jonasstork Skogenracing Large
Antal inlägg : 157 Age : 35 Namn : Jonas Från : uppsala Kör : Ford Sierra Cosworth Registration date : 07-09-20
| Rubrik: ang. cosworth kolvar. tor 13 mar 2008, 20:37 | |
| om jag ska byta till cosworth kolvar så sitter det ju clips som håller fast kolvbultarna. men jag ska sätta kolvarna på original stakarna. så måste jag köra med cossie kolvbultarna lr med oridinal kolvbultarna? och isåfall måste jag köra med clips till kolvarna? | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: ang. cosworth kolvar. tor 13 mar 2008, 21:55 | |
| Om du ska ha dom på orginalstakarna bör du använda pintokolvbultarna. Tänk på att det är pressade grejer, så du måste ha en press och en "jigg" att lägga kolven i som den inte spricker. Jag tillverka en i trä bara, dock så funka det inte alls sist jag försökte presse åt pzykko | |
|
jonasstork Skogenracing Large
Antal inlägg : 157 Age : 35 Namn : Jonas Från : uppsala Kör : Ford Sierra Cosworth Registration date : 07-09-20
| Rubrik: Sv: ang. cosworth kolvar. fre 14 mar 2008, 14:00 | |
| - Mikael skrev:
- Om du ska ha dom på orginalstakarna bör du använda pintokolvbultarna. Tänk på att det är pressade grejer, så du måste ha en press och en "jigg" att lägga kolven i som den inte spricker. Jag tillverka en i trä bara, dock så funka det inte alls sist jag försökte presse åt pzykko
okej.. men jag undrar hur går det att besikta en pinto motor med cosworth kolvar i. blir bilen tröttare lr går den inte alls? | |
|
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: ang. cosworth kolvar. fre 14 mar 2008, 14:14 | |
| de går nog utan problem.. ingen dom märker.. men visst du sätter väl dit dom för att få mindre komp bla så lite sämre går de väl. | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: ang. cosworth kolvar. fre 14 mar 2008, 14:24 | |
| Jag har gjort det och klarat mig igenom och det på en kattad bil | |
|
Fiskargubbe Skogenracing Medium
Antal inlägg : 74 Namn : Gurra Från : Kullåkra (den stora staden med karlskrona som förort) Kör : Sierra sedan Registration date : 08-01-24
| Rubrik: Sv: ang. cosworth kolvar. fre 14 mar 2008, 17:24 | |
| Coswortclipsen får väl inte plats i kolvarna när man har original kolvtapp? | |
|
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: ang. cosworth kolvar. fre 14 mar 2008, 17:26 | |
| Alltså ska du ha orginalstakar så är kolvbultarna pressade i staken, behövs mao inga låsringar. Ska du köra cosworthstakar ska du så klart ha cosworthkolvbulten | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: ang. cosworth kolvar. | |
| |
|