sebastianer Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Age : 31 Namn : johan Från : uppsala Kör : ford... Registration date : 12-11-05
| Rubrik: Från dohc till pinto sön 08 sep 2013, 13:53 | |
| hejsan, håller nu på byter ut dohc till en pinto med sprut. allt har gått bra tills ja började ta bort kabel härvan fårn doch. ja har tagit bort styrbox och allt sånt men nu går ju alla kablar in i säkrings boxen och ja lyckas inte ta bort säkrings boxen på nått sätt. hur gör man ? pinton sitter fortfarande i en bil så ja tänkte ta allt från den bilen lyfta över. men nu får jag ej bort kablarna som går in i säkrings boxen på dohcen. går det att skarva pintons kabelhärva med doch härvan med kontakterna som sitter ovanför batteri hållaren ? hur gör man ? antar att det finns folk som har gjort det här förut är är väldigt tacksamm för svar
Senast ändrad av sebastianer den sön 08 sep 2013, 15:06, ändrad totalt 1 gång | |
|
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Från dohc till pinto sön 08 sep 2013, 14:59 | |
| Ingen aning men jag vet att det heter DOHC, inte doch. | |
|
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| Rubrik: Sv: Från dohc till pinto mån 09 sep 2013, 17:35 | |
| Om du rivit inredningen så har du på insidan av bilen, under säkringslådan 4 muttrar som håller fast den. Så var det iallafall för mig. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Från dohc till pinto | |
| |
|