vippe Skogenracing Small
Antal inlägg : 1 Age : 33 Namn : victor Från : gotland Kör : bmw,sierra,opel Registration date : 13-02-02
| Rubrik: Ännu ett sierra problem.. mån 28 dec 2015, 21:14 | |
| Har ett märkligt fenomen på min sierra, den är ifrån -88 cl med kat.. Åter till problemet. Bilen tappar all ork efter ett tag men dör inte utan de händer bara inget när man trycker på gasen... Så kan alltså ligga i typ 100blås när de händer men sen vrider ja av o på tändningen o släpper upp kopplingen så startar bilen direkt igen o går som en klocka! Sen tar de typ 10min till sen upprepas de hela... Nån insnöad sierra professor som kan ha nån bra ide om vart man ska börja kolla på eller har nån tokig ide om va de kan vara? | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Ännu ett sierra problem.. mån 28 dec 2015, 21:44 | |
| | |
|
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
| Rubrik: Sv: Ännu ett sierra problem.. mån 28 dec 2015, 22:13 | |
| Jag har ett tråkigt problem att jag måste pumpgasa varje gång man skall starta bilen, oftast efter den blivit körd inom 24h, har den stått i två dygn+ så startar den direkt utan några konstigheter :S Också en 2.0 Pinto CAT Märkligt ibland, hoppas det löser sig Vippe, förhoppningsvis ger länken Mikael lite hjälp | |
|
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Ännu ett sierra problem.. ons 30 dec 2015, 17:56 | |
| - vippe skrev:
- Har ett märkligt fenomen på min sierra, den är ifrån -88 cl med kat..
Åter till problemet. Bilen tappar all ork efter ett tag men dör inte utan de händer bara inget när man trycker på gasen... Så kan alltså ligga i typ 100blås när de händer men sen vrider ja av o på tändningen o släpper upp kopplingen så startar bilen direkt igen o går som en klocka! Sen tar de typ 10min till sen upprepas de hela... Nån insnöad sierra professor som kan ha nån bra ide om vart man ska börja kolla på eller har nån tokig ide om va de kan vara? Hade exakt samma problem med min för många år sen. Blev värre och värre hela tiden. I mitt fall var det spjällägesgivaren. Mät motståndet i din från tomgång till fullgas. Bara dela kontakten typ 10 cm ifrån givaren. Ska vara en linjär ökning kontra gaspådrag. Motståndet i min trasiga hoppade och levde som fan när man vred på den. Mvh Jimmy | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Ännu ett sierra problem.. | |
| |
|