| koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Xuri Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Namn : Jensa Från : kallekrona Kör : 531.T04b.megasquirt.630cc.h-profil Registration date : 08-08-23
| Rubrik: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) lör 23 aug 2008, 15:15 | |
| tjolahopssan ! Har lite problem med mitt T04b aggregat å jag får inte upp laddet över 1 bar trots skruvad stång å pyst ladd.. skruvar jag mer på stången så tror jag bara jag får problem med laddtryckspeakar å skenladd för då har inte ventilen full rörelse (å ja jag har filat upp hålet vid wg-ventilen för å slippa skenladd ) hörde att några här hade lekt lite med motrycksfunktionen å jag undrar vad resultatet blev å lite hur ni kopplat samt var jag sätter pysventilen för bäst resultat ? pyser jag på baksidan av membranet (där fjädern sitter mot turbon) å pyser ett par hekto bara så borde laddet öka lite grann ? Tacksam för svar | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) sön 24 aug 2008, 15:16 | |
| bästa sättet är att montera en wg klocka avsedd för kraftigare laddtryck,blir mest tjafs om man skruvar/spänner osv,extern wg fungerar det bättre med,iaf så har det vart så för mig klocka som pallar ca 1.3 säljs väl av tex gik för 1200-1300kr
min åsikt efter att labbat mycket med just det du skriver. |
|
| |
Xuri Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Namn : Jensa Från : kallekrona Kör : 531.T04b.megasquirt.630cc.h-profil Registration date : 08-08-23
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) sön 24 aug 2008, 22:01 | |
| - Mange skrev:
- bästa sättet är att montera en wg klocka avsedd för kraftigare laddtryck,blir mest tjafs om man skruvar/spänner osv,extern wg fungerar det bättre med,iaf så har det vart så för mig
klocka som pallar ca 1.3 säljs väl av tex gik för 1200-1300kr
min åsikt efter att labbat mycket med just det du skriver. Okej okej Har en hårdare trycklocka liggandes men jag tror de blir lite väl krafigt för mitt ändmål...en 940 ltt klocka med en extra fjäder ilaggd...å de vill säga en ventilfjäder från nån mazda...knappt man orkar dra ur den för hand å jag ladda 1.5 bar innan med den klockan... Men man skulle kanske testa den i alla fall | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) sön 24 aug 2008, 22:10 | |
| du kan testa hänga på en fjäder på utsidan också.
Mottryck är ganska enkelt men kräver att du kan lägga tryck på båda sidorna av klockan och antar att det inte går? | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) sön 24 aug 2008, 22:47 | |
| man ska knappt orka för hand,det är helt ok,hårdare än man tror
som micke skrev,båda sidor är modellen,men svårt på intern wg |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) mån 25 aug 2008, 21:47 | |
| finnes intena med mottycks ans!
men om du inte får upp laddet över en bar så måste de vara grova fel någonstans.
inteskadat sättet så den läcker där? | |
|
| |
Xuri Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) mån 25 aug 2008, 23:51 | |
| - Toffe skrev:
- finnes intena med mottycks ans!
men om du inte får upp laddet över en bar så måste de vara grova fel någonstans.
inteskadat sättet så den läcker där? Nej de är inte skadat får väl testa montera min andra klocka eller skruva lite till på denna men rörelsen lär bli begränsad...får la testa mig fram | |
|
| |
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) tis 26 aug 2008, 23:21 | |
| bytt klocka. du måste ha grova fel, eller en stygg läcka!
hemmabyggda tryckrör? provtryck isf. | |
|
| |
Xuri Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) ons 27 aug 2008, 22:44 | |
| - Toffe skrev:
- bytt klocka. du måste ha grova fel, eller en stygg läcka!
hemmabyggda tryckrör? provtryck isf. Nej jag har inga fel Klockan är i nyskick å funkar prima men vill inte orka med högre ladd än 1.1... inga läckage...orginal tryckrör å orginal intercooler som de är hela gavlar på... lyckades komma upp i 1.2 bar innan i dag på 3ans växel för då klippte sprutet... men inte högre än de..får testa plocka bort klockan någon dag så får vi se hur de blir... ska som sagt försöka skruva lite te på sketen men vet inte hur de blir med rörelsen på wasten då... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) ons 27 aug 2008, 23:00 | |
| s¨du vill komma upp över 1.2 bar utan att sabba rörselse förmågan på "armen"?
hur har du pysst din WG? t-kors och en superduper mojang i ena endan av slang 3? isf e det dör du har felet. du kan för modligen inte "pyssa" mer en T-korset flöadar om jag säger så. | |
|
| |
Xuri Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) tor 28 aug 2008, 19:40 | |
| - Toffe skrev:
- s¨du vill komma upp över 1.2 bar utan att sabba rörselse förmågan på "armen"?
hur har du pysst din WG? t-kors och en superduper mojang i ena endan av slang 3? isf e det dör du har felet. du kan för modligen inte "pyssa" mer en T-korset flöadar om jag säger så. Jag har skruvat möe på stången nu å skruvar jag mer så vettifan om ventilen kan öppta tillräckligt...man vill ju inte ha skenladd men är ju inte så möe jobb å testa iofs... De är en riktig pysventil från forge ... Pysventilen är ett stort T-kors med en justerskruv i... 2 slangar till å fritt "pysutlopp"...5-6mm in/utlopp på den så jag tror inte flödet i ventilen sätter stoppet men fel kan man ju ha :p Har dock pyst från 0.8-1.5 bar förut å de flödet har räcket till så att säga Men bra att man får lite tankegångar på att Idag nådde jag upp te laddspärren som vad jag vet ligger på 1.2 bar just nu men saknar de där riktiga skjutet i kärran så måste kolla äver sketen nu i helgen när jag får tid höjja ladde å leana soppan lite så blir de kanske bättre drag i den sen | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) tor 28 aug 2008, 20:35 | |
| Det enda som gäller om du inte kan lägga mottryck är att se till så det blir högre fjädertryck. skruva på klockan är helt meningslöst. Häng på en extrern fjäder på armen eller köp en värre klocka | |
|
| |
Xuri Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) fre 29 aug 2008, 17:13 | |
| - Mikael skrev:
- Det enda som gäller om du inte kan lägga mottryck är att se till så det blir högre fjädertryck. skruva på klockan är helt meningslöst. Häng på en extrern fjäder på armen eller köp en värre klocka
fixade diverse fjädrar på jobbe idag så nu kan jag både ha extern fjäder eller lägga i en till i klockan får se när jag har tid å plocka bort sketen nån som har erfarenhet av hållbarheten på en t04b kina snurra om man lägger ladde på 1.2-1.4 ? kört 800 mil med ca 0.7-0.8 i alla fall | |
|
| |
Xuri Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) lör 30 aug 2008, 23:32 | |
| Jag skruvade bort turbon innan idag för å försöka få dit nåe annat... Märkte att justerskruven på min pysventil var borta kunde lika gärna ryckt slange te tryckklockan jue Men maxladde var fortfarande på 1.2 bar (ja då klippte sprutet i alla fall) Min andra klocka som är SÅSATANSJÄVLAHÅRD verkar passa nästan bolt-on...lite borra å lite kapa men annars så jävlar kan nog få bilen att rulla i morgon igen å då med med högre ladd å lite bättre blandning än lambda 0.7.... får la kanske bli en annan kam också sen (K-kam ) | |
|
| |
Xuri Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) sön 31 aug 2008, 23:49 | |
| jahapp då satt den andra klockan på plats men de ble inte så bra..verkar gå bättre men laddar bara 0.8 kanske så man får väl pysa den lite...
Mottrycksfunktionen på orginalklockan hade inte funkat heller för den sketen läckte ju.... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) | |
| |
|
| |
| koppla in mottrycksfunktion på tryckklockan för mer ladd :) | |
|