| Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? ons 26 mar 2008, 11:06 | |
| Jo som frågan lyder. Vilken turbo passar mitt 240 Turbogrenrör? Är flänsen (?) den gamla som många turbosar inte passar på eller..? F.ö så hittar jag ingen turbo... letat efter 740 osv, men antingen ska dom ha 500 för en riktigt bra men den finns uppe i ingen-stans(och dom blir sålda fort ändå) eller så ska dom ha 2500 för en liten orginal turbo som glappar som en gammal gubbe. Letat på vissa andra forum och annons sidor men det är drygt, hittar inte mycket... iaf utav dom jag kan tänka mej passar, men det kanske finns många som passar som jag missat? Rätt frustrerande iaf | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? ons 26 mar 2008, 12:11 | |
| Första halvan av -81 hade plan fläns (dvs att man har packning imellan turbo och grenrör) från 8107 har dom laburint tätning,har du nya grenröret o får tag i en turbo med gamla släta så är det bara att slipa grenröret slätt och använda packning,(volvo säljer inte packningen längre men kanske gik turbo eller liknande,snorre maskin har en låda där jag brukar köpa packningar) t4 med lilla plana flänsen passar aså båda grenrören ev efter lite mod med slipning,men med en volvo 240 tar dom i hjulhuset tyvärr,så använd t3 eller mitsu aggregat tex 13c från ltt/htt volvo 940,duger till 200hk iaf och är billiga o har snabb spolupp. |
|
| |
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? ons 26 mar 2008, 14:43 | |
| Ok! Tackar för snabba bra svar Har ingen aning om årsmod. på grenröret, men så du menar att denna är den senare modellen?: Skulle vart bild men det sket sig...Är alltså en liten kant som sticker ut... Förlåt, vet inte vad so menas med laburinttätning jag har alltså ingen turbo än och kan ju inget om turbo, så vilka sökord kan underlätta? för jag hittar konstigt nog inget :s T3 13c alltså? ok Och vad kan va rimligt pris? Packning, kan man inte göra det själv? Eller är det annat material? Om jag hade frågat detta på tex Zatzy, hade jag fått 10 svar med: "GT45 passar..." Och det nyttjar ju mycket till min fråga Tack igen. | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? ons 26 mar 2008, 15:08 | |
| |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? ons 26 mar 2008, 15:22 | |
| Köp t3/t4 eller tb04 vad den heter från turbobanditen...den passar ditt grenrör!!! | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? ons 26 mar 2008, 17:28 | |
| |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? ons 26 mar 2008, 19:19 | |
| Ok, den första fanns ju i umä och den andra... eller tredje ser inte ut och passa :s ne måste vara jag som tänkter tokigt Jaha ja... får väll kolla in den. Långt och åka vad man än hittar... surt att närke är så befriat på bra delar EDIT: F.Ö vilka bilar har passande turboagg? 240/700/940 ja men vilka fler? | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? ons 26 mar 2008, 20:09 | |
| gamla saab 900 tidigt 80tal, dom har vad som kallas volvo grupp a, dvs ar 63 på avgashuset och ar 48 på kompressorn (har jag för mig) sierra cosworth har likadana,fast dom brukar kosta mera för dom suttit på en fordmotor kolla lista på gik eller annan firma och jämnför art nummret från en 240 med andra bilar. borde finnas några här på skogen för jag har sålt några genom åren (senast i sommras) och ingen verkar använt dom vad jag sett här. |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? ons 26 mar 2008, 20:59 | |
| Haha usch ja... ford lite som att svära i kyrkan (även om alla kör bmw:P) Ok, ska ringa runt och kolla på nätet. Tack för svar! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? lör 29 mar 2008, 15:43 | |
| eh... hittar ju inget som är nära mej men bara tänkte fråga om denn turbon skulle funka: http://www.garaget.org/annonser/?view=103383Kan tänka mej att det är extern wastegate eller?... lite förstor men men... Så fattigt trodde jag inte det skulle vara.. Hitta en på en skrot men han vill ha 2000 för en turbo från 240... *suck* säger jag... | |
|
| |
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? lör 29 mar 2008, 16:07 | |
| Den turbon är alls inte för stor....laddar nog säkert genast från början.!! de är ju samma som sitter på t.ex 240/740/940... Bara att volvons heter tbo363 eller tbo360 men ser nästan precis lika ut. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? lör 29 mar 2008, 23:12 | |
| Kan säga jag att jag skaffa en turbo... en turbo av Laxås turbo nisse! Tror jag gjort ett dumköp då säljaren var utom denna världen och nu överdriver jag inte... blev smått rädd för han då han var excentrisk, inte åt gay hållet, utan riktigt riktigt skum... hög nästan Jaja den heter inget turbon.. bara t3 .. har ingen aning om vilken bil den suttit på så nu har man väll skickat pengar i sjön... Btw, hur mycket ska det glappa upp och ner i turbon? inte för att den glappar mkt men den slår en halv/en millimeter kan jag tänka mej usch ja, hoppas detta funkar nu! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? sön 30 mar 2008, 11:08 | |
| T3 är ungefär samma som tb03...En halv millimeter är nog normalt...borde nog vara i skick!!!! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? | |
| |
|
| |
| Vilken turbo passar mitt volvogrenrör? | |
|