| Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Meduza Skogenracing Small
Antal inlägg : 10 Namn : Alex Från : Uddevalla Kör : Sierra 2.0 DOHC Registration date : 08-02-27
| Rubrik: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? tor 19 jun 2008, 19:14 | |
| Hej, jag har lite planer, och då behöver jag kompsänkning, hur ska jag göra med dubbla stålpackningar? limma ihop dom i varandra eller något innan så de håller sig på plats och för eventuella läckor mellan dem? eller ska jag bara lägga på och skruva ihop ? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? tor 19 jun 2008, 20:50 | |
| Orginalpackningar? Du kan använda Loctite 3020 och limma med men annars är det bara att smacka ihop. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? fre 20 jun 2008, 01:08 | |
| jag kör med orginalpackning-stålpackning-orginalpackning inget limm utan bara drog ihop och kan iaf ladda 1.4bar... det fins en firma i skutskär som kan laserskära ut en stålpackning som man kan ha son mellanlägg. kan fixa mera info om det om du vill och även fixa fram en platta men det kostar en slant... | |
|
| |
Antal inlägg : 10 Namn : Alex Från : Uddevalla Kör : Sierra 2.0 DOHC Registration date : 08-02-27
| Rubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? fre 20 jun 2008, 01:38 | |
| - Mikael skrev:
- Orginalpackningar? Du kan använda Loctite 3020 och limma med men annars är det bara att smacka ihop.
Japp, original plåtpackningar som man kan köpa på t.ex Mekonomen. okej, men finns det inte risk att det kan läcka mellan packningarna om man bara smackar ihop det? Men jag kör nog loctite iallafall, smeta på en del runtom så det blir "bra". hehe. 2 st "Cylinderpackning, Plåtpackning" Står det. kostar 393 kr styck. borde väl funka helt okej? Golden Boy: okej, jag tror dock jag kör på 2 st originalpackningar istället. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? fre 20 jun 2008, 08:32 | |
| Dubbla packningar är klenare än en packning men många kör med dubbla och är nöjda | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? fre 20 jun 2008, 22:13 | |
| - Mikael skrev:
- Dubbla packningar är klenare än en packning men många kör med dubbla och är nöjda
Hur annars ska man kompsänka? Kolvarna på DOHC motorn har jag hört ska vara klena om man svarvar dem, och jag vill inte svarva i förbränningsrummen, då det finns en anledning till att de är formade som de är, eller hur? och jag tvivlar på att en dohc-packning utan kompsänkning klarar 0.8 bar. eller ? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? fre 20 jun 2008, 23:04 | |
| Är det kulle på kolvarna så kan den svarvas av om dom är rätt gjutna. Annars är bästa kompsänkningsmetoden så klart att ordna kolvar som ger lägre komp. Men sniklösningen är dubbla packningar men man bör inte förvänta sig att det ska hålla bra | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? lör 21 jun 2008, 00:07 | |
| Hehe okej, nä jag hade tänkt köra sniklösningar i början, och när denna motorn rasar antingen skaffa calibra turbokolvar (har hört att de ska passa) eller börja bygga på en pinto turbo med cossiekolvar och stakar =) | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? | |
| |
|
| |
| Kompsänkning, dubbla topplockspackningar, hur göra? | |
|