Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Behöver hjälp med k-jetronic Volvo Grupp A-R

Gå ner 
FörfattareMeddelande
danjac
Skogenracing Small



Antal inlägg : 9
Age : 29
Namn : Daniel
Från : Karlskrona
Kör : allt med motor
Registration date : 12-09-23

Behöver hjälp med  k-jetronic Volvo Grupp A-R Empty
InläggRubrik: Behöver hjälp med k-jetronic Volvo Grupp A-R   Behöver hjälp med  k-jetronic Volvo Grupp A-R Icon_minitimelör 23 nov 2013, 00:12

Hej. Läst de flesta trådar om extrasprut, K-jetronic här och på andra forum. Även googlat utan att hittat något svar på mina frågor. Håller på att bygga en volvo 240 som ska bli som grupp A bil fast ska försöka får ut mer mos ur motorn då jag tycker att k-jetronic har funkat mycket bra på min andra 240 samt för enkelt att trimma modernare rödblockare.
Så jag ska testa både vatteninsprutning och extra sprut med kallstartspridare. Så här kommer frågorna:
1:Så frågan är hur bygger man ett vatteninsprutningssystem?
2:Samt när man kopplar in extrasprutet med kallstarspridare vart kan man köpa fördelarblock, relä, sam tryckvaktare som är
mellan 0,5-1 bar på ett ungefär. Saabarnas får jag inte att hålla på längden. Samt roligare att köra på nya grejer.
3:Och hur gör man för att spridarna ska öppnas vid korrekt tillfälle har inte riktig kommit underfull med det. vill ha 2 till 4 spridare vid högre arbetsområde.
4:Samt om man kopplar in 1 eller 2 som hjälper till med bottendraget också gör det någon skillnad då eller bli det för mycket bränsle så den går fett?
4: Då jag ska testa vatteninsprutning för att se vilket som ger mer effekt hur gör man med vattnet. Vatten ånga bort ju vid värme så om vattnet tar slut hur bli det då?
5: Någon som vet eller kan hur man moddar en luftvåg? Grupp A hade luftvåg som liknade porsche 928 v8 bland annat satt på 911 också samt bränslehuvudet som liknar mercedes 500sl v8. Så ska köra med detta som är snarlik. Fast har inte hittat en våg än från porsche. Men Grupp A hade 3bar spridare dom jag har är från mercedes 500sl v8 på 3,5 bar. V8 har över 300hk original o klarar upp till 400 så de är bra. Men problemet är att jag ska gnista bränslehuvudet men motorn får för lite luft samt vågen går i bottnen så hur gör man för att göra så den får mer luft?
6: Som bränslehuvudet kommer från en v8 vilka hål ska jag plugga? Samt går det att ta de 4 som blir över till extrasprutet?
Övrig recept på motorn är Grupp A lättat vevaxel 2,5l. Smidda boforsstakar. Smidda Mahlekolvar med första ÖD 0,3 ska byttas till andra ÖD 0,6. portad 240 turbogrenrör tills man skaffar bättre grenrör.
Tror det är extra borrade kylkanaler på 398 toppen som har spridarna i toppen.
7:Sitter 46/38 ventiler frågan är tjänar man att byta till 48/40 ventiler? Toppen är maxportad på avgas och insugsidan.
8: Någon som vet som kan specialltillverka en kam och räkna ut vilket som passar bäst? MVH Daniel ps nej tänker inte byta motor då jag har trimmat några moderna motorer redan och nej är inte expert för det. K-jetronic är roligt =P fast förbannad invecklad vid högre effekt. Tackar i förhand för hjälpen
Till överst på sidan Gå ner
 
Behöver hjälp med k-jetronic Volvo Grupp A-R
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» behöver hjälp med trimning volvo b230f insprutare
» hjälp med spridare till volvo 398 volvo topp
» ja behöver hjälp me min pinto!
» Behöver lite hjälp!
» Holset Hx40. Behöver hjälp.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: