NordvallAleks Skogenracing Small
Antal inlägg : 2 Age : 26 Namn : alex nordvall Från : Gotland Kör : Pinto/m50 turbo Registration date : 16-10-04
| Rubrik: Pinto EFI Sprut fre 29 sep 2017, 12:54 | |
| Tjenna jag undrar lite om de olika spruten till sierras pinto moto. har en 88:a med KAT och vad jag har hört så är det de nya sprutet då och det funkar inte lika bra då man kör extrasprut. vad behöver man byta? räcker det med boxen eller tillkommer det mer har en äldre donator bil så kan ju plocka allt isf. och vad är det som skiljer sig mer exakt?
är det någon som har bra koll? mvh | |
|
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
| Rubrik: Sv: Pinto EFI Sprut fre 29 sep 2017, 15:59 | |
| Har samma bil, köpte en EMU Ecumaster PnP lösning från Gzracing. Funkade hyffsat, enda som klabba var original spridarhärva som var knas då spridarna är parade och det löste inte EMU ut på något sätt, så enda jag behövde göra själv var att ansluta sensorerna och göra egen spridarhärva helt enkelt. Funkat utmärkt hela sommaren. Du kan ju se min projekt tråd annars | |
|
Fiechen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 827 Age : 32 Namn : David Från : Fjärholma Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ Registration date : 10-06-28
| Rubrik: Sv: Pinto EFI Sprut sön 01 okt 2017, 22:27 | |
| Det nya sprutet är mer insyltat i bilens övriga elsystem, det gamla är mer separat och enklare och är därför att föredra om man ska installera efi i en äldre bil | |
|
NordvallAleks Skogenracing Small
Antal inlägg : 2 Age : 26 Namn : alex nordvall Från : Gotland Kör : Pinto/m50 turbo Registration date : 16-10-04
| Rubrik: Sv: Pinto EFI Sprut mån 16 okt 2017, 16:23 | |
| jag tänkte mer på om det är någon skillnad på typ styrenheten på det nya och det gamla, har hört något om att det nyare ställer om sig och magrar till bränsleluftblandningen om man t.ex sätter dit extra spridare på tryckröret. och att det äldre inte gör det. Alltså att det äldre skulle vara stabilare och köra konstant på det fabriksinställda mappen. men det kanske är bullshit Men om inte så undrar jag vad i styrsystemet jag måste byta för att få den gamla typen. om det räcker med styrenhet eller om det drar med sig mer MVH | |
|
Fiechen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 827 Age : 32 Namn : David Från : Fjärholma Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ Registration date : 10-06-28
| Rubrik: Sv: Pinto EFI Sprut tis 17 okt 2017, 20:36 | |
| | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Pinto EFI Sprut | |
| |
|