| Vad händer i HWK-garaget | |
|
+8Grey mr_z Hegge 633csi m5micke Håcke Mikael E24 12 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Hegge Skogenracing Small
Antal inlägg : 13 Age : 41 Namn : Henrik Från : Landskrona Kör : Ford Mondeo 2,5 V6 Ghia Registration date : 07-10-23
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget lör 09 apr 2016, 11:26 | |
| Jävlar vad vacker, man blir ju avundsjuk! | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
Antal inlägg : 90 Age : 35 Namn : Farbod Från : Gävle/Åland Kör : BMW 635CSi (M106) BMW 3.0Si BMW M5 Registration date : 09-12-15
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget tor 14 apr 2016, 22:28 | |
| | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
Antal inlägg : 90 Age : 35 Namn : Farbod Från : Gävle/Åland Kör : BMW 635CSi (M106) BMW 3.0Si BMW M5 Registration date : 09-12-15
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget ons 20 apr 2016, 19:59 | |
| Stefan: har du något projekttråd? Daniel: ja, de flesta jag har sett har knäckt balk där 😒 Liten uppdatering. Hade beställt "några" delar från BMW så var och hämtade ut de. De sa att jag fick egen hylla 😅 Nya drev och kedjor Lämnade mina skruvar och remskivor och fästen på ytbehandling Blocket klart Dessa badboys väntar på att hamna i blocket | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget tis 26 apr 2016, 00:47 | |
| Kolvarna i blocket, lite lustig tändföjld 😂 I med veven. Kör med ARP och dom är lite korta men det ska nog inte vara något problem. Nytt drev på till oljepump och kamaxeln I med stakarna Klart Idag hann jag börja med toppen lite grann. | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget mån 02 maj 2016, 12:42 | |
| Det är inte optimalt men acceptabelt medmuttrarna. Det har hänt lite grann under helgen så här kommer en uppdate Toppen ihop. Rensade alla gängor så det skulle flyta på bra vid montering. Bottendelen börjar ta form. Ny hubb och tillhörande fjäderbricka och mutter drogs till 440nm. Samtidigt monterades nya pumpen. Min nya oljepump som jag hade beställt hann inte komma( det skulle komma v32) så det blev en hybrid av M106 och B35 pumpen med bästa delarna från varje. Det blev en lite trimmade version av den med hjälp av en liten bricka 😏 Pumpen schimsad och monterad med ny kedja och nytt drev och mutter + loctite 💪🏾 Ny glidskena och spännare också förståss I med ARPbultarna Trigger och remskiva På med Cooperingpackningen och toppen samt nytt drev till kamen och nya kedjan Börjar äntligen likna en motor På med grenrör(värmepumpen) och snigeln Och i med den Sen gjorde vi ett lyckad försök att köra runt motorn på starten (utan tändning och soppa) för att få oljetryck. Sen kopplade vi i allt och startade upp den för första gången kl 05:30 på söndag morgon Filmbevis! 😎 https://vimeo.com/164981337Sen var det dax för att justera ventilerna, efterdra toppen och åka hem och sova! | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget mån 02 maj 2016, 21:02 | |
| | |
|
| |
mr_z Skogenracing Medium
Antal inlägg : 65 Age : 40 Namn : peter Från : forsbacka Kör : bmw Registration date : 11-11-23
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget tis 03 maj 2016, 13:55 | |
| Rent och snyggt | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget tor 05 maj 2016, 22:59 | |
| Tackar! Majkel: du får se till och få igång din också snart Mr_z ditt projekt ser inte heller tokig ut | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget sön 15 maj 2016, 23:40 | |
| Det har varit dåligt med uppdateringar då jag faktiskt har mest jobbat och varit i garaget Men här kommer en uppdatering: Efter uppstarten var det dax att bygga tryckrör och fixa tryckrör. I tisdags fick jag reda på att jag fick tid för mappning och bänkning i lördags. Då vart det bara att sätta fart med att bygga tryckrör och fixa alla små grejer som var kvar Jag får börja med att Tacka Janne för lånet av TIGen och hjälpen av svetsningen! Otroligt snällt! Han ställer alltid upp i vått och torrt med de han kan! Det var 6år sedan jag rörde TIGen sist så första skarven blev... Hemsk! Sen sakta med säker blev jag och TIGen lite bekanta med varandra Det är fortfarande långt ifrån bra eller snygga fogar men helt ok för nybörjare. Lite oklart om mina fantastiskt fina fogar höll tätt, men det gjorde dom faktiskt. Sen var det dax för ventiljustering/kontroll Tyckte ventilerna tickade mycket men spelen stämde så jag struntade i och tajta till det mera Och 3dje oljebyten Och en kort premiärtur blev det på fredagkväll, kvällen före mappning. Triggern fick justeras under provkörningen då dessa verkar vara känsliga på M30? Den kvällen körde jag hem bilen, bra märkligt att köra hem den och inte ha den i garaget utan motor på pallbockar På lördag kördes bilen ner till GZracing för egen maskin då jag tänkte att det vore bra med annat än bara tomgångskörning som inkörning av ringarna 😂 Väl nere träffade vi Joakim och gick genom bilen samt mina förväntningar av den. Sen var det bara att spänna upp den i bänken och köra Jag var lite nervös i början av bänkningen då jag aldrig hade träffat Joakim och där satt han i min bil och skulle "ge den vad den tål" Men efter en stund när jag märkte hur noga, strukturerad, proffsig och seriös han är så hjälpte det till och bli lugnare. Dagen gick otroligt smidigt i bänken. Bilen höll tempen och verkade lira som den skulle. Vi körde några pull och märkte när turbon började bottna så nöjde vi oss Precis före sista pullen märkte vi att oljekylaren läckte, inte i anslutningarna, utan själva cellen. Det var en stor pöl under bilen och i och med att fläkten var igång så blåstes all olja på undersida av motorn. Därefter körde vi ytterligare en pull på några graders tändning till och därefter nöjde vi oss när turbon bottnade 😜 https://vimeo.com/166735817Tack Joakim för bra service och trevligt bemötande! Mycket seriös och kunnig kille! Som tur så hade jag en följebil så man fick bilen hem utan att lämna spår hela vägen hem 😅 Väl hemma i god sällskap igen 🙂 Nu är det bara att försöka laga oljekylaren, och byta olja nu när ringarna är inkörda i bänken 😂 och tuta och köra 🤓 Ventilerna blev mycket tystare efter bänkningen och undrar om de knackade mera då kamen var inte inkörd? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget tis 24 maj 2016, 15:39 | |
| Grymt! ser jäkligt bra ut och kul att allt lira Jocke är skicklig! | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget lör 28 maj 2016, 20:34 | |
| Tackar! Har bara mest kört bilen och den (peppar peppar) bara funkar. Ni på Skogenracing och alla andra får hojta till om det är någon träff här i närheten av Gävle. Vore roligt att träffa lite bilfolk här i stan | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget fre 02 sep 2016, 08:09 | |
| Nu har det hänt lite grann. Har köpt ny oljekylaren och byggt nya fästen till den. Lite tajt blev det men ganska bra luftflöde där så borde fylla sin funktion I helgen skulle jag hem till Åland och besikta den men på väg dit gav generatorn upp. Lite besviken då den hade gått 4somrar och Max 2000mil. Men det bara var att bita i det sura äpplet och köpa ny. Jag trodde att det var laddregulator som var trasig men det visade sig att den inte hade motstånd mellan huset och D+ och då antar jag att den har brunnit i lindningen. Lite felsökning innan jag hittade felet SOM VANLIGT så ställer Janne upp och kommer och hjälper till och letar fram en fungerande generator så jag får åka under tiden. Han ställer verkligen upp i torrt och vått!!! Ny inhandlades, Bosch blev det så hoppas det håller nu 😅 Sen var det bara att göra nytt försök och åka hem igen och besikta Så ser åländska besiktningsprotokollet ut Sen upptäckte jag att silentblockets bussningen var slut på ena sidan. Och tråkigt för det bytte jag till ny orginal bussning 2010. Gör om och gör rätt så blev det powerflex denna gång dock den mjukaste varianten som fortfarande är snäppet hårdare än orginal. Bara att börja riva då Ut med gamla Och i med nya 🤓 Och dit med den Och köra till jobbet så allt sätter sig och efterdra. Lite lättare på en lyft 😅 Nu är den redo för Landracing-eventet OneMile på Fönebasen. Hoppas den håller ✊🏾💪🏾 | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget fre 02 sep 2016, 19:31 | |
| | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget fre 02 sep 2016, 21:05 | |
| Håller tummarna att den presterar bra på Föne! | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget tis 06 sep 2016, 13:21 | |
| En helg på Fönebasen är nu avklarad och bilen höll helavägen dit och tillbaka 👋🏾 Allt fungerade bra och inget strul med bilen. Kul när det bara fungerar 🤓 Igår kom nya Coilisarna så blir att modda och montera dom i veckan Sen är det bara och vänta på nya bultarna till nya fälgarna som jag håller på och renoverar 🤗 | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget ons 07 sep 2016, 17:06 | |
| - Mikael skrev:
- Snyggt!
Tackar, Försöker hålla det så rent som möjligt men det är svårt. Har tex lite ångest att jag inte blästrade och pulverlackade slitentblocket före jag skruvade tillbaka den Jocke: Ja, det gick helt ok och skulle ha gått ännu bättre om jag inte fegkörde! | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget tis 13 sep 2016, 07:52 | |
| Det har hänt lite igen. Helgens projekt var att få på coilisarna Bort med gamla där allt i princip var slut Jävligt fina grejer BC är, och i princip bult-on Ny motorbild är ett måste med nys coilisarna Så "låg" blev den Vi satt dit åt Jonas också när vi ändå höll på Såklart började regna vid första provkörningen 😂😅 | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget sön 25 sep 2016, 18:50 | |
| | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget mån 26 sep 2016, 10:12 | |
| Fn får bara upp Jarmo i skallen. Riktigt snygg den blivit och med den maskin är den ju alldeles lagom perfekt. | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget tis 27 sep 2016, 22:29 | |
| Hahah! Stor skillnad på åländsks 😎 Tack, jag strävar efter perfektion på denna även om det är en bit dit.
Snart kommer jag att uppdatera med lite bilder på vinterns projekt 🤗 | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget ons 26 okt 2016, 19:59 | |
| Det har hänt lite grann men inga stora grejer. Fixat skärmkanterna bak så dom inte tar i längre. Fixat höjden Samt så har jag plågat med Janne på en sista söndagstur 😅 finare E28 får man leta efter 😐 I gott sällskap Och hem med E24an och in med vinterns projekt! 🤓🤓🤓 | |
|
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget ons 26 okt 2016, 22:23 | |
| Fantastiskt fin bil. Bra jobbat | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget ons 09 nov 2016, 09:10 | |
| Tackar tackar! Nu är man taggad för nya projektet. Ska göra en uppdatering om den så fort jag får lite tid | |
|
| |
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget ons 09 nov 2016, 16:13 | |
| Snyggt bil å bra jobbat | |
|
| |
E24 Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget tor 29 dec 2016, 00:38 | |
| Håcke: tackar! E24an är nu på vinterförvaring och nya projektet är i garaget Det är alltså BMW 3.0Si E3 som jag ska börjar med att fräscha till och pigga upp lite. E24an är min "finbil" och denna kommer att vara lite mera åt busbils hållet 🤓 Det blir dock ingen effektmonster men lite grann iaf så man kan lite kul med den. Planen var att klämma in en M60/62 i den med turbo men pga garagebyte samt tid&pengarbrist så blir det sugmotor till och börja med. Lite bilder på bilen och byggandet Snubblade över en uppsättningar M5-fälgar till den som man säkert kan byta och variera med Uppe på pallbockar Gamla M30in Ut med den Tomt ✌🏾 Mekka M62 😎 Lite skillnad på kardanaxlarna Bra att ha Tunga jävlar! En av dessa klumpar ska få äran att agera hjärta 🤠 Var hemma under julen och passade på att underhållsladda ögonstenen. Hade nästan glömt hur vacker den är 😍 | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Vad händer i HWK-garaget | |
| |
|
| |
| Vad händer i HWK-garaget | |
|