| Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd | |
|
+80Veteranhenke golf666 SierraRacing capri T-Micke MattiasH ricze Liljan prosnik skogsboo Tobbe H Svintoleffe kallur olsson Mange makkan johnny tjernell palten Stök psychocat_racing Mantel CarCass robsan wolfzap Hedin_ Mange-83 Basse Sandvik Rekord E2 Turbo Eriksson TurboX Mäki banzai Prozac JohanJ jockelw YokA ToTTe lillen_rille fredda joppa mad martin Roobin Henning_J maranello ogge kizen Grey Haggen richard s Bruntis E-Tech namned Jeppo Off3r Lindskog bmw 1502T Combatbenke Henrik zorbit Almgren Toffe Mese_Jonas _-gniraz-_ nicke blom Martin_pinto Adde Golden Boy m5micke kryckan loop Crille Ågren Blöjan JBlom Öbbe werd Henka_ Mikael 84 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 10:21 | |
| De där skummet verkar inte vara en dum idé, annars kanske man kan göra en catch och göra plats åt under bilen? I mitt fall kanske jag måste tillverka nåt sådant, som du säger skulle de inte vara kul att ha bränsle i cupén vid eventuellt missöde | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 10:33 | |
| Satan vad doktoranter det fans helt plötsligt.... | |
|
| |
E-Tech Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1584 Age : 43 Namn : Eric Från : Jästrikland Kör : 9,92sec 235kmh Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 11:09 | |
| - Mikael skrev:
- Vi alla vet att bensinen åker bakåt vid acc, jag provade tanka fullt förra året för att utröna och blev inte bättre, då trodde jag det var ett annat problem eftersom jag inte mätte trycket.
Men fortfarande finns det inte plats att montera pumpen bakåt på tanken, det är redan konstaterat på fler ställen i tråden. Helt klart är detta är problem, lika som på sierra när man sladdar åt vänster.
Bilden är lite felillustrerad faktiskt, slangen som går över axeln är igentligen i höjd med tanken och det var därför jag trodde det skulle gå för det finns helt ingen plats att sätta en pump bredvid tanken. Verkar som intank pump blir lösningen endå, problemet är att armaturhålet är mycket litet så svårt att få till en lösning som blir bra där också på min gammla 140 jag hade så kapa jag upp ett "service hål" i tanken o satte i skvalp skydd och en förpump...... funka fin fint | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 12:38 | |
| Vill helst inte göra nån nödlösning med skum, släpper det nån lite bit så blir det inte så bra i pumpen. Tanken ligger dikt emot golvet så då måste jag skära upp i bilen för att få ut slangarna | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 13:21 | |
| Och du kan inte göra några fötter så du får upp tanken? | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 14:06 | |
| Du kan väl ta ner tanken??? Och om det nu är så litet hål i tanken så gör som e-tech sa med ett "service" hål och stoppa ner en förpump :O) | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 16:21 | |
| Tanken sitter fast på undersidan och hänger redan orginal ner för mycket. Klart jag kan ta ner tanken och göra ett servicehål men hur ska jag göra med slangarna och elen som kommer komma upp ur det hållet då tanken ligger dikt mot golvet? | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 16:31 | |
| Sån passform kan de inte va mellan golvet och tanken så man inte kan dra lite rör och kablar... bara banka till en snygg upprundning i golvet så du får ut kablarna/slangarna förbi tanken... | |
|
| |
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 17:26 | |
| Ja du ville ju inte dra upp nån ledning i bilen en liten bit bara så då får du väl göra som Gniraz säger. Inte fan är det omöjligt | |
|
| |
Mange Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 544 Age : 49 Namn : Mange Från : Furuvik Kör : Fabia rs1 Registration date : 09-02-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 17:32 | |
| Walbro för 1100kr=klart Varför krångla till det? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 17:36 | |
| Inget är omöljigt så klart men vill ha en proffsig lösning och börja kapa hål i tanken och det ena med det andra är amatörmässigt Blir att försöka knöla in en walbro i orginalhålet för tankarmaturen | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 18:03 | |
| Beror ju på hur du gör hålet. antingen kan du ju kapa ur från en valfri tank med större hål och bara svetsa dit så har du lock, armatur och allt. Eller använda orig hål om det går.
Om det är så pass lite plats för kablar & slangar så gör en liten tunnel där dom kan gå bara. Som en kardantunnel fast modell liten | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 18:32 | |
| Varför gå över ån efter vatten? Vill inte kapa mer i den här bilen än vad jag gjort, det låter väldigt enkelt men i själva verkat kräver det mycket jobb att göra plats för all ni föreslår. Hade det varit en bra lösning så hade jag haft den idag eftersom jag oftast bara gör bra saker
Senast ändrad av Mikael den ons 25 feb 2009, 23:19, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 18:39 | |
| Och jag som tyckte att bmwmicke var självgod Förlåt bmwmicke | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 18:45 | |
| Nja minimicke kan man inte bräcka, slår man upp självgod i ett lexikon så får man se en bild på han | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 23:02 | |
| Fan mikael, du har många irriterande småfel nu, vill ju höra rytet i en liten mappningsmovie snart, tänkte förresten duka ner nästa vecka och kika på den om man får de? eller är de strikt besöksförbud? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 23:04 | |
| - Henka_ skrev:
- Fan mikael, du har många irriterande småfel nu, vill ju höra rytet i en liten mappningsmovie snart, tänkte förresten duka ner nästa vecka och kika på den om man får de? eller är de strikt besöksförbud?
Det ska väl gå an, vi gillar inte att det är så mycket spring i garaget men kan göra vissa undantag, få se till så inte ågren är där bara. Han är lite folkilsk | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd ons 25 feb 2009, 23:05 | |
| haha aj fan, ja sålänge de bara e minimicke som man kanske har en chans att moppsa mot så är de lugnt jag ska göra ett stopp i bollnäs på måndag så ja kommer väl maila dig eller så om när ja kommer ner. | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd tor 26 feb 2009, 09:24 | |
| - Ågren skrev:
- Och jag som tyckte att bmwmicke var självgod
Förlåt bmwmicke Ha ha......ne nu har fan Mikal slagit mig med hästlängder. "stor"mikal är ju så grymt självsäker, nästan så de slår bakut ibland. Så i de stora hela är Mikal bra mer självgod. Iallafall.....skaffa dig en Walbro pump så kanske soppa problemet kan lösas utan att man kapar o flyttar på en massa onödigt. | |
|
| |
loop Skogenracing Large
Antal inlägg : 294 Namn : Per Från : Halland Kör : Ford Registration date : 08-07-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd mån 02 mar 2009, 17:01 | |
| Hur gjorde du med kardanen när du monterade MT75? Har köpt en 2,9 med MT75 till min Taunus. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd mån 02 mar 2009, 17:17 | |
| Jag använde en sierra kardan från en MT75 låda som jag tillverkade ett nytt stödlager fäste för i golvet, sen eftersom jag har volvoaxel så fick det bli en volvoknut ditsvetsad | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd tis 03 mar 2009, 19:05 | |
| Nu har jag äntligen fått mitt flashiga bussningskit komplett till framvagn så nu ska dom bara kastas dit, rotade fram en 24mm Krängningshämmare fram från en Capri Laser så blir en del bättre än orginal 20mm | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd tis 03 mar 2009, 19:20 | |
| Blir kalas det där | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd tis 03 mar 2009, 19:46 | |
| Blir nog bra de där | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd tis 03 mar 2009, 20:07 | |
| Trevligt... värda pengar helt klart... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd | |
|