Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Affe E
Skogenracing Small



Antal inlägg : 21
Age : 31
Namn : Alfons
Från : Mariehamn,Åland
Kör : E30 325
Registration date : 11-10-12

Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Empty
InläggRubrik: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra   Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Icon_minitimeons 12 okt 2011, 15:08

Bytte till mig en fräsch sierra med 2.0i pinto i veckan men de enda negativa med den är att de är Automatlåda i den . Nu till frågan är de svårt att byta från Automat till Manuell låda ? , Har en annan sierra som kommer få stå som donator bil så borde ha alla delar som behövs. Nån som gjort denna operation och vill dela med sig med tips och erfarenheter så tar jag gärna imot de Smile passar allt bolt on eller är de mycket modifierande med pedalställ och sånt ?


Mvh: Affe E
Till överst på sidan Gå ner
PintoTurbina
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 51
Age : 33
Namn : Jonas
Från : Sjöbo
Kör : Ford Sierra Turbo Pinto
Registration date : 11-09-24

Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra   Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Icon_minitimeons 12 okt 2011, 15:36

Vad är det för årsmodeller på bilarna?
Är det samma motorer i båda bilarna?
Har du tänkt på besiktningen?
Till överst på sidan Gå ner
Affe E
Skogenracing Small



Antal inlägg : 21
Age : 31
Namn : Alfons
Från : Mariehamn,Åland
Kör : E30 325
Registration date : 11-10-12

Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra   Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Icon_minitimeons 12 okt 2011, 16:07

Bilarna är från -87 och båda har 2.0i pinto maskiner i sig , bilen blir nog bara busbil tillsvidare så besiktning är nog inte aktuellt just nu
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra   Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Icon_minitimeons 12 okt 2011, 16:57

Det bör inte vara några krångel, du får plocka pedalställ från reservbilen sen är det spärren som gör att bilen inte går att starta i D läge som du får åtgärda. Kan vara så att du måste komplettera med stödlagret i vevaxeln som axeln från lådan går in i då det kan saknas på automatlåde bilarna
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Affe E
Skogenracing Small



Antal inlägg : 21
Age : 31
Namn : Alfons
Från : Mariehamn,Åland
Kör : E30 325
Registration date : 11-10-12

Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra   Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Icon_minitimeons 12 okt 2011, 17:49

Okej tack för hjälpen ! ska försöka mig på de i helgen då så får vi se hur de slutar ..
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra   Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Icon_minitimetor 13 okt 2011, 13:46

Affe E skrev:
Okej tack för hjälpen ! ska försöka mig på de i helgen då så får vi se hur de slutar ..

Glöm inte för allt i världen stödlagret! Det går inte att flytta över då det är pressat i vevaxeln. Spring förbi Ford och handla pronto!
Jag har gjort liknande operation på min Scorpio Cosworth, och som Mikael delvis skrivit så behöver du flytta över pedalstället, fixa till startspärren och även kopplingswiren, hastighetwiren, kardan med hardy och sist men inte minst mittenkonsollen inne i bilen. Tar en helg om man är flitig, och det knepigaste är att hitta vilka trådar till startspärren som ska ihop, resten är rent mek.

Du kan med lätthet besiktiga utan problem då gränsen för växellådsbyte går för bilar som är från 1993 och framåt. Alla från 1992 och bakåt är det bara att byta på, och ärligt talat så tror jag inte dom märker nått på besiktningen. Det har dom inte gjort med min iaf. Smile

Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Sponsored content





Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra   Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Taunus/Granada Byte till manuell låda från automat
» Automat till manuell - Funderingar
» Konvertera automat till manuell
» Svänghjuls byte, från 2,9an till 2,8.ans ( ford sierra mt75 )
» Byta motor på VW golf mk2 från Förgasare till centralinsprut, Mkt jobb?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: