Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Lite bilder på nya Sierran

Gå ner 
+2
_-gniraz-_
Jimmy
6 posters
FörfattareMeddelande
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimefre 21 sep 2007, 16:15

Jaha, var iväg hos flickvännen i Norrköping förra helgen. Tyckte det var så jävla drygt att åka bussen så fyra timmar innan jag skulle åka hem blev det att åka å stresshandla en bil Very Happy Hittade den här pärlan i Linköping. Enligt ägaren så har den bara gått 11500 mil. Vilket enligt mig verkar stämma på skicket. Allmänt jävligt fräsh för att vara en 19åring. Inredning är som ny. Men självklart finns det skönhetsfel utvändigt. Mindre krockskada höger bak, några små rostfläckar. (som nu är blästrade och stickbättrade). Kylaren läcker litegrann. Sne spoiler/läpp fram. Dörrarna är lite rostiga så skulle vilja byta dessa. Har nån rostfria till 2dr så hör av er.
Den här kommer nog komma upp i projekttråden senare då det ska bli en redig gubbräser. Lite bilder på nya Sierran Av-26


Har börjat polera lite, den röda har ju en tendens att bli rosa när den inte vårdas Very Happy "mittendelen" på bilen fortfarande opolerad.

Lite bilder på nya Sierran 664c95t

Lite bilder på nya Sierran 4pttms6

Lite bilder på nya Sierran 53ucyoh

Inte många Sierror som ser ut så här i skärmkanterna. Oftast så saknas ju nederdelen Very Happy Hade dock börjat småkrypa lite så har blästrat av å målat med body och lackat på bilden. Därför man kan se en lackkant.

Lite bilder på nya Sierran 5zbenmx

Lite bilder på nya Sierran 4v88sir

Här ser man krockskadan lite. Stötfångaren är sprucken på hörnet och så hänger den lite. Får väl hitta en begagnad å slänga dit.

Lite bilder på nya Sierran 2qta64m

Nog för denna gången! Mvh Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimefre 21 sep 2007, 16:23

ser väldigt fin ut... grattis..
Till överst på sidan Gå ner
TICSierra
Skogenracing Large
TICSierra


Antal inlägg : 248
Namn : Fredric
Från : Finland
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 07-02-23

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimefre 21 sep 2007, 21:24

Kan ju bli en riktig sleeper Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/?car=38912
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimefre 21 sep 2007, 21:30

Ja för att vara en svensk sierra var den i grymt bra skick !
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimefre 21 sep 2007, 23:16

Ryker absolut ingenting vid start som dom flesta sierror, absolut inget kamaxelknack. Inte ett ojud nånstans när man kör över gupp osv. Växlar nästan av sig självt Laughing Denna är rena lyxbilen jämfört med turbosierran som har gått 28000 mil. Den är ju samma komfort i som en traktor Very Happy

Ska fixa redig gubbputs på den. Ska se ut som original, eventuellt tonad bak eftersom inredning troligtvis ska ut, så det inte syns. Kanske sänkas med för jag är kratfigt sugen på att köra bana. Men som sagt, får se vart det leder. Har en Saab 900 87 Aero som måste skruvas ihop först innan jag börjar med denna.

Ingen som är sugen på att köpa Aeron? bromsad till 272 hk. Småfix kvar. Så jag kan köpa trevliga saker till sierran Very Happy

// Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimelör 22 sep 2007, 07:58

Ser riktigt fin ut sierran. Smile

Aeron låter ju skapligt ball den med, info. Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimelör 22 sep 2007, 12:30

Jadu, specc på aeron har nästan glömt för den har stått så länge.
Men sitter en 2.3 korttopp med omslipade kammar. Matchportat 2.1 litersinsug bestyckat med bosh 431 spridarna. Sitter original på 9000 94- aero å uppåt om jag inte missminner mig. Flödar iaf med 352cc vid 3.5 bar. Smidda mahle kolvar. tdo4hl16t med vinklade avgashuset. progresiv btr på 3.5bar. 3 tums hela vägen. lättat svänghjul, hopp å lek koppling Very Happy. Stor ic. Omlödd apc, Laddade mellan 1-1,5 kilo innan raset. Kan vara nått glömt.

Lite annat lullul me. Typ bilsteindämpare å bromsar från 9000. Så man har handbromsen bak osv.
Kört den på bana vilket vart riktigt skoj, men vill gärna ha bakhjulsdrivet så kommer nog bli en sierra på banan nån gång i framtiden

Är bara tvungen att lägga upp bild på kompressorhuset som jag gnagde med slipmaskinen på i typ 10 timmar. Evil or Very Mad Men blev jävligt nöjd med resultatet.

Lite bilder på nya Sierran 4tu0prr
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimelör 22 sep 2007, 21:04

Verkar vara en ball Aero... Vad är det för pris?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimesön 23 sep 2007, 16:47

Svårt att sätta pris på. Finns ju lite kvar att göra på fanskapet. Säljer jag den som den står nu kanske man kan få 8000-10000. Är inte jättesugen på det med tanke på att jag laggt ut 25-30. Har ju även bytt innerskärmar å framskärmar+ en dörr å lackat dessa+huv. Har inte nån front ännu men den ska lacks med när det blir aktuellt. Dessutom börjar ju dom här bilarna bli värda lite pengar om dom är i hyffsat skick. Är sugen på att sälja men samtidigt vore det jävligt synd.... Hurså? intresserad?

Mvh Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimesön 23 sep 2007, 19:15

Blom är köpstark han och han behöver en frän vinterkälke så sälj saaben Very Happy

Fin sierra föresten Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimesön 23 sep 2007, 19:44

Tror inte man ska använda 900:an som vinterbil.. finns väl roligare alternativ Very Happy en svettig sierra typ? 240? 340? 740? Manta?

Orka köra framhjulsdrivet på vinter Very Happy.

// Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimesön 23 sep 2007, 19:49

Både blom och kryckan verkar tycka att framhjusldrivet är det optimala på vintern av nån anledning scratch
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitimesön 23 sep 2007, 21:24

ÄÄÄ... Optimalt har väl jag aldrig sagt men vem orkar bry sig om bruksbilar?!
Ja en gammal og ska man inte bruka på vintern.
Skulle klart kunna tänka mig en sån men just nu ser det tungt ut när 4 av 4 bilar inte vill fungera som jag vill... hehehe
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Sponsored content





Lite bilder på nya Sierran Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på nya Sierran   Lite bilder på nya Sierran Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Lite bilder på nya Sierran
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Bilder: 3 nya på sierran :)
» B: Lite bilder på nya sierran =)
» Film: sierran på vsc cup 1 & 2
» F: Last GoodBye Sierran
» F: på äckel sierran

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Bilder/Filmer-
Hoppa till: