| Lite bilder på nya Sierran | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Lite bilder på nya Sierran fre 21 sep 2007, 16:15 | |
| Jaha, var iväg hos flickvännen i Norrköping förra helgen. Tyckte det var så jävla drygt att åka bussen så fyra timmar innan jag skulle åka hem blev det att åka å stresshandla en bil Hittade den här pärlan i Linköping. Enligt ägaren så har den bara gått 11500 mil. Vilket enligt mig verkar stämma på skicket. Allmänt jävligt fräsh för att vara en 19åring. Inredning är som ny. Men självklart finns det skönhetsfel utvändigt. Mindre krockskada höger bak, några små rostfläckar. (som nu är blästrade och stickbättrade). Kylaren läcker litegrann. Sne spoiler/läpp fram. Dörrarna är lite rostiga så skulle vilja byta dessa. Har nån rostfria till 2dr så hör av er. Den här kommer nog komma upp i projekttråden senare då det ska bli en redig gubbräser. Har börjat polera lite, den röda har ju en tendens att bli rosa när den inte vårdas "mittendelen" på bilen fortfarande opolerad. Inte många Sierror som ser ut så här i skärmkanterna. Oftast så saknas ju nederdelen Hade dock börjat småkrypa lite så har blästrat av å målat med body och lackat på bilden. Därför man kan se en lackkant. Här ser man krockskadan lite. Stötfångaren är sprucken på hörnet och så hänger den lite. Får väl hitta en begagnad å slänga dit. Nog för denna gången! Mvh Jimmy | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran fre 21 sep 2007, 16:23 | |
| ser väldigt fin ut... grattis.. | |
|
| |
TICSierra Skogenracing Large
Antal inlägg : 248 Namn : Fredric Från : Finland Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 07-02-23
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran fre 21 sep 2007, 21:24 | |
| Kan ju bli en riktig sleeper | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran fre 21 sep 2007, 21:30 | |
| Ja för att vara en svensk sierra var den i grymt bra skick ! | |
|
| |
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran fre 21 sep 2007, 23:16 | |
| Ryker absolut ingenting vid start som dom flesta sierror, absolut inget kamaxelknack. Inte ett ojud nånstans när man kör över gupp osv. Växlar nästan av sig självt Denna är rena lyxbilen jämfört med turbosierran som har gått 28000 mil. Den är ju samma komfort i som en traktor Ska fixa redig gubbputs på den. Ska se ut som original, eventuellt tonad bak eftersom inredning troligtvis ska ut, så det inte syns. Kanske sänkas med för jag är kratfigt sugen på att köra bana. Men som sagt, får se vart det leder. Har en Saab 900 87 Aero som måste skruvas ihop först innan jag börjar med denna. Ingen som är sugen på att köpa Aeron? bromsad till 272 hk. Småfix kvar. Så jag kan köpa trevliga saker till sierran // Jimmy | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran lör 22 sep 2007, 07:58 | |
| Ser riktigt fin ut sierran. Aeron låter ju skapligt ball den med, info. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran lör 22 sep 2007, 12:30 | |
| Jadu, specc på aeron har nästan glömt för den har stått så länge. Men sitter en 2.3 korttopp med omslipade kammar. Matchportat 2.1 litersinsug bestyckat med bosh 431 spridarna. Sitter original på 9000 94- aero å uppåt om jag inte missminner mig. Flödar iaf med 352cc vid 3.5 bar. Smidda mahle kolvar. tdo4hl16t med vinklade avgashuset. progresiv btr på 3.5bar. 3 tums hela vägen. lättat svänghjul, hopp å lek koppling . Stor ic. Omlödd apc, Laddade mellan 1-1,5 kilo innan raset. Kan vara nått glömt. Lite annat lullul me. Typ bilsteindämpare å bromsar från 9000. Så man har handbromsen bak osv. Kört den på bana vilket vart riktigt skoj, men vill gärna ha bakhjulsdrivet så kommer nog bli en sierra på banan nån gång i framtiden Är bara tvungen att lägga upp bild på kompressorhuset som jag gnagde med slipmaskinen på i typ 10 timmar. Men blev jävligt nöjd med resultatet. | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran lör 22 sep 2007, 21:04 | |
| Verkar vara en ball Aero... Vad är det för pris? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran sön 23 sep 2007, 16:47 | |
| Svårt att sätta pris på. Finns ju lite kvar att göra på fanskapet. Säljer jag den som den står nu kanske man kan få 8000-10000. Är inte jättesugen på det med tanke på att jag laggt ut 25-30. Har ju även bytt innerskärmar å framskärmar+ en dörr å lackat dessa+huv. Har inte nån front ännu men den ska lacks med när det blir aktuellt. Dessutom börjar ju dom här bilarna bli värda lite pengar om dom är i hyffsat skick. Är sugen på att sälja men samtidigt vore det jävligt synd.... Hurså? intresserad?
Mvh Jimmy | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran sön 23 sep 2007, 19:15 | |
| Blom är köpstark han och han behöver en frän vinterkälke så sälj saaben Fin sierra föresten | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran sön 23 sep 2007, 19:44 | |
| Tror inte man ska använda 900:an som vinterbil.. finns väl roligare alternativ en svettig sierra typ? 240? 340? 740? Manta? Orka köra framhjulsdrivet på vinter . // Jimmy | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran sön 23 sep 2007, 19:49 | |
| Både blom och kryckan verkar tycka att framhjusldrivet är det optimala på vintern av nån anledning | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran sön 23 sep 2007, 21:24 | |
| ÄÄÄ... Optimalt har väl jag aldrig sagt men vem orkar bry sig om bruksbilar?! Ja en gammal og ska man inte bruka på vintern. Skulle klart kunna tänka mig en sån men just nu ser det tungt ut när 4 av 4 bilar inte vill fungera som jag vill... hehehe | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran | |
| |
|
| |
| Lite bilder på nya Sierran | |
|