_NOS Skogenracing Small
Antal inlägg : 15 Age : 35 Namn : Jesper Å Från : Storvik Kör : 240 Registration date : 07-06-13
| Rubrik: Saknar tändning/soppa på b230f 87'a. Div. elfel mån 13 okt 2008, 17:16 | |
| Har en 245'a (87a) som ej vill starta. Får ej gnista eller soppa. Soppapumpen startar endast (ett fåtal sek) om kontakten, vid styrenheten på innerskärmen, tas ur och sätts i. Saknar spänning till spridarna. Saknar även spänning till hallgivaren (antar att det ska vara 12v där?).
Undrar även hur/om detonationssensorn påverkar tändning/soppa och vart den sitter.
Kom med idéer om vad felet kan vara.
MVH | |
|
limpan Skogenracing Medium
Antal inlägg : 64 Namn : linus Från : jkpg Kör : ford Registration date : 08-10-02
| Rubrik: Sv: Saknar tändning/soppa på b230f 87'a. Div. elfel lör 25 okt 2008, 20:50 | |
| Dog bilen eller ville den inte bara starta en dag? Har haft några sånna problem med. kolla jordpunkter i motorutryme, kolla även bränslerelät kan dumma sig glappa med mera. annars e det nog styrenheten bytte en sån för något år sen den bilen va helknasig konstiga värden litte över allt. | |
|
E-Tech Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1584 Age : 43 Namn : Eric Från : Jästrikland Kör : 9,92sec 235kmh Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Saknar tändning/soppa på b230f 87'a. Div. elfel tis 28 okt 2008, 16:45 | |
| - _NOS skrev:
- Har en 245'a (87a) som ej vill starta.
Får ej gnista eller soppa. Soppapumpen startar endast (ett fåtal sek) om kontakten, vid styrenheten på innerskärmen, tas ur och sätts i. Saknar spänning till spridarna. Saknar även spänning till hallgivaren (antar att det ska vara 12v där?).
Undrar även hur/om detonationssensorn påverkar tändning/soppa och vart den sitter.
Kom med idéer om vad felet kan vara.
MVH Har du fått fart på den ?? //E-Tech | |
|
_NOS Skogenracing Small
Antal inlägg : 15 Age : 35 Namn : Jesper Å Från : Storvik Kör : 240 Registration date : 07-06-13
| Rubrik: Sv: Saknar tändning/soppa på b230f 87'a. Div. elfel tis 28 okt 2008, 16:52 | |
| - E-Tech skrev:
Har du fått fart på den ?? //E-Tech Har vart på rhodos en vecka nu, men grejade lite innan jag åkte och bilen startar fortfarande inte. Har provat med ny styrbox och tändmodul. Har för mig att jag fick spänning fram till hallgivaren med ny tändmodul. Börjar misstänka att det är något med hallgivaren, men det går väl att mäta och se om den är hel eller trasig? | |
|
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Saknar tändning/soppa på b230f 87'a. Div. elfel tis 28 okt 2008, 17:13 | |
| Du borde kolla bränslepumpsreläet | |
|
E-Tech Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1584 Age : 43 Namn : Eric Från : Jästrikland Kör : 9,92sec 235kmh Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Saknar tändning/soppa på b230f 87'a. Div. elfel tis 28 okt 2008, 17:19 | |
| - _NOS skrev:
- E-Tech skrev:
Har du fått fart på den ?? //E-Tech Har vart på rhodos en vecka nu, men grejade lite innan jag åkte och bilen startar fortfarande inte. Har provat med ny styrbox och tändmodul. Har för mig att jag fick spänning fram till hallgivaren med ny tändmodul. Börjar misstänka att det är något med hallgivaren, men det går väl att mäta och se om den är hel eller trasig? det brukar vara glapp kontackt vid säkringspanelen ! om du provat det andra..... jag har mycket grejor om du behöver nått..... //E-Tech | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Saknar tändning/soppa på b230f 87'a. Div. elfel | |
| |
|