Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Gnista, men inge.. soppa? b230ET startar inte.LÖST*

Gå ner 
FörfattareMeddelande
kallonen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 29
Namn : Victor
Från : Märsta
Kör : 744 TIC b230et snabbaste taktorn i stan
Registration date : 13-01-16

Gnista, men inge.. soppa? b230ET startar inte.LÖST* Empty
InläggRubrik: Gnista, men inge.. soppa? b230ET startar inte.LÖST*   Gnista, men inge.. soppa? b230ET startar inte.LÖST* Icon_minitimetis 23 apr 2013, 17:33

Tjena! som ni kan läsa i rubriken, så har jag nu löst preblomet med "gnistan".. För att göra en lång historia kort, körde med bilen och skulle ut o leka lite, då startar inte halvlljuset (xenon konverterat) så jag stannar och ska ut o titta så inte någon säkring till xenonen har gått, och stänger då av bilen, men icke sa nicke.. När jag sedan bestämmer mig för att åka hem o felsöka halvljus problemet då startar inte bil f*n.. jag tar iallafall hem bilen och har då inte ens någon gnista.. så jag felsöker i flera dagar och kommer då fram till att det måste vara "vevaxellägesgivarna" som sitter uppe på sprängkåpan, får tag på ett par nya och sätter upp dom, sen skulle jag starta bilen och den startar hur fint som helst, sen dör den efter cirka 2-3 sekunder, så jag startar den igen och frösöker gasa men inget händer, blir exakt samma sak som förra gången, den går i crika 2-3 sekunder sen dör den.. Och nu vägrar den ens tända till, har dock fortfarande gnista, och soppa fram till filtret (pumparna går) och har även sett att det kommer soppa till bränsletrycksreuglatorn.. tog loss spridarbryggan och jag TROR att spridarna inte öppnar och stänger, men jag vet inte helt säkert.. så nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, några tips vad det kan vara, alternativt felsökningsmetod ?

Mvh Kallonen
Till överst på sidan Gå ner
 
Gnista, men inge.. soppa? b230ET startar inte.LÖST*
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ingen gnista b230ET
» 740 b230et startar ej efter byte till annan topp.
» Sierra pinto startar ej, Ingen gnista
» 740tic startar ej. LÖST !
» 2.9 startar inte, verkar inte få soppa.. PANIK!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: