Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Coswort v6 BOA varvräknare i Sierra

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Nolton
Skogenracing Small

Antal inlägg : 11
Namn : Erik olsson
Från : Kumla
Kör : Sierra
Registration date : 15-04-19

Coswort v6 BOA varvräknare i Sierra Empty
InläggRubrik: Coswort v6 BOA varvräknare i Sierra   Coswort v6 BOA varvräknare i Sierra Icon_minitimeons 30 mar 2016, 21:54

Hej jag har köpet en Ford Sierra som har en Coswort v6 BOA och haft en lite kombination av fel på bilen så den inte vill starta och gå på tongång, lite saker som var dåliget osv
dålig soppapump, igen TPS=gasspjällssensorns fick köpa en ny på Ebay.de, en smutsig luftmassemätare sensor som gick och göra rent och en del glapp kablar osv osv

Och tidigare ägare hade skruva fast en 5 petade växelspak på en 4petadelåda sedan med mycket våld har någon försöket och lägga i en 5a som inte finns.... jag lyckades petat till baka allt som den ska vara i lådan och bytta en låspinnen som hade brytes av så tror lådan fungera som den ska nu Smile

Jag har inte hunnit provkört bilen en men den värkar fungera nu efter lite skruvande med den Smile

Jag fundera dock på om jag har kabelbrott eller en trasig varvräknare eller om tidtagare äger aldrig koppla in den för den är heldöd nu
även temp giver värkar inte fungera

Så till det jag söker hjälp med var tar en signal till varvräknare på en BOA,,, är det vid tändspolen??? och vilken kabel kan den vara,, har på känn att det ska vara en grön kabel men det är typ 3st gröna i kablar  där och hur mäter jag vilken av dom det kan vara ??

Även hur mäter jag på vatten temp givaren så jag vet om den fungera eller inte

Jag är inte så haj på el vet typ bara hur jag mäter volt och sluten krets med multimeter så förklara hjärna hur jag ska göra som om du talar med ett förståndshandikapp barn eller något i den stilen:)
Till överst på sidan Gå ner

Coswort v6 BOA varvräknare i Sierra
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Coswort v6 BOA brommsar och oljepanna
» Passar en xr4x4 växellåda på coswort 6an ?
» varvräknare
» Koppla in varvräknare
» Varvräknare installation

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: