| Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) | |
|
+7Öbbe Mikael Sköld JBlom werd Henrik maranello 11 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
maranello Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 187 Age : 39 Namn : jocke Från : örebro Kör : s10 sportside / sierra pinto Registration date : 08-08-27
| Rubrik: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) tor 25 sep 2008, 23:12 | |
| hallå alla glada! Som en i mängden passar jag på att lägga upp mitt projekt här jag med. Bilen är en 4-dörrars Sierra (paddmodellen) Motorn är en 2,0 pinto, original förutom turbo. turbon kommer från en 850 turbo TD04HL 15G. Jag har funderat ca 3 år på att konvertera till turbo men det har licksom aldrig blivit mer än så. har haft en sierra tidigare och då började jag bygga och svetsa lite delar som behövdes och fick flänsar till turbo och olja svarvade av min svåger. men sen har det blivit liggandes. men har nu kommit igång med bygget. idag blev första repan med vrålåket dock utan extraspridarna så jag laddade ca 0,2 - 0,3 så det blev inga långa lakritsar direkt. lägger upp lite bilder här allt eftersom motorn ser lite halvdant ut men det funkar ju iaf fick sänka kylaren ca 10 cm så jag kunde dra tryckrören över istället för bredvid kylaren då jag inte orkade såga hål vid rambenen men det blir lite mer seriöst gjort efter vintern men jag har iaf gjort olje returen i tråget. det var lite trång att skruva bort tråget men det om man tog ner framvagnsbryggan lite lite olja och bensin grejor. tryckvakten ska dock inte sitta på bilen efter jag startat bilen och den fått gå på tomgång ett tag så började det ryka och lukta bränd olja så jag rev ventilkåpan och såg att packningen var torr som mjöl eller nåt sånt. så jag for runt i varenda reservdels affär i örebro och letade efter ny packning. när jag fick dit den nya så såg jag att det var oljeretur slangen som hoppat av från turbon och blött ner hela grenröret men det blev ju en ny packning där iaf och ett kort på kammen en bild på min oerhört snygga grenrörsadapter som föresten är svetsat med pinnsvets därav dem skabbiga fogarna. det är verkligen synd att det är den modellen det är, var ute efter en 2 dörrars (padda) eller en sedan men den gick igenom besiktningen med blankt papper och beröm från han som besikta den då det inte finns en rostfläck på bilen eller under. så här ser den ut iaf fin va? mer bilder och info kommer så snart som möjligt. skriv gärna vad ni tycker o ge lite tips o idèer //Jocce
Senast ändrad av maranello den lör 01 nov 2008, 18:35, ändrad totalt 9 gånger | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) tor 25 sep 2008, 23:20 | |
| Ett riktigt budget bygge med andra ord Du har ju aif enligt mig den snyggare fronten. | |
|
| |
Antal inlägg : 187 Age : 39 Namn : jocke Från : örebro Kör : s10 sportside / sierra pinto Registration date : 08-08-27
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) tor 25 sep 2008, 23:25 | |
| jo det har inte kostat allt för mycket. men den ska ju bara sladdas lite med i vinter så de duger nog ett tag | |
|
| |
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) fre 26 sep 2008, 12:30 | |
| Stilig morfarsvagn! Mer bilder skulle vara fint Så du bor i örebro? Inte många ifrån närke här, hoppas man ser dej i vinter da | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) fre 26 sep 2008, 13:09 | |
| Värre sleeper än Mikals sierra det där. | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) fre 26 sep 2008, 18:43 | |
| jo den e lite sleeperaktig. finns det bilder på mikaels sierra nånstans? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) fre 26 sep 2008, 18:50 | |
| monterade varvräknare från idag. det sitter ju ingen orginal på min bil och man e ju tvungen o ha en räknare i bilen så då fick det bli en billig från biltema | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) fre 26 sep 2008, 18:55 | |
| här är fin fina dumpen från KL Racing | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) fre 26 sep 2008, 20:08 | |
| Keep the good work up, får spana efter en bruns sierra i örebro nu då | |
|
| |
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) fre 26 sep 2008, 21:14 | |
| - maranello skrev:
jo visst är jag från gnällbältet. kommer nog bli en hel del snöåka i vinter. ska försöka få tag på ett par billiga isdäck utifall det skulle frysa till is på sjöarna. själv då, nåt busprojekt man kanske har sett till i örebro/kumla? Får väll troligast åka lite mer norrut om man vill isåka, dålig is det senaste åren... Har ingen vinterpulka mer än "mammas" lilla blå (240) Annars suktar jag efter en billig förgasar 240/740 att droppa ner en förgasarturbo motor i... men men Hoppas man ser dej i knutarna runt marieberg/coop då da Eller körs det nån annanstans? Lycka till med vrålsleepern! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) fre 26 sep 2008, 23:37 | |
| nja det är väl runt maribergs köpcentrum det brukar hända grejer. men alla stora parkeringar är ju populära.
imorn ska jag försöka koppla in extraspridarna men vet inte riktigt vilken av dem tre polerna på saab tryckvakten jag ska koppla på. senast jag försökte så smällte nästan reläet. någon som har någon idè?
//jocce | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) fre 26 sep 2008, 23:38 | |
| Nope sorry,men varför inte köra på Industri tryckvakten? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) lör 27 sep 2008, 08:42 | |
| den ligger på 5 bar. har inte hittat någon mindre. men jag får väl prova mig fram. det blir säkert bra ändå | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) lör 27 sep 2008, 12:36 | |
| - maranello skrev:
- nja det är väl runt maribergs köpcentrum det brukar hända grejer. men alla stora parkeringar är ju populära.
imorn ska jag försöka koppla in extraspridarna men vet inte riktigt vilken av dem tre polerna på saab tryckvakten jag ska koppla på. senast jag försökte så smällte nästan reläet. någon som har någon idè?
//jocce du får mäta ohm med en multimeter sen får du provtrycka den får att se när den sluter | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) lör 27 sep 2008, 17:40 | |
| ok tack det lyckades. men nu måste jag köpa en ny tryckvakt då anslutningen till vacumet på tryckvakten är av, tänkte jag skulle prova utan först men som det talas om här på forumet så hänger den sig ibland. för övrigt är bilen svajig på tomgång. på boost mätaren svajar den mellan -0,5 och -0,1 och när den väl har blivit stadig så ligger vacumet på ca -0,1 och -0,2. är inte det lite lågt? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) tis 30 sep 2008, 00:09 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) tis 30 sep 2008, 00:33 | |
| har inte hänt så mycket förutom att jag hållit på o fibblat med läckande oljeretur ena dagen och oljetryck andra dagen. men nu har jag beställt ett megasquirt och nya spridare. ska bygga ihop ett nytt grenrör också.
bilder kommer så småningom. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) tis 30 sep 2008, 11:59 | |
| Den verkar ju gå iaf köp min IC, finns på i köp/sälj delen då får du en med alugavlar, bra o ha sen när du ska ladda på lite =) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) tis 30 sep 2008, 14:01 | |
| ja kanske, har funderat på en sån, men jag har en iveco med alugavlar liggandes fast lite bucklig o dan, men monterade aldrig den för att jag inte orkade dra tryckrören. fan jag vill ju ha en annan kaross så jag kan bygga lite seriösare bygge. det känns så bortkastat o bygga på den här. den e ju så ful | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) ons 01 okt 2008, 13:01 | |
| nu har jag monterat nya spridare från saab, dem röda 360cc spridarna och jag kan ju säga att det blev grov skillnad. ska kanske ut och filma lite ikväll så då lägger jag upp en film. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) sön 05 okt 2008, 21:10 | |
| har fått hem ett nytt megasquirt 1 v3 nu. dock så är bilen till salu nu innan jag kopplar in ms:et och bredbandslambda. men skickar upp en bild på ms:et iallafall tänkte jag skulle bygga en lite seriösare bil istället, blir förmodligen en taunus eller en 2 dörrars sierra. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) sön 05 okt 2008, 21:43 | |
| Seriösare? Nej, du har ju en sleeper! Har nog ingen inverkan men jag röstar iaf på att köra med den du har! | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) sön 05 okt 2008, 21:50 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) sön 05 okt 2008, 22:55 | |
| jag kan väl släppa den för 11k. det är vad det har kostat ungefär. byte går fint också om den uppfyller mina krav. visst e de lite tufft me en sleeper men en riktigt rallyinspirerad 2 dörrars sierra e lite ballt det med ju. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) | |
| |
|
| |
| Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck) | |
|