Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 b230f får ingen soppa

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
dennis-volvo
Skogenracing Small



Antal inlägg : 34
Age : 34
Namn : Dennis
Från : Osby
Kör : golf3 diesel, 945 vinter häck, 142 -73 blivande OM603
Registration date : 08-09-30

b230f får ingen soppa Empty
InläggRubrik: b230f får ingen soppa   b230f får ingen soppa Icon_minitimefre 02 jan 2009, 15:36

har en volvo 744 -88 med b230f som inte får fram nån soppa.. har kört lite me den innan typ nån kilometer och då när man startade den när den va kall så gick den jätte orent och gick nog inte på alla cylindrar, men efter ett tag så gick den redigt när man varvat lite och så. men nu får han inte fram nån bensin... och kollade bak vid tankarmaturen och sladdarna hade jag tydligen glömt koppla in där men fattar inte redigt hur dom ska sitta:S
från armaturen så går det en svart(jord?) en rosa(plus?) och sen 2st vita me grå rand på. från bilen då så går de en vit, en brun, en svart och en röd. så dom svarta ska sitta ihopa gissar jag på? och sen den rosa med den röde?
sen dom andra vet jag inte.. men provade sätta ihop dom svarta och sen röd/rosa, lossade bensinslangen framme vid "bränsleklockan" och körde lite på starten men kom inte fram nån soppa.. så jag kopplade väck sladdarna igen där bak och satte batteriladdaren till armaturen då och då pissade soppa som fan nån stans vid motorn men inte från bensin slangen :S.. hittade inte redigt varifrån men så kopplade jag om 2slangar på armaturen och provade igen och då sprutade det bensin ur bensinslangen. så ja kopplade in sladdarna igen och körde på starten men fortfarande ingen bensin :S
Vad kan felet vara? huvudpumpen?

fick tips om att mäta spänningen på säkring #11 och den röda sladden bak vid armaturen men är inte spänning på nån av dom :S

Mvh Dennis
ps. väldigt tacksam för svar
den ska besiktias som a-traktor den 12januari och måste upp me dubblaväxellådor och sånt innan de så har lite brottom
Till överst på sidan Gå ner
combatkit
Skogenracing Large



Antal inlägg : 105
Age : 41
Namn : Daniell Toft
Från : Norge
Kör : Bmw E38 with S62B50 engine
Registration date : 08-06-24

b230f får ingen soppa Empty
InläggRubrik: Sv: b230f får ingen soppa   b230f får ingen soppa Icon_minitimelör 03 jan 2009, 03:43

feilen ligger i en av pumpene eller releet. det er en kjent volvo sykdom.
Till överst på sidan Gå ner
lillen_rille
Skogenracing Large
lillen_rille


Antal inlägg : 215
Age : 33
Namn : Rickard
Från : Östervåla
Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS
Registration date : 08-05-20

b230f får ingen soppa Empty
InläggRubrik: Sv: b230f får ingen soppa   b230f får ingen soppa Icon_minitimesön 04 jan 2009, 02:46

Bränslepumps relät brukar det vara fel på som combatkit sa
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Lillen_rille
dennis-volvo
Skogenracing Small



Antal inlägg : 34
Age : 34
Namn : Dennis
Från : Osby
Kör : golf3 diesel, 945 vinter häck, 142 -73 blivande OM603
Registration date : 08-09-30

b230f får ingen soppa Empty
InläggRubrik: Sv: b230f får ingen soppa   b230f får ingen soppa Icon_minitimemån 05 jan 2009, 23:37

okej ska kolla de tack för hjälpen
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





b230f får ingen soppa Empty
InläggRubrik: Sv: b230f får ingen soppa   b230f får ingen soppa Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
b230f får ingen soppa
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Saknar tändning/soppa på b230f 87'a. Div. elfel
» Volvo 240 får ingen soppa.
» Soppa
» För mkt soppa.
» Lite frågor ang b230f.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: