Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd

Gå ner 
+80
Veteranhenke
golf666
SierraRacing
capri
T-Micke
MattiasH
ricze
Liljan
prosnik
skogsboo
Tobbe H
Svintoleffe
kallur
olsson
Mange
makkan
johnny
tjernell
palten
Stök
psychocat_racing
Mantel
CarCass
robsan
wolfzap
Hedin_
Mange-83
Basse
Sandvik
Rekord E2 Turbo
Eriksson
TurboX
Mäki
banzai
Prozac
JohanJ
jockelw
YokA
ToTTe
lillen_rille
fredda
joppa
mad martin
Roobin
Henning_J
maranello
ogge
kizen
Grey
Haggen
richard s
Bruntis
E-Tech
namned
Jeppo
Off3r
Lindskog
bmw 1502T
Combatbenke
Henrik
zorbit
Almgren
Toffe
Mese_Jonas
_-gniraz-_
nicke blom
Martin_pinto
Adde
Golden Boy
m5micke
kryckan
loop
Crille
Ågren
Blöjan
JBlom
Öbbe
werd
Henka_
Mikael
84 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 35 ... 44  Nästa
FörfattareMeddelande
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo

Antal inlägg : 811
Namn : Jesper Ericsson
Från : Tierp
Kör : V70N - Vector turbo
Registration date : 07-10-16

Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 10:21

De där skummet verkar inte vara en dum idé, annars kanske man kan göra en catch och göra plats åt under bilen? I mitt fall kanske jag måste tillverka nåt sådant, som du säger skulle de inte vara kul att ha bränsle i cupén vid eventuellt missöde Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe

Antal inlägg : 1989
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 10:33

Satan vad doktoranter det fans helt plötsligt....

sunny
E-Tech
Skogenracing Elite
E-Tech

Antal inlägg : 1584
Namn : Eric
Från : Jästrikland
Kör : 9,92sec 235kmh
Registration date : 06-10-13

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 11:09

Mikael skrev:
Vi alla vet att bensinen åker bakåt vid acc, jag provade tanka fullt förra året för att utröna och blev inte bättre, då trodde jag det var ett annat problem eftersom jag inte mätte trycket.
Men fortfarande finns det inte plats att montera pumpen bakåt på tanken, det är redan konstaterat på fler ställen i tråden.
Helt klart är detta är problem, lika som på sierra när man sladdar åt vänster.

Bilden är lite felillustrerad faktiskt, slangen som går över axeln är igentligen i höjd med tanken och det var därför jag trodde det skulle gå för det finns helt ingen plats att sätta en pump bredvid tanken. Verkar som intank pump blir lösningen endå, problemet är att armaturhålet är mycket litet så svårt att få till en lösning som blir bra där också
på min gammla 140 jag hade så kapa jag upp ett "service hål" i tanken o satte i skvalp skydd och en förpump...... funka fin fint pirat
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 12:38

Vill helst inte göra nån nödlösning med skum, släpper det nån lite bit så blir det inte så bra i pumpen. Tanken ligger dikt emot golvet så då måste jag skära upp i bilen för att få ut slangarna
http://www.skogenracing.com
Mäki
Skogenracing Elite
Mäki

Antal inlägg : 1100
Namn : Marcus
Från : Sandviken
Kör : Impreza
Registration date : 08-05-25

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 13:21

Och du kan inte göra några fötter så du får upp tanken?
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

Antal inlägg : 2207
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 14:06

Du kan väl ta ner tanken??? Och om det nu är så litet hål i tanken så gör som e-tech sa med ett "service" hål och stoppa ner en förpump :O)
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 16:21

Tanken sitter fast på undersidan och hänger redan orginal ner för mycket. Klart jag kan ta ner tanken och göra ett servicehål men hur ska jag göra med slangarna och elen som kommer komma upp ur det hållet då tanken ligger dikt mot golvet? Smile
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_

Antal inlägg : 2200
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 16:31

Sån passform kan de inte va mellan golvet och tanken så man inte kan dra lite rör och kablar... bara banka till en snygg upprundning i golvet så du får ut kablarna/slangarna förbi tanken... Smile
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 17:26

Ja du ville ju inte dra upp nån ledning i bilen en liten bit bara så då får du väl göra som Gniraz säger. Inte fan är det omöjligt Very Happy
Mange
Skogenracing Sponsor
Mange

Antal inlägg : 544
Namn : Mange
Från : Furuvik
Kör : Fabia rs1
Registration date : 09-02-13

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 17:32

Walbro för 1100kr=klart
Varför krångla till det?
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 17:36

Inget är omöljigt så klart men vill ha en proffsig lösning och börja kapa hål i tanken och det ena med det andra är amatörmässigt Smile

Blir att försöka knöla in en walbro i orginalhålet för tankarmaturen
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 18:03

Beror ju på hur du gör hålet. antingen kan du ju kapa ur från en valfri tank med större hål och bara svetsa dit så har du lock, armatur och allt. Eller använda orig hål om det går.

Om det är så pass lite plats för kablar & slangar så gör en liten tunnel där dom kan gå bara. Som en kardantunnel fast modell liten
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 18:32

Varför gå över ån efter vatten? Vill inte kapa mer i den här bilen än vad jag gjort, det låter väldigt enkelt men i själva verkat kräver det mycket jobb att göra plats för all ni föreslår. Hade det varit en bra lösning så hade jag haft den idag eftersom jag oftast bara gör bra saker Wink

Senast ändrad av Mikael den ons 25 feb 2009, 23:19, ändrad totalt 1 gång
Ågren
Skogenracing Elite

Antal inlägg : 2435
Namn : l
Från : k
Kör : u

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 18:39

Och jag som tyckte att bmwmicke var självgod Smile
Förlåt bmwmicke Rolling Eyes
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 18:45

Nja minimicke kan man inte bräcka, slår man upp självgod i ett lexikon så får man se en bild på han Very Happy
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_

Antal inlägg : 1915
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 23:02

Fan mikael, du har många irriterande småfel nu, vill ju höra rytet i en liten mappningsmovie snart, tänkte förresten duka ner nästa vecka och kika på den om man får de? eller är de strikt besöksförbud?
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 23:04

Henka_ skrev:
Fan mikael, du har många irriterande småfel nu, vill ju höra rytet i en liten mappningsmovie snart, tänkte förresten duka ner nästa vecka och kika på den om man får de? eller är de strikt besöksförbud?

Det ska väl gå an, vi gillar inte att det är så mycket spring i garaget men kan göra vissa undantag, få se till så inte ågren är där bara. Han är lite folkilsk Wink
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_

Antal inlägg : 1915
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimeons 25 feb 2009, 23:05

haha aj fan, ja sålänge de bara e minimicke som man kanske har en chans att moppsa mot så är de lugnt Smile jag ska göra ett stopp i bollnäs på måndag så ja kommer väl maila dig eller så om när ja kommer ner.
m5micke
Skogencrew
m5micke

Antal inlägg : 3132
Namn : Micke
Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimetor 26 feb 2009, 09:24

Ågren skrev:
Och jag som tyckte att bmwmicke var självgod Smile
Förlåt bmwmicke Rolling Eyes

Ha ha......ne nu har fan Mikal slagit mig med hästlängder.

"stor"mikal är ju så grymt självsäker, nästan så de slår bakut ibland. Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Beerchug Så i de stora hela är Mikal bra mer självgod.

Iallafall.....skaffa dig en Walbro pump så kanske soppa problemet kan lösas utan att man kapar o flyttar på en massa onödigt.
loop
Skogenracing Large

Antal inlägg : 294
Namn : Per
Från : Halland
Kör : Ford
Registration date : 08-07-30

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimemån 02 mar 2009, 17:01

Hur gjorde du med kardanen när du monterade MT75? Har köpt en 2,9 med MT75 till min Taunus.
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimemån 02 mar 2009, 17:17

Jag använde en sierra kardan från en MT75 låda som jag tillverkade ett nytt stödlager fäste för i golvet, sen eftersom jag har volvoaxel så fick det bli en volvoknut ditsvetsad
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimetis 03 mar 2009, 19:05

Nu har jag äntligen fått mitt flashiga bussningskit komplett till framvagn så nu ska dom bara kastas dit, rotade fram en 24mm Krängningshämmare fram från en Capri Laser så blir en del bättre än orginal 20mm

Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Wrx539
Mäki
Skogenracing Elite
Mäki

Antal inlägg : 1100
Namn : Marcus
Från : Sandviken
Kör : Impreza
Registration date : 08-05-25

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimetis 03 mar 2009, 19:20

Blir kalas det där Smile
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimetis 03 mar 2009, 19:46

Blir nog bra de där Smile
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_

Antal inlägg : 2200
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitimetis 03 mar 2009, 20:07

Trevligt... värda pengar helt klart...
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd   Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd - Sida 26 Icon_minitime

Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd
Till överst på sidan 
Sida 26 av 44Gå till sida : Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 35 ... 44  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Mikael - Ford Capri Turbo
» Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"
» Mikael - Ford Capri 2.9 turbo X-pack: haveri..
» Mikael - Ford Capri 2.9 V6 Turbo: 535hk och 760nm på Alkohol
» Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: