| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|
+60loop Svintoleffe Daniel.. Henka_ Stenmark Mange-83 Aceto Martin_pinto sm00rph Liljan Almgren Eriksson Prozac nicke blom Tobbe H Crille Robin740tic Haggen palten Off3r wolfzap Fiskargubbe Jeppo richard s Golden Boy Mese_Jonas werd LillePär joppa Catling nygge zorbit Bagge_Turbo Lindskog psychocat_racing Blöjan Veteranhenke Combatbenke bihl murre200 knuts Adde m5micke kryckan Öbbe Theo Jonas O _-gniraz-_ golf666 nordiN Toffe TICSierra JohanJ matsin Ågren Henrik One Eye Open JBlom ToTTe Mikael 64 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
murre200 Skogencrew
Antal inlägg : 228 Namn : håriga stickan Från : obyggden Kör : Lådbil.. Registration date : 07-01-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 13 mar 2008, 16:43 | |
| - Henkan skrev:
- så där fina blir inte emils svettsar
och du vill inte ha nå mer svetsat hör jag:-) murre | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 13 mar 2008, 17:02 | |
| - Team_hästbo skrev:
- Fan me 400 hk i caprin ,,, så lär du nog bli bland dom snabbaste i gävle,, =)
Åka bredast i gävle menar du givetvis... | |
|
| |
Fiskargubbe Skogenracing Medium
Antal inlägg : 74 Namn : Gurra Från : Kullåkra (den stora staden med karlskrona som förort) Kör : Sierra sedan Registration date : 08-01-24
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 13 mar 2008, 20:47 | |
| Det där insuget, passar orignal spjällhus?
Lycka till me nya effektmålet! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 13 mar 2008, 22:21 | |
| Nä det är för volvospjällhus, troligtvis sålt föresten Rivit ner motorn nu och tagit ur stakarna Och en bild på toppen | |
|
| |
wolfzap Skogenracing Medium
Antal inlägg : 59 Age : 37 Namn : Robert Från : Nyköping Kör : Volvo XC70 , Toyota Supra MK 3 Registration date : 08-02-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad tor 13 mar 2008, 23:13 | |
| Jäklar vad du ligger i . Kommer bli bra fart i den med 400hk . | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 00:06 | |
| Härlig fart som vanligt... Va e de för ventiler som sitter i toppen... | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 07:57 | |
| Härligt Mikal. Ligg i nu så det blir uppstart under påsken. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 10:49 | |
| Thanks Sitter rostfria Manley 45.5mm och 38.1mm ventiler i den, Med flödesvänligt ventilskaft | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 14:02 | |
| Vet du hur mycket locket flödar??? | |
|
| |
murre200 Skogencrew
Antal inlägg : 228 Namn : håriga stickan Från : obyggden Kör : Lådbil.. Registration date : 07-01-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 14:28 | |
| d va ganska mycket squisch såg ja,... bort med skiten.....!
murre | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 14:31 | |
| Nej tyvär, säkert inte allt för imponerande. Men räckte till 166hk på en 2liters sugmotor så inte så tokigt endå Emil: Om du förklarar vad fördelarna med bortplockad squish emil så ska jag kanske fila lite Anledning till att jag inte filar är att jag vill koncentrera förbränningen till en mindre punkt. Spikar mindre på så sätt På sävar har dom sett tester på att flödet är bättre om man behåller ena squish spalten på M10 t.ex | |
|
| |
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 14:54 | |
| Mina förbränningsrum är slipade helt runda...trodde det var en nackdel!!! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 14:58 | |
| I många fall är det vettigt att leka och prova. Men skulle vilja påstå att har man ingen koll på varför ett förbränningsrum ser ut som det går ska man undvika att pilla på det.
Att tro är inte att veta. Vet man inget så ska man inte göra nått heller. | |
|
| |
murre200 Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 18:20 | |
| Fördel: lägre kompfh-turbo motor.. mindre tendens till spikningar
Nackdel: förbränningen blir inte koncentrerad på samma ställe vid 2ventils teknik..samt sämre blandning och finfördelning av bränsle luftblandningen.. samt sämre bränsleekonomi men jag tycker d uppväger fördelarna med att ta bort sqischen...
på en motor med 2v teknik kan jag förstå att man inte lika gärna vill ta bort sqischen helt pga av att tändstiftet oftast ej är centrerat och d i sin tur leder till att förbränningen inte är lika koncentrerad på samma ställe... men på en motor med 4v teknink och tändstiftet centrerat i mitten av förbränningsrummet ser jag inga andra nackdelar än sämre blandning av luft,bränsle och sämre bränsle ekonomi..
OBS Det här är vad jag tror och mina teorier... sen om d är rätt eller helt tokigt..
Murre | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 18:41 | |
| Min topp var redan urfräst när jag köpte den justt för kompens skull. Tänkte pröva näst med orörda förbränningsrum opch istället dubbla packningar med en 2mm kopparskiva emellan som kompsänkning. E det då bra eller dåligt vet jag inte. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 18:52 | |
| - murre200 skrev:
OBS Det här är vad jag tror och mina teorier... sen om d är rätt eller helt tokigt..
Murre Fint att testa teorier, men vad händer om allt blir sämre? Att bygga en motor kostar pengar och dumt att testa massa teorier för den sakens skull. Ska man sänka kompet så är en grop i kolven den rätta vägen att gå. | |
|
| |
murre200 Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 19:14 | |
| De sänkta kompfh är bara en bonus i kråksången...!
murre | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 19:17 | |
| - murre200 skrev:
- De sänkta kompfh är bara en bonus i kråksången...!
murre ' Nja dina teorier håller inte säger jag. Det är aldrig bra att förstora förbränningsrummen. Kolla på en riktigt race motor t.ex dom har oftast bara gjort plats för ventilen och runt stiftet och inte mycket mer | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad fre 14 mar 2008, 23:05 | |
| kompen går ju att mäta men sen om resten gjorde nån nytta är ju svårt o veta kan ju lika gärna blivit sämre.. testa saker är ju bra men man lär ju ha nån referens med. fin liten rörbit med hål i där micke fråga TG sen om mont. | |
|
| |
Off3r Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 315 Age : 37 Namn : Cristofher Från : Gävle Kör : S13 Registration date : 08-01-19
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 15 mar 2008, 12:12 | |
| vart kan man få tag på en såndär rail? grymt bygge förövrigt! hade alldrig sett hur en capri såg ut i motorrummet förut.. tyckte de såg så jäkla skräddarsytt ut med dina rör och allt, trodde du hade kapat och svetsat för att få plats med allt. men så kollade ja på fler, dom ser ju ut så! hehe | |
|
| |
palten Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 15 mar 2008, 13:19 | |
| - Mikael skrev:
- Nä det är för volvospjällhus, troligtvis sålt föresten
Rivit ner motorn nu och tagit ur stakarna
Och en bild på toppen
Dem där förbränningsrummen är rätt lik M10 mytomantoppen, ser riktigt bra ut! Vilken soppa ska du köra på? Du har inga bilder på kanalerna in o ut? Ska bli kul och följa detta bygget. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 15 mar 2008, 18:39 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 15 mar 2008, 18:46 | |
| Blir det nu med trattar...?? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad lör 15 mar 2008, 18:50 | |
| Ja faktiskt, mest för att jag har ligger, det är igentligen åt helsike för trångt så risk att det blir sämre med trattar än utan | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Capri Lastbilsturbo: Ny motor inhandlad | |
|