Rogge93 Skogenracing Small
Antal inlägg : 3 Age : 31 Namn : Nickas Från : Finland Kör : Ford Scorpio cosworth -93 Registration date : 16-01-30
| Rubrik: Fixa tomgången på cosworth 24v boa med mt75 låda ? lör 30 jan 2016, 23:06 | |
| Jag problem med tomgången på min Scorpio cosworth efter växellåda byte från automat till mt75. När bilen är kall så går den bra men när den blir varm så ligger den på 2000rpm men när jag släpper upp kopplingen och har i växeln så sjunker den till normalt. Hur fixar man detta? Har kollat runt lite och fick ett litet tips om att man skulle lägga några motstånd på någon sladd men det stod inget om att detta skulle åtgärda problemet. Jag lägger en länk till sidan där jag hittade den infon nedanför så kan någån som vet lite mera se över det http://www.fordscorpio.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=admin;action=display;num=1285441192 | |
|
Rogge93 Skogenracing Small
Antal inlägg : 3 Age : 31 Namn : Nickas Från : Finland Kör : Ford Scorpio cosworth -93 Registration date : 16-01-30
| Rubrik: Sv: Fixa tomgången på cosworth 24v boa med mt75 låda ? sön 31 jan 2016, 15:58 | |
| Är det någån annan som har haft problem med detta ? | |
|