| Aceto - Sierra Dohc Kompressor | |
|
+25joppa Sandvik makkan Jimmy _Macce_ TICSierra psychocat_racing Stenmark Mese_Jonas Golden Boy Gr0w Haggen Martin_pinto Blöjan Almgren Crille wolfzap Ågren Liljan m5micke Combatbenke Öbbe Mikael ToTTe Aceto 29 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Martin_pinto Skogenracing Large
Antal inlägg : 118 Namn : Martin Björklund Från : Gävle men pluggar i Arjeplog Kör : för lite Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor sön 13 jul 2008, 12:04 | |
| kommer nog bli skitbra de där | |
|
| |
Haggen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor sön 13 jul 2008, 19:13 | |
| Blir nog fint dethär hoppas du får det att funka bra | |
|
| |
Aceto Skogenracing Medium
Antal inlägg : 83 Namn : Marcus Från : Kalmar Kör : Bmw 318is / Sierra pinto undercontruction Registration date : 08-07-09
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor sön 13 jul 2008, 21:59 | |
| just nu händer de inte så mycket. ska byta packningen. en bild på när locket är av. | |
|
| |
Antal inlägg : 83 Namn : Marcus Från : Kalmar Kör : Bmw 318is / Sierra pinto undercontruction Registration date : 08-07-09
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor ons 16 jul 2008, 22:58 | |
| fick tag på ett par schysta fläsksvålar =) Har även snackat med polaren som är lackerare om den nya färgen, än så länge håller jag de för mig själv men jag tror den kommer bli jävligt ball. //aceto | |
|
| |
Gr0w Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Namn : Fredrik Från : Kalmar Kör : Skyline GT-R Registration date : 08-07-15
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor tor 17 jul 2008, 03:12 | |
| Mackan vi ska ju köra samma färgtema på dem och dem måste ju vara identiska så därför betyder ju även det att vi måste köpa 2 av dina fälgar och ha fram... Hörde nån viska i mitt öra om någon dekal???? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor tor 17 jul 2008, 22:51 | |
| sådärja, nu va toppen färdig för planing, den blev ju tyvärr skev när toppackningen gick. Innan så va spridarna monterade på tyckröret. men tänkte att detta kanske ger bättre repons, någon som har erfarenhet av detta? Så nu sitter alla spridarna på plats. fan så fint de blev | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor tor 17 jul 2008, 22:53 | |
| Ja det finns erfarenhet av det, gick ifrån den där lösningen då sådana spridare lämnar lite olika mängder bränsle så det spikade friskt på två cylindrar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor fre 18 jul 2008, 15:55 | |
| - Mikael skrev:
- Ja det finns erfarenhet av det, gick ifrån den där lösningen då sådana spridare lämnar lite olika mängder bränsle så det spikade friskt på två cylindrar
så jag ska skippa de då eller? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor fre 18 jul 2008, 16:51 | |
| Ja om du inte kan provflöda dom då och se att dom lämnar exakt lika | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor fre 18 jul 2008, 18:29 | |
| - Mikael skrev:
- Ja om du inte kan provflöda dom då och se att dom lämnar exakt lika
okej. men om den inte går nu så blir de pinto med värre grejor. =) tack för tippset iaf // aceto | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
| |
| |
| |
| |
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor sön 20 jul 2008, 21:01 | |
| Men jag hade inte koll på det så för mig var det en nyhet | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor sön 20 jul 2008, 22:43 | |
| - Haggen skrev:
- Men jag hade inte koll på det så för mig var det en nyhet
bara att borra bort de lilla locket. sen sitter de en liten tomte där under som man talar om för hur mycket tryck man vill ha. I vanligt fall brukar de inte vara några problem. men har motorn gått långt så kan han va lite tjurig | |
|
| |
Gr0w Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Namn : Fredrik Från : Kalmar Kör : Skyline GT-R Registration date : 08-07-15
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor sön 20 jul 2008, 22:46 | |
| Vem var det som lärde dig det då=) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor sön 20 jul 2008, 22:54 | |
| - Gr0w skrev:
- Vem var det som lärde dig det då=)
luppe | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor mån 21 jul 2008, 00:38 | |
| - Aceto skrev:
- Haggen skrev:
- Men jag hade inte koll på det så för mig var det en nyhet
bara att borra bort de lilla locket. sen sitter de en liten tomte där under som man talar om för hur mycket tryck man vill ha. I vanligt fall brukar de inte vara några problem. men har motorn gått långt så kan han va lite tjurig det är lika på K-jetronic dom äldre iaf... man borrar bort en kopparbricka och önskar god jul till tomten där inne | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor mån 21 jul 2008, 10:44 | |
| haha ser man på var det så enkelt | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor tis 22 jul 2008, 22:48 | |
| de går segt med toppen. vecka 32 ska en polare plana! jag verkligen hatar att vänta. Får väll roa mig med att porta så länge. | |
|
| |
wolfzap Skogenracing Medium
Antal inlägg : 59 Age : 37 Namn : Robert Från : Nyköping Kör : Volvo XC70 , Toyota Supra MK 3 Registration date : 08-02-22
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor ons 23 jul 2008, 00:14 | |
| Är inte så långt kvar . | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor ons 23 jul 2008, 16:27 | |
| idag fick jag toppen planad, fick tag på en annan kille som kunde plana. så nu är jag igång med meckandet lite bilder kommer ikväll om någon är intreserad =D | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor ons 23 jul 2008, 16:30 | |
| yey! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor ons 23 jul 2008, 19:17 | |
| SATANS JVÄLA HELVETE!!! tappade ner en mutter i tråget. de är ett hål ner vid vevaxelfdrevet!! satan va arg jag va. höll på att slå sönder hela bilen. Så inga bilder ikväll. men de blir väll att dra ur motorn nu. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Aceto - Sierra Dohc Kompressor | |
| |
|
| |
| Aceto - Sierra Dohc Kompressor | |
|