_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Hjälp! Drivrems byte Sierra Dohc ons 26 mar 2008, 16:08 | |
| Tjena! Jo igårkväll så försvann drivremen som driver AC, Servo, Generator mm på Sierran.. Fixade en ny idag, men något gick fruktansvärt fel vid monteringen! Ni som kanske har pillat med Dohc:en tidigare vet kanske att spännrullen sitter på en axel som i sin tur sitter i en fjäder, axeln är böjbar nedåt så man enkelt kan få på remen.. Problemet! Jag råkade dra sönder fästet som håller axeln, Axeln sitter i en insexbult, och det var själva "Kronan" som gick åt skogen! Så ny står axeln med spännrullen och pekar rakt uppåt! Det går att böja ner axeln och montera remen, men allt blir fruktansvärt spännt då axeln vill uppåt.. Axeln sitter alltså för långt ut, den måste in mera och på något sätt sättas fast där.. Någon som har / vet nått liknande senario? All hjälp eller spekulationer tas emot med glädje! Lösning är ett måste då snön snart försvinner för gott | |
|
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Hjälp! Drivrems byte Sierra Dohc tor 27 mar 2008, 23:14 | |
| | |
|
Haggen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Hjälp! Drivrems byte Sierra Dohc fre 28 mar 2008, 11:39 | |
| Låter inte specielt trevligt iaf! tyvärr har jag alldrig pillat på någon doch så har inte den blekaste aning om hur det ser ut eller fungerar... Men det brukar nog alltid lösa sig på ett eller annat sätt | |
|
Meduza Skogenracing Small
Antal inlägg : 10 Namn : Alex Från : Uddevalla Kör : Sierra 2.0 DOHC Registration date : 08-02-27
| Rubrik: Sv: Hjälp! Drivrems byte Sierra Dohc fre 02 maj 2008, 15:06 | |
| Haha, var det när du tryckte ner axeln som det hände så? Hände samma sak för mig.. skulle lossa insexbulten och då åkte ju axeln med och så knäckte det till så själva "kronan" åkte ut en bit och axeln pekade ganska mycket uppåt.. för att få in den riktigt löste jag med att ta en stor bricka och en passande bult har funkat bra i ett halvår iallafall, hoppas det kan hjälpa dig | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Hjälp! Drivrems byte Sierra Dohc | |
| |
|