| Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! | |
|
+49328Rikard _Tegel_ Jättemackan k1mm0 MiCkE Rekord E2 Turbo Hansson Combatbenke JohannesL Holme Henning_J Crille Sköld Xeper Pearly engstrand dippshit mAnGGe YokA Mantel Andy_B Ekkin BoltOn Noxx KNACKAN Nils m5micke staffe_ Hedin_ Jonte AllarN stork3n makkan Henka_ Jeppo Blöjan victor91 Toffe CarCass Ågren E-Tech zaile Almgren Golden Boy Mikael One Eye Open Öbbe Sandvik JBlom Mäki 53 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tis 18 maj 2010, 21:06 | |
| - Mikael skrev:
- här jobbas det på, verkar som det inte kommer passa?
Ja det gör det för en gångs skull Nä inte med den lådan tyvärr, så lär nog bli ny låda och diff! - JBlom skrev:
- S4 lådan passar va?
Beror på vilken S4 låda du tänker på, "ur" S4 passar, för motorn kommer ju från en sån bil, osäker på S4 "B5" (min kaross), ska lägga upp fråga på nordicaudi! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tis 18 maj 2010, 21:16 | |
| | |
|
| |
staffe_ Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 771 Age : 35 Namn : Staffan Andersson Från : Sandviken Kör : Subaru Impreza wrx(sti) Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tis 18 maj 2010, 21:50 | |
| du har ju en rs2 låda baara några meter i från dig knyk den | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tis 18 maj 2010, 21:51 | |
| Härligt mäki jobba på! stoppa inte i fel motor sen bara så du inte blandar ihop dom mena jag, hehe | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tis 18 maj 2010, 22:08 | |
| - JBlom skrev:
- Självklart A4 S4...
Mm, ska som sagt kolla upp ifall dom passar. - staffe_ skrev:
- du har ju en rs2 låda baara några meter i från dig knyk den
Har jag inte, det är en 6 växlad CBL (S4) låda. Jag får däremot låna Mackes rasade S2 låda och ha som mall, så ska prata med han nån dag nu. - Pearly skrev:
- Härligt mäki jobba på! stoppa inte i fel motor sen bara så du inte blandar ihop dom mena jag, hehe
Haha, vad less jag skulle bli då | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tor 20 maj 2010, 21:50 | |
| Börjar med den pinsamma delen först, fick dit lådan ändå haha! Trodde inte den gick dit men det gick ju bara jag pallade upp den lite och vinklade den (vilket jag inte lyckades med förra gången). Sen bytte jag spridarna mellan S2an och den här motorn då jag håller på att återställer S2an till original. Så nu sitter det Bosch 465cc spridare på denna motor. Och tittar vi i motorrummet på S2an så har vi ju ett alternativ på hur kylaren skulle kunna sitta i A4an, för att få lite mer sleeperstuk på den. Det blir däremot inte lika lätt att flytta bak vikten då. Svårt att bestämma sig! | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tor 20 maj 2010, 22:53 | |
| kunde du inte ta A4ans original kylare där den sitter och dra nya slangar/rör till motorn? vikten från kylaren kan väl inte spela så stor roll... kul att lådan passade men håller den? | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! fre 21 maj 2010, 15:52 | |
| - Golden Boy skrev:
- kunde du inte ta A4ans original kylare där den sitter och dra nya slangar/rör till motorn? vikten från kylaren kan väl inte spela så stor roll...
kul att lådan passade men håller den? Det finns inte plats för kylaren framför motorn, annars hade jag haft den där! Vet inte om den håller, blir inte vråltrimmat första tiden, men är bra att jag har låda så jag kan bytta motorfästen och allt däromkring. | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! fre 21 maj 2010, 18:12 | |
| Finemang detta, men fimpa sleeper-stuket. Diskret racing-stuk är det bästa | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! fre 21 maj 2010, 18:23 | |
| Polarens låda håller å då har han ju bra med mos i sin 1.8T! | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! fre 21 maj 2010, 18:40 | |
| Måste byta drivlina om jag ska regga bilen, lite där det hänger sig. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tis 25 maj 2010, 20:32 | |
| Kapat ur mellan-torpedväggen idag, kapade bort chassinummret från den och ID-brickan ska borras ur, sen ska dessa popnitas på torpedväggen. Rensar lite. Ska inte synas nånting att den har suttit där såklart! Som ni ser var plåten tvärs över bara veckad ihop, det ska upp en liten glipa sen ska det svetsas i glipan. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! lör 05 jun 2010, 19:37 | |
| Var ute en tur i garaget idag, Tobbe kom förbi och hjälpte mig så vi lyfta i motorn och tittade hur mycket som skulle behövas göras om. Ingen större fara att få den på plats inte! Skulle vilja ha tag på andra drivaxlar som är längre eller liknande, så jag kan flytta tillbaks motorn men tror inte det går ändå tyvärr. Stötte på nästa problem här haha Vi stod och funderade ett bra tag men kom inte fram till något riktigt vettigt ändå. Så jag åkte hem och sökte lite på internet, verkar som man vinklar lådan uppåt i bakkant och sträcker drivaxlarna duktigt så motorn niger ner och kommer på plats. | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! sön 06 jun 2010, 01:03 | |
| kommer bli bra de här mäki kul att du pular på med bilen, blir nog bra om du höjjer lådan som du sa idag och hoppas motorn får plats under huven | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 21 jun 2010, 15:45 | |
| Hur mycket spel brukar man behöva mellan tråget och balken under? Det kommer att bli styvare kuddar som motorn får vila på. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 21 jun 2010, 16:02 | |
| Detta som kallas hela inne? Motorn sitter provisoriskt och huven är på plats!! | |
|
| |
Nils Skogenracing Medium
Antal inlägg : 78 Age : 34 Namn : Nils Westberg Från : Gävle (Bollnäs) Kör : Audi 90 2.3T, Audi A4 Avant 1.9TDI Registration date : 09-05-25
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 21 jun 2010, 20:51 | |
| Wohooo! | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 21 jun 2010, 21:11 | |
| Audi 5or är Manligt! | |
|
| |
Nils Skogenracing Medium
Antal inlägg : 78 Age : 34 Namn : Nils Westberg Från : Gävle (Bollnäs) Kör : Audi 90 2.3T, Audi A4 Avant 1.9TDI Registration date : 09-05-25
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 21 jun 2010, 21:13 | |
| Got to love the Audi 5a! Fast har jag blivit mindre manlig nu när jag har V8 i tankarna månne? | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 21 jun 2010, 21:33 | |
| - Nils skrev:
- Got to love the Audi 5a! Fast har jag blivit mindre manlig nu när jag har V8 i tankarna månne?
Japp, du blev lite feminin där Tack för kommentarerna grabbar! Till samma fråga igen: Någon som vet vilket spel jag behöver mellan tråget och balken under för att inte ha sönder något? | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 21 jun 2010, 21:36 | |
| Nej bara det är en vass 8a så är den med manligt. Ang spel så beror det ju på vad du har för motorkuddar. men 10mm borde du ju ha i alla fall | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! mån 21 jun 2010, 21:39 | |
| Tack för svaret, blir lite styvare kuddar, plast eller kanske alu. | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tor 28 okt 2010, 22:32 | |
| Tog mig i kragen och kapade isär nästan hela buren, lite småjobb kvar på det bara, här är ett till exempel på vilken mästare han var! Den minskar! Och här växer högen. På med hjul, för snart är det dags att flytta bilen till ett förvaringsgarage. Jag letar nu ett mekgarage i Sandviken-Gävle området, vet ni något så hör av er, gärna med lite folk runtomkring så man får fingrarna ur och åker dit! Hade ju ett litet problem att huven inte gick att stänga eftersom motorn som ska i var lite längre än den gamla 4an, men vad ska man med dubbelplåt till? Sedär, nu går den igen, och lite därtill! | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tor 28 apr 2011, 18:57 | |
| Tänkte bara berätta här att jag äntligen fått in bilen i nytt garage och fått en audiot till garagekompis, så bygget kommer väl börjas på inom snar framtid igen, ska lägga lite energi på S2an nu sen kommer den ut till försäljning, hoppas någon kan ge den den kärlek den behöver. http://www.garaget.org/?car=179250Ska ur med all el, endast det ytterst nödvändigaste ska kopplas in igen. Elen på väg ur och värmepaketet har slinkit iväg. Jäkla elhärva! Vik hädan!! Börjar bli tomt här Ska skrapas bort matta och flyttas upp lite behållare hit. Tomt! Hmm.. Går den här att använda nu? (Sälja mao) Lite väl hög luftfuktighet i gamla garaget...... Hittade mer asfaltsmatta att skrapa här nu Punktsvetsborr från biltema, bara borra ur punkterna och knacka bort plåten, mycket onödigt som ska bort Här har lite plåt försvunnit också. Mer på väg ur här. Onödigt.. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! tor 28 apr 2011, 22:25 | |
| Härligt Mäki! nu är du på G och helt rätt koncept! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! | |
| |
|
| |
| Mäki - Audi A4 2.2TQ Projekt! | |
|