Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 sierra från förgasre till insprut

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
daniel021
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Age : 35
Namn : daniel
Från : västerås
Kör : bmw e36 touring
Registration date : 13-11-21

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimetor 21 nov 2013, 08:34

hej skulle behöva lite hjälp håller på att konventera min sierra till insprut.
Nån som har kunskapen eller vet hur man kopplar in.Är en sierra laser från 86
allt är in komplat men hur jag får ihop el härvan med den andra så man får tänning och ström till boxen
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimelör 23 nov 2013, 17:31

Menar du att du har kopplat in allt fast du vet inte hur du får det att fungera? Hur gick du tillväga när du bytte motorn, hade du en bil du tog elsytemet och motorn ifrån eller hade du det löst?
Till överst på sidan Gå ner
daniel021
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Age : 35
Namn : daniel
Från : västerås
Kör : bmw e36 touring
Registration date : 13-11-21

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimesön 24 nov 2013, 16:30

köpte bilen med byt motor det är en sierra laser från 86 med förgasar motor
jag har el härvan till motor men det är 2 kontakter som ska kopplas in i bilens härva men dom lär man killa och koppla in nånstans
tänkte att nån kanske har gjort det



Arvidsson skrev:
Menar du att du har kopplat in allt fast du vet inte hur du får det att fungera? Hur gick du tillväga när du bytte motorn, hade du en bil du tog elsytemet och motorn ifrån eller hade du det löst?
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimemån 25 nov 2013, 18:32

Jag har byggt om min förgasar sierra till insprut, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig när jag inte förstår vad du skriver.
Till överst på sidan Gå ner
daniel021
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Age : 35
Namn : daniel
Från : västerås
Kör : bmw e36 touring
Registration date : 13-11-21

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimetis 26 nov 2013, 17:03

Jag har motor härvan med boxen och allt det är inkopplat men vet inte var kontakterna från boxen ska in i min orginalhärva
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimetis 26 nov 2013, 17:18

Det enklaste är att googla eller köpa en Haynes verkstadsbok för Sierra. Där har du elscheman med som visar vilka färger på trådarna som går vart. Du kommer inte ha två kontakter som du "bara" kan plugga in, utan dessa två kontakter kommer du behöva skarva in till olika saker, om du inte har relän på din motorhärva så är detta en av sakerna du måste göra själv, det finns alltså inte på bilen som du har. Du kommer även behöva installera en bränslepump och dra kablage för detta.
Som sagt, lättast att börja med detta är att googla eller köpa en Haynes, det finns inget lätt sätt att göra det på. Jag kommer snart gå in närmare på hur jag kopplar in ett EDIS4 i min Fiesta MK1 med före detta förgasare, numera en CVH EFi RS-turbomotor, kika lite där så kommer du förstå principen.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
daniel021
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Age : 35
Namn : daniel
Från : västerås
Kör : bmw e36 touring
Registration date : 13-11-21

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimetis 26 nov 2013, 17:25

Okej jag tackar
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimeons 27 nov 2013, 18:13

daniel021 skrev:
Jag har motor härvan med boxen och allt det är inkopplat men vet inte var kontakterna från boxen ska in i min orginalhärva
Jaha, du gör så svårt för dig.
Jag gjorde som så att jag hade donator bilen bredvid och märkte upp hela elsystemet vad det var och tog ut hela ormen, för att sedan klippa sönder härvan till förgasar motorn så gick det på mindre än en dag att få in alla kablar osv där dom skulle vara.


Senast ändrad av Arvidsson den tor 28 nov 2013, 14:47, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
daniel021
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Age : 35
Namn : daniel
Från : västerås
Kör : bmw e36 touring
Registration date : 13-11-21

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimeons 27 nov 2013, 22:33

Länken funkar inte har förgasar härvan kvar
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimetor 28 nov 2013, 14:48

daniel021 skrev:
Länken funkar inte har förgasar härvan kvar
Har du hela elsystemet till inpsrutsmotorn med kablar till lysen osv? isåfall rekommenderar jag att du byter ut alla kablar i hela bilen, så slipper det bli något pussel som bara kommer resultera i strul vid felsökning när du glömt bort hur du kopplat.
Till överst på sidan Gå ner
daniel021
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Age : 35
Namn : daniel
Från : västerås
Kör : bmw e36 touring
Registration date : 13-11-21

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimetor 28 nov 2013, 15:24

har inte hela inspruts härvan har bara den till boxen och spridare mm
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitimetor 28 nov 2013, 20:10

Då rekommenderar jag dig att söka dig till Ford Club Swedens forum och leta rätt på en kille som kallar sig för "Therealpinto", han kan det där.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





sierra från förgasre till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: sierra från förgasre till insprut   sierra från förgasre till insprut Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
sierra från förgasre till insprut
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Från förgasare till insprut
» Insprut från xr3i till xr3 ?
» Byta från fögge till Insprut (ej turbo)
» Uppgradera ifrån förgasare till Insprut (Ford Sierra)
» Passar kylare från vanliga sierra till 2,9???

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: