simonlars Skogenracing Small
Antal inlägg : 37 Age : 32 Namn : Simon Från : Gotland Kör : Ford Sierra 2,0 Turbo Registration date : 11-07-12
| Rubrik: Tips vid bygga av avgassystem på Sierra! sön 17 nov 2013, 17:58 | |
| Tjena, tänkte börja bygga avgassystem på turbo sierran, ska ha 2,5" från DP:n De är en två dörrars Sierra flygel. Har ni något tips på hur man drar de på bästa sett, för jag vill kunna ha lite folk i bilen utan att de ska skava i allt för jävla mycket, har ni bilder så hade de varit kanon Tack på förhand! Ha de gött! | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Tips vid bygga av avgassystem på Sierra! sön 17 nov 2013, 20:30 | |
| Tajt upp i kardantunneln sen vinkla den under bakaxel upp mot kofångaren. Ta inga som helst genvägar utan nöj dig inte med minsta onödigt nerstick. Använd stadiga kuddar att hänga systemet i och försök sätta en v-band vid downpipe och en vid bakaxelklumpen så det är enkelt att plocka ner systemet. En dämpare längst bak brukar räcka bra när det gäller 2.5tum | |
|
simonlars Skogenracing Small
Antal inlägg : 37 Age : 32 Namn : Simon Från : Gotland Kör : Ford Sierra 2,0 Turbo Registration date : 11-07-12
| Rubrik: Sv: Tips vid bygga av avgassystem på Sierra! sön 17 nov 2013, 20:51 | |
| | |
|
Alexander92 Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 305 Age : 32 Namn : Alexander Från : Åland Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo Registration date : 12-05-06
| Rubrik: Sv: Tips vid bygga av avgassystem på Sierra! tis 19 nov 2013, 17:50 | |
| Jag körde 2,5" avgassystem på min vanliga sedan sierra och det var nog avgasröret som tog i sist! Går bra att bygga 2,5" utan att de sticker ner något iallafall | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Tips vid bygga av avgassystem på Sierra! | |
| |
|