Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Meduza
Skogenracing Small

Antal inlägg : 10
Namn : Alex
Från : Uddevalla
Kör : Sierra 2.0 DOHC
Registration date : 08-02-27

Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Empty
InläggRubrik: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?   Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Icon_minitimetor 19 jun 2008, 19:14

Hej, jag har lite planer, och då behöver jag kompsänkning, hur ska jag göra med dubbla stålpackningar? limma ihop dom i varandra eller något innan så de håller sig på plats och för eventuella läckor mellan dem? eller ska jag bara lägga på och skruva ihop ?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?   Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Icon_minitimetor 19 jun 2008, 20:50

Orginalpackningar? Du kan använda Loctite 3020 och limma med men annars är det bara att smacka ihop.
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7682
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

InläggRubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?   Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Icon_minitimefre 20 jun 2008, 01:08

jag kör med orginalpackning-stålpackning-orginalpackning

inget limm utan bara drog ihop och kan iaf ladda 1.4bar...

det fins en firma i skutskär som kan laserskära ut en stålpackning som man kan ha son mellanlägg. kan fixa mera info om det om du vill och även fixa fram en platta men det kostar en slant...

Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Img_3234
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Meduza
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?   Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Icon_minitimefre 20 jun 2008, 01:38

Mikael skrev:
Orginalpackningar? Du kan använda Loctite 3020 och limma med men annars är det bara att smacka ihop.

Japp, original plåtpackningar som man kan köpa på t.ex Mekonomen.

okej, men finns det inte risk att det kan läcka mellan packningarna om man bara smackar ihop det? Men jag kör nog loctite iallafall, smeta på en del runtom så det blir "bra". hehe. 2 st "Cylinderpackning, Plåtpackning" Står det. kostar 393 kr styck. borde väl funka helt okej?

Golden Boy: okej, jag tror dock jag kör på 2 st originalpackningar istället. Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Av-26
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?   Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Icon_minitimefre 20 jun 2008, 08:32

Dubbla packningar är klenare än en packning men många kör med dubbla och är nöjda
Meduza
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?   Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Icon_minitimefre 20 jun 2008, 22:13

Mikael skrev:
Dubbla packningar är klenare än en packning men många kör med dubbla och är nöjda

Hur annars ska man kompsänka? Smile Kolvarna på DOHC motorn har jag hört ska vara klena om man svarvar dem, och jag vill inte svarva i förbränningsrummen, då det finns en anledning till att de är formade som de är, eller hur? Very Happy och jag tvivlar på att en dohc-packning utan kompsänkning klarar 0.8 bar. eller ?
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?   Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Icon_minitimefre 20 jun 2008, 23:04

Är det kulle på kolvarna så kan den svarvas av om dom är rätt gjutna.

Annars är bästa kompsänkningsmetoden så klart att ordna kolvar som ger lägre komp. Men sniklösningen är dubbla packningar men man bör inte förvänta sig att det ska hålla bra Smile
Meduza
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?   Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Icon_minitimelör 21 jun 2008, 00:07

Hehe okej, nä jag hade tänkt köra sniklösningar i början, och när denna motorn rasar antingen skaffa calibra turbokolvar (har hört att de ska passa) eller börja bygga på en pinto turbo med cossiekolvar och stakar =)
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?   Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? Icon_minitime

Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Dubbla utblås?
» Gjorde ett litet verktyg till M50 med dubbla insugs kammar
» Dubbla insugskammar Dohc
» Relä till dubbla 044
» Lambdamätare göra hur..?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: