| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|
+60loop Svintoleffe Daniel.. Henka_ Stenmark Mange-83 Aceto Martin_pinto sm00rph Liljan Almgren Eriksson Prozac nicke blom Tobbe H Crille Robin740tic Haggen palten Off3r wolfzap Fiskargubbe Jeppo richard s Golden Boy Mese_Jonas werd LillePär joppa Catling nygge zorbit Bagge_Turbo Lindskog psychocat_racing Blöjan Veteranhenke Combatbenke bihl murre200 knuts Adde m5micke kryckan Öbbe Theo Jonas O _-gniraz-_ golf666 nordiN Toffe TICSierra JohanJ matsin Ågren Henrik One Eye Open JBlom ToTTe Mikael 64 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 00:04 | |
| bara bygga ny tunnel de, du gillar ju svetsa å mejsla. sluta lägg så mkt enerig på att skräp posta och mekka ist! kollar men i min projekt tråd så va de nå som mallar sej över att vara klar innan vintern 2007 . den killen har fan inte sets till i sommar... :invasion: | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 00:08 | |
| Tycker vi sett Mikal köra fler rejs än dig iår gosse. | |
|
| |
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| |
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 00:18 | |
| Var så intelligent så jag försedde mig med en till bil ifall caprin inte skulle funka, så jag har klarat mig bra i sommar endå till skillnad mot dig Toffe
Senast ändrad av Mikael den ons 06 aug 2008, 00:22, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 00:19 | |
| - Toffe skrev:
MED CAPRIN MIFFO Skriv det då... Svårt nog att tolka vad du skriver sen skrev du killen men det är kanske vad man kallar bilarna sina i Hääästbooo.
Senast ändrad av JBlom den ons 06 aug 2008, 10:26, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 01:15 | |
| - Mikael skrev:
- Lådan är för stor för tunneln så det blir en ogynsamm lutning på hela paketet. Ska testa imorgon att montera jofa motorkuddar så motorn hamnar längre ner i motorrummet. Annars måste jag börja kapa ur tunneln och det känns inte bra :banghead:
Hocky pukar är för mesar (och Volvo ägare ) Bara kapa upp skiten, ingen kommer se de iaf! Gör riktigt från början, så slipper du strula (bilen din är endå inte orginal) Titta på mej bara, det var ju inte så svårt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 01:18 | |
| varför kapa sönder en orginalbil om det går bra med lägre kuddar, gynnsammare med lägre tyndpunkt också | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 01:29 | |
| - Mikael skrev:
- varför kapa sönder en orginalbil om det går bra med lägre kuddar, gynnsammare med lägre tyndpunkt också
Orginal bil Men funkar de med lägre kuddar så är det väl bra! Men tänkte bara att du var ute att få en lite tystare bil med mindre oväsen
Senast ändrad av Ågren den ons 06 aug 2008, 09:58, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 01:55 | |
| Spännade små intriger,är en stund kvar till det e slutkört pga höst,resultatet lär väl visa sig iaf |
|
| |
| |
| |
Prozac Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 459 Age : 39 Namn : Claes Åström Från : Tierp Kör : Fodi Registration date : 08-04-21
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 10:25 | |
| - Mikael skrev:
- varför kapa sönder en orginalbil om det går bra med lägre kuddar, gynnsammare med lägre tyndpunkt också
ofta gå det att knacka tunlar ganska mycket och fint me... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 11:44 | |
| - Ågren skrev:
- Mikael skrev:
Orginal bil Men funkar de med lägre kuddar så är det väl bra! Men tänkte bara att du var ute att få en lite tystare bil med mindre oväsen Har knappt satt kapen i karossen och tanken är så klart att jag ska fixa tystare kuddar senare. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 19:06 | |
| Kuddar beställde på Momentum, ska se om dom går att använda. TG racing ställde upp som vanligt och fixade ett urtrampningslager som passar mot min två skiviga koppling | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 20:40 | |
| Najs Mikal. Hoppas de kommer att funka bara | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 22:32 | |
| det kan väll inte ta många minuter att kapa lite i tunneln? säg att du tar ut inredningen på 20 minuter kapar gör du på 5 minuter och sen klippa lite plåtar och svetsa dom ca 1-2h... montera inredningen igen ca 20 minuter... 3h senare är problemet löst... så skulle jag ha gjort men jag är ju en plåtkille hoppas det funkar med puckarna iaf så den går snart | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 22:36 | |
| Nja lär ju skruva ur stolar och baksäte och hela köret, och då lär man skruva bort bälten, handbromspak, samt plocka ur instrumentpanelen då den är ivägen och plocka bort värmepaketet | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 23:00 | |
| ok då fårstår jag att du drar på det hoppas det funkar med puckarna då--- | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad ons 06 aug 2008, 23:02 | |
| Har ju hittat nått som kanske funkar som motorkuddar på momentum, får se hur dom ser ut när jag hämtar dom imorgon | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 07 aug 2008, 22:43 | |
| Gick åt skogen med mina fina låga motorkuddar. Skulle jag få dom att passa bra så skulle jag få fila ner hålen motorfästena i balken flera cm. Filade så gott det gick och monterade tillbaka gamla kuddarna, sen justerade jag kardantunneln en aning istället. Hängde upp lådan igen och nu ser vinkeln mycket trevligare ut! Imorgon ska jag bygga kardan och göra nya fästen för stödlagret sen är det ju dags för provkörning | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 07 aug 2008, 23:19 | |
| härligt mikal | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 08 aug 2008, 09:09 | |
| | |
|
| |
psychocat_racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Namn : John Från : Altuna Kör : Buick Skylark -69 & BMW 535 Registration date : 07-11-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 08 aug 2008, 10:49 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 08 aug 2008, 17:29 | |
| Drivlinan är numera provkörd på pallbockar Avgassystemet kvar nu innan en riktigt provtur blir av | |
|
| |
Stenmark Bannad
Antal inlägg : 159 Namn : Smygarn Från : Kungsgården Kör : E30 325 Registration date : 08-01-01
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 08 aug 2008, 17:31 | |
| Snart klart med andra ord gjort på en pisskvart Lycka till nu ! | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 08 aug 2008, 18:09 | |
| Hoppas på de bästa nu då... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|