Tjena!
Gillar detta forumet, så jag tänkte visa lite vad jag håller på med dom få lediga stunder jag har
Har grejat lite ett tag så klistrar in det i följd.
Allt ändras med tiden som alla vet, hus, barn familj osv. Det har gjort att jag gjorde ett byte och fick tag i en 142a -68, jag har alltid gillat 142an har velat ha en sedan innan körkortet var fixat.
Nu passar det bra att ha något att köpa glass med
Bilen har fått de värsta lagat som har behövts, det som är kvar är "lite" blästring och bättring på en del ställen, plus att det behövs en ny framruta och lite svetsning under den.
Just nu är det husrenovering och allt annat vad nu familjelivet innebär så tiden är ju en bristvara i stort, men ibland hinns det med lite små framsteg iaf.
Det är alltså ingen tråd som kommer ha frekventa uppdateringar men ska försöka uppdatera det mesta som görs med bilen.
Så här är iaf en bild på bilen. En 142a som dom flesta andra. Sitter en 8-bultad B20 i den som det är nu.
Köpte mig en extra motor att bygga på vid sidan av, också en 8-bultad.
Kommer köra typ såhär.
B21A kolvar
M-stakar
E-topp lätt portad av mig själv
Eget grenrör och insug
VEMS styrsystem
Switser s2 snurra.
Håller på att samla delar just nu, köper när det dyker upp till rätt pris osv Har lite o behöver mer
Målet ligger på ca 350hk i framtiden.
I övrigt så har jag tillverkat lite grejor när det varit lite dötid på jobbet bla.
Gjort grejor för att vikta vevstakarna.
Ny spindel till ventilfjäderbågen.
Tänkte göra mig en egen ratt så slaktade ur navet ur en gammal ratt.
Navet tillfixat, har fixat material för att svarva huset också men inte kommit längre än.
Hade spjället kvar sen förra projektet, som stannade av, fixade en adapter till m50 tps.
Har lite till påbörjat ska ladda upp bilderna lite efterhand.
Köpte mig en renoveringssats till su förgasarna som följde med extramotorn, hoppas de kommer i dagarna så kan jag prova få dit dom på bilen då strömbergaren som sitter på är rätt kass, kommer bilder på detta också.