| 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Roos745 Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Namn : Mattias Roos Från : GBG Kör : Scorpio 2,9 Registration date : 07-10-06
| Rubrik: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering lör 06 okt 2007, 04:53 | |
| Har gett mig faan på att turbokonvertera min 2,9 litare bara för o spöa upp mina polare som är volvofiler. sen så e dewt ju jävligt manligt med v6 turbo oxå så klart. Alla mina planer och beräkningar verkar funka fin fint. men en detalj är fortfarande otydlig. luftmassemätare syns ej. antingen sitter den i spjällhuset, eller så existerar den inte. om den nu inte existerar, hur fungerar det då? kan man bara köra ladd rätt in i spjällhuset? är det då endast lambdan som tar hand om bränsleregleringen? | |
|
| |
Tobbe H Skogenracing Large
Antal inlägg : 193 Namn : Tobias H Från : Sundsvall Kör : Sierra DOHC Registration date : 07-01-16
| Rubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering lör 06 okt 2007, 09:27 | |
| 2.9 med EEC-IV har map sensor så den saknar MAF.... | |
|
| |
Antal inlägg : 9 Namn : Mattias Roos Från : GBG Kör : Scorpio 2,9 Registration date : 07-10-06
| Rubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering lör 06 okt 2007, 12:05 | |
| - Tobbe H skrev:
- 2.9 med EEC-IV har map sensor så den saknar MAF....
så du menar med andra ord att jag isåna fall får ta o inköpa mig megasquirt eller liknande för att få det o funka. funderade på om man kunde manipulera värdena från bränsletrycksregulatorn istället. så att man trycker istället för o suga men ändå få positiva värden. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering lör 06 okt 2007, 17:07 | |
| Du får lura mapsensorn med ett t-kors, extrabränslet får du ordna med extrasprut eller en progressiv bränsletrycksregulator
Senast ändrad av den sön 07 okt 2007, 12:09, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
| Rubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering sön 07 okt 2007, 12:07 | |
| - Mikael skrev:
- Du får lura mapsensorn med ett t-kors, extrabränslet får du ordna med extrasprut eller en progressiv bränsletrycksregulator
Ok. Du har inget bra tips på var man får tag i dessa prylar o specifik information på hur det fungerar? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering sön 07 okt 2007, 21:10 | |
| Du lurar mapsensorn genom att göra så här Progrsesiv bränsletrycksregulator kan du köpa på www.misab.se t.ex, extrasprut finns det guide till hur man gör på teknikdelen här på sidan (klistrad tråd) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering fre 12 okt 2007, 01:27 | |
| Kalla Mig Trög. Men har jag förstått det rätt så måste jag ha tag i en mappsensor. lura den med ett t-kors som på bilden. koppla laddtryck mot en progressiv bränsle trycksregulator. Men är det allt. förutom mappning då så klart? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering fre 12 okt 2007, 11:45 | |
| - Roos745 skrev:
- Kalla Mig Trög. Men har jag förstått det rätt så måste jag ha tag i en mappsensor. lura den med ett t-kors som på bilden. koppla laddtryck mot en progressiv bränsle trycksregulator. Men är det allt. förutom mappning då så klart?
Alltså befintliga mapsensorn du har i ditt sprut tål inte laddtryck därför måste man lura den. Finns ingen i sverige som kan mappa Fords system Så du får lösa det med nån av dessa grejer 1. Eftermarknadssprut 2. Progresiv bränsletrycksregulator 3. Extrasprut 4. Större spridare | |
|
| |
Tobbe H Skogenracing Large
Antal inlägg : 193 Namn : Tobias H Från : Sundsvall Kör : Sierra DOHC Registration date : 07-01-16
| Rubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering lör 13 okt 2007, 13:25 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering | |
| |
|
| |
| 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering | |
|