| Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Fighter_87 Skogenracing Small
Antal inlägg : 6 Namn : Tobias D. Från : Örebro Kör : Ford Sierra / Honda CTR Registration date : 08-01-04
| Rubrik: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a fre 04 jan 2008, 14:55 | |
| Tjenare! nu har man lyckats rasat vxl-lådan, så nu har jag väl tankar på att smälla upp en manuell låda ist. Så jag behöver lite information/tips om exakt vad som behövs bytas ut, är det mkt jobb/jävligt att ta ner en automat låda på de här bilarna?
Pedalställ, låda, svänghjul,urtrampningslager,vajer, kardanaxel?,
Tacksam för svar. Mvh//Tobbe. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a fre 04 jan 2008, 14:57 | |
| vanliga lådan är iaf inget större problem, vet dock inte med automaten men ska nog bra..
sen vad som behöver bytas i övrigt får nån som kan svara på hehe men manuell är ju att föredra på en lek bil =) | |
|
| |
Antal inlägg : 6 Namn : Tobias D. Från : Örebro Kör : Ford Sierra / Honda CTR Registration date : 08-01-04
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a fre 04 jan 2008, 15:02 | |
| - xcOOb skrev:
- vanliga lådan är iaf inget större problem, vet dock inte med automaten men ska nog bra..
sen vad som behöver bytas i övrigt får nån som kan svara på hehe men manuell är ju att föredra på en lek bil =) hehe oki, jo eftersom de är "vinter & lek-bil" så är nog manuell att föredra.. för smäller ja upp en ny automat låda så riskerar jag nog att pajja den med hehe | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a fre 04 jan 2008, 15:42 | |
| - Fighter_87 skrev:
- Tjenare! nu har man lyckats rasat vxl-lådan, så nu har jag väl tankar på att smälla upp en manuell låda ist. Så jag behöver lite information/tips om exakt vad som behövs bytas ut, är det mkt jobb/jävligt att ta ner en automat låda på de här bilarna?
Tacksam för svar. Mvh//Tobbe. Den är lätt att plocka ner, tycker din spec verkar ganska komplett. dock brukar stödlagret som sitter pressat i veven saknas på bilar med automat. Du kan behöva köpa ett sånt på ford och trycka i | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a fre 04 jan 2008, 16:14 | |
| - Mikael skrev:
- Fighter_87 skrev:
- Tjenare! nu har man lyckats rasat vxl-lådan, så nu har jag väl tankar på att smälla upp en manuell låda ist. Så jag behöver lite information/tips om exakt vad som behövs bytas ut, är det mkt jobb/jävligt att ta ner en automat låda på de här bilarna?
Tacksam för svar. Mvh//Tobbe. Den är lätt att plocka ner, tycker din spec verkar ganska komplett. dock brukar stödlagret som sitter pressat i veven saknas på bilar med automat. Du kan behöva köpa ett sånt på ford och trycka i Tack för tipset, du vet möjligtvis inte vilka årsmodeller som passar? vilka bilar man kan ta grejjer av o sedan bara " bolt on " Mvh//Tobbe. Inköpslistan: Manuell-låda. Vajjer. Urtrampningslager. Lamell. Svänghjul. Kardanstång/axel. Pedalställ. Stödlager för vev? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a fre 04 jan 2008, 17:20 | |
| Vad är det för motorn i den? | |
|
| |
E-Tech Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1584 Age : 43 Namn : Eric Från : Jästrikland Kör : 9,92sec 235kmh Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a fre 04 jan 2008, 18:56 | |
| - Mikael skrev:
- Fighter_87 skrev:
Tacksam för svar. Mvh//Tobbe. Den är lätt att plocka ner, tycker din spec verkar ganska komplett. dock brukar stödlagret som sitter pressat i veven saknas på bilar med automat. Du kan behöva köpa ett sånt på ford och trycka i Varför köpa lager på Ford ?? när det finns Röstberg & Bengtson eller Momentum brukar ju vara en aning billigare (Eller vad firmorna heter i Örebro)//E-Tech | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a fre 04 jan 2008, 21:23 | |
| Ja jo är väl sant, dom har väl nålager också antar ja. Fördelen att köpa på ford att man slipper mäta bara hämta ut ett lager för 200kr och se glad ut | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a fre 04 jan 2008, 23:00 | |
| så länge dom e hel lagren så äre bara o ta med så mäter dom =) skiljer rätt mycket i pris.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a lör 05 jan 2008, 15:08 | |
| - Mikael skrev:
- Vad är det för motorn i den?
snål variant.. 2.0L Sohc fast ja tkr den rör på sig ovanligt bra!, en kompis säger att de kommer nog bli lite skillnad när jag sätter upp en manuell låda, eftersom motorerna i automat bilar oftast har extra balancerad vev??? elr va fan de va han babblade om :S haha xD Ford Sierra Laser 1987. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a lör 05 jan 2008, 17:40 | |
| Nä det stämmer inte. Är ingen skillnad på auto och vanlig. Dock tar ju automat lite mer effekt. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a lör 05 jan 2008, 17:45 | |
| ja precis automater brukar ju gå sämre, iaf dom på äldre bilar! nya skiljer de knappt nåt på.. bara de att de är gubbigt | |
|
| |
E-Tech Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1584 Age : 43 Namn : Eric Från : Jästrikland Kör : 9,92sec 235kmh Registration date : 06-10-13
| |
| |
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a lör 05 jan 2008, 20:04 | |
| ändrade planer.. vart sugen på en volvo, och har ingen tid elr ork till att lägga mig o skruva låda, så nu åker bilen ut på blocket: http://www.blocket.se/vi/14708528.htm?ca=8_sKöp en hyffsat billig och fräsch sierra nu o bygg nåt roligt!! elr ha den som reservdelsbil, finns lite rost i ena skärmkanten bak, och lite ytrost som är påmålat med primer på vänster bakdörr. //Tobbe. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a | |
| |
|
| |
| Växellåds-ras / Ford Sierra Automat -87:a | |
|