Affe E Skogenracing Small
Antal inlägg : 21 Age : 31 Namn : Alfons Från : Mariehamn,Åland Kör : E30 325 Registration date : 11-10-12
| Rubrik: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra ons 12 okt 2011, 15:08 | |
| Bytte till mig en fräsch sierra med 2.0i pinto i veckan men de enda negativa med den är att de är Automatlåda i den . Nu till frågan är de svårt att byta från Automat till Manuell låda ? , Har en annan sierra som kommer få stå som donator bil så borde ha alla delar som behövs. Nån som gjort denna operation och vill dela med sig med tips och erfarenheter så tar jag gärna imot de passar allt bolt on eller är de mycket modifierande med pedalställ och sånt ? Mvh: Affe E | |
|
PintoTurbina Skogenracing Medium
Antal inlägg : 51 Age : 34 Namn : Jonas Från : Sjöbo Kör : Ford Sierra Turbo Pinto Registration date : 11-09-24
| Rubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra ons 12 okt 2011, 15:36 | |
| Vad är det för årsmodeller på bilarna? Är det samma motorer i båda bilarna? Har du tänkt på besiktningen? | |
|
Antal inlägg : 21 Age : 31 Namn : Alfons Från : Mariehamn,Åland Kör : E30 325 Registration date : 11-10-12
| Rubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra ons 12 okt 2011, 16:07 | |
| Bilarna är från -87 och båda har 2.0i pinto maskiner i sig , bilen blir nog bara busbil tillsvidare så besiktning är nog inte aktuellt just nu | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra ons 12 okt 2011, 16:57 | |
| Det bör inte vara några krångel, du får plocka pedalställ från reservbilen sen är det spärren som gör att bilen inte går att starta i D läge som du får åtgärda. Kan vara så att du måste komplettera med stödlagret i vevaxeln som axeln från lådan går in i då det kan saknas på automatlåde bilarna | |
|
| Rubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra ons 12 okt 2011, 17:49 | |
| Okej tack för hjälpen ! ska försöka mig på de i helgen då så får vi se hur de slutar .. | |
|
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra tor 13 okt 2011, 13:46 | |
| - Affe E skrev:
- Okej tack för hjälpen ! ska försöka mig på de i helgen då så får vi se hur de slutar ..
Glöm inte för allt i världen stödlagret! Det går inte att flytta över då det är pressat i vevaxeln. Spring förbi Ford och handla pronto! Jag har gjort liknande operation på min Scorpio Cosworth, och som Mikael delvis skrivit så behöver du flytta över pedalstället, fixa till startspärren och även kopplingswiren, hastighetwiren, kardan med hardy och sist men inte minst mittenkonsollen inne i bilen. Tar en helg om man är flitig, och det knepigaste är att hitta vilka trådar till startspärren som ska ihop, resten är rent mek. Du kan med lätthet besiktiga utan problem då gränsen för växellådsbyte går för bilar som är från 1993 och framåt. Alla från 1992 och bakåt är det bara att byta på, och ärligt talat så tror jag inte dom märker nått på besiktningen. Det har dom inte gjort med min iaf. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Byta från Automat till Manuell på Ford Sierra | |
| |
|