Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"

Gå ner 
+115
johnny
Str8-6
hasse the man
Xeper
Fadde_e30
JH
Kanto
PatrikH
Fordpappa
Svintoleffe
matsin
Scherp
danneeee
m5micke
Jimmy
Daniel
Mattz Larsson
Flexenan
F-Jansson
JohanJ
Tommysundberg
Reaper
Mange
SierraTimpa
Groda
incon92
cyberfalcon
Hedin_
Lindskog
///markus
Catling
werd
deshi
Mäki
328Rikard
MrIcka
CarCass
Holmqvistarn
sonaxvax
DPDP
XeroZ
TommyW
ricze
Bennybira
Andy_B
Jeppo
ropa
Booghteck
633csi
Steve
zorbit
Ekkin BoltOn
E-Tech
Nordhmedh
bear
houk
Haggen
stoffe
T5Tim
Kickan
Björsby tuning
Henka_
nygge
Crisse
Schimpy
Mese_Jonas
hockne
ghettojonny
Hamster
JElfgren
Fernis
Off3r
Cecil
_Andersson_
Coffeboy
KNACKAN
thaaaune
MasterDevil
mombyracing
Joel
bosse
Holme
Prozac
ogge
MrB
Sköld
_Macce_
Sten
Puttee
Jättemackan
Veteranhenke
Ågren
JBlom
Limpdjur
Rama
Liljan
Affe E
Eriksson
Blöjan
_-gniraz-_
Crille
tjernell
nicke blom
Håcke
palten
PLO
Grey
Fiechen
Bruntis
Kjelle.G
Toffe
Wike
Golden Boy
Henrik
Mikael
119 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 36 ... 44  Nästa
FörfattareMeddelande
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 08:50

Ja precis som jonny säger så har man mer kontroll över vad som händer, sen är det enkelt på tävlingarna att bara öka ladd osv. Problemet t.ex med vanliga mekaniska ventiler är att laddet faller lite på varv och går att kompensera bort det t.ex. Funkar lika bra att styra med sprutet också men lite svårare att justera in det om man står på ett race och behöver lite extra t.ex
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 09:31

det som du skulle testa med nu Mikael är att minska laddet på första växlarna och sen ha en knapp för att byta till full boost på tex 3an med slicks om det bettar lite då kanske Very Happy

det ska även finnas någon funktion där man ställer hur fort laddet ska komma oxå så då kan man optimera det efter fästet. säg att du kör på grundladdtryck först och sen ökar det gradvis till max. precis som en racekoppling på en top fuel bil där dom slirar halva sträckan innan max effekt kommer. skulle du labba med det där och slippa hjulspinn skulle du nog vinna mycket tid på strippen. lika om du ska köra 9.99 så är det ju enkelt att labba med elektronisk laddtrycksstyrning för att komma så nära som möjligt.


Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 12:49

På strippen kommer det inte spinna något så där är de bara fullt ös som gäller från start Smile Eftersom jag inte får åka en nia alls (slutåkt om jag kör en) så kommer jag åka på grundladd och kanske lite till, ska inte behövas med för att åka låga tior Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Holmqvistarn
Skogenracing Large
Holmqvistarn


Antal inlägg : 234
Age : 38
Namn : Jocke
Från : Tierp
Kör : För de mesta
Registration date : 08-09-10

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 13:17

Vad krävs om du ska få köra fortare än 10:a då?
Blev sjukt bra detta, härlig sång i maskin också Smile
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 15:17

hehe om du inte kommer spinna så är det bara att börja samla drivaxlar redan nu då hehe Razz


Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
328Rikard
Skogenracing Sponsor
328Rikard


Antal inlägg : 603
Age : 36
Namn : Rikard
Från : Gävle
Kör : E36 328 Coupe, E36 328 Touring & El Camino -69
Registration date : 08-03-22

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 16:40

Vad lär du komplettera med för att få åka 9or? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 19:51

328Rikard skrev:
Vad lär du komplettera med för att få åka 9or? Very Happy

Han lär tagga chassiet. vilket inte är hela värden för 8,50sek.
Till överst på sidan Gå ner
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 19:56

Golden Boy skrev:
det som du skulle testa med nu Mikael är att minska laddet på första växlarna och sen ha en knapp för att byta till full boost på tex 3an med slicks om det bettar lite då kanske Very Happy

det ska även finnas någon funktion där man ställer hur fort laddet ska komma oxå så då kan man optimera det efter fästet. säg att du kör på grundladdtryck först och sen ökar det gradvis till max. precis som en racekoppling på en top fuel bil där dom slirar halva sträckan innan max effekt kommer. skulle du labba med det där och slippa hjulspinn skulle du nog vinna mycket tid på strippen. lika om du ska köra 9.99 så är det ju enkelt att labba med elektronisk laddtrycksstyrning för att komma så nära som möjligt.



så har vi åkt i 100 år med autronic, vi kör alltid laddet i kurva för å få en sneak maskin å hålla å få ner max vrid, på en gat bil så behövs ingen switch utan en givare på kardan å en synd på den tex en abs krans fram (ej drivandehjul) så kan du köra det precis hur du vill...

Om du lyssnar på en Autrnoic bil så kan man höra den "hackar", det pga av att prosersorn inte hinner med på dem äldra spruten.

Detta borde väl även ms stöda?

eller vill du kunna ändra det på gatan utan pc? Med fina med å köra det i systemet är ju att du kan logga allt hur den reglerar..
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 20:14

Behöver en bur och lite mer småsaker, jag tycker jag förstör bilen genom att sätta i en bur men blir säkert så i slutändan endå Smile

Anledningen till att jag först skaffade en riktigt styrning var att jag hade problem med fallande laddtryck och ville kompensera bort det och jag tyckte inte laddtrycksstyrningen i MS1 verkade bra så valde en separat, sen är det smidigt som sagt att kunna ändra allt med laddtrycket utan att koppla in dator. Nya sprutet har jag inte ens kollat upp men allt ser så lovande ut så kan inte tänka mig att den styrningen ska vara dålig
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 21:40

Mikael skrev:
Behöver en bur och lite mer småsaker, jag tycker jag förstör bilen genom att sätta i en bur men blir säkert så i slutändan endå Smile

Anledningen till att jag först skaffade en riktigt styrning var att jag hade problem med fallande laddtryck och ville kompensera bort det och jag tyckte inte laddtrycksstyrningen i MS1 verkade bra så valde en separat, sen är det smidigt som sagt att kunna ändra allt med laddtrycket utan att koppla in dator. Nya sprutet har jag inte ens kollat upp men allt ser så lovande ut så kan inte tänka mig att den styrningen ska vara dålig

Der vekar ju lite smått otroligt om det inte går att köra i ms, de e ju igenligen inget märkvärdigt.

Hoppas turbon inte bottnar för fort nu bara, eller kanske.. så du bankar ditt nå rejält
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 23:44

Hur blev det med nackskydden tycker massa folk surrat i att det krävs under 10sek eller är det bara surr?
Till överst på sidan Gå ner
incon92
Skogenracing Large



Antal inlägg : 175
Age : 31
Namn : Christofer Holgesson
Från : Östersund
Kör : Ford Scorpio -93
Registration date : 12-02-23

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 20 apr 2012, 23:59

Nej! pajja inte hela bilen med massa rör överallt! Wink bli nöjd med låga tior Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimelör 21 apr 2012, 08:30

Tror dom har släpt på HANS kraven lite nu och krävs inte det förens lite snabbare men är osäker. Dock är det 5000kr så igentligen ingen förmögenhet
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimelör 21 apr 2012, 09:20

[quote="Mikael"]Tror dom har släpt på HANS kraven lite nu och krävs inte det förens lite snabbare men är osäker. Dock är det 5000kr så igentligen ingen förmögenhet




Bra inställning, Så många som gnäller att det är så dyrt med allt inom säkerhet.

Hans är dock inget krav inom sbf klasserna( 8,50bo) dock så har du iaf nackkrage
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimelör 21 apr 2012, 11:29

Ok då är det inte på värsta viset ändå
Till överst på sidan Gå ner
Holmqvistarn
Skogenracing Large
Holmqvistarn


Antal inlägg : 234
Age : 38
Namn : Jocke
Från : Tierp
Kör : För de mesta
Registration date : 08-09-10

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimelör 21 apr 2012, 17:57

Märker man att bilen klarar bättre än 10 så skulle ivf inte jag vilja släppa gasen för att hålla de inom gränsen Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 27 apr 2012, 12:23

Var iväg till Hessels idag och vägde och fulltankad utan förare väger den 1150kg med BMW motorn, bågen och bortplockad dämpning i bilen

Förra året vägde den 1130 med V6 men då var det med full dämpning invändigt och ingen båge

Jag hade hoppats på samma vikt som förra året men bågen väger allt 20kilo också
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 27 apr 2012, 14:34

Någon här som har lite koll på dimensionering på bromsar? Får inte riktigt till vettig bromsfunktion utan bromsservo.

Kör idag med Volvo 740 huvudcylinder (Diameter 23.81/19.05)

Volvo 240 bromsar runt om (fyrkolv ifram, 38mm kolvar runt om)

Volvo 240 bromskraft fördelning för bakbromsarna

Flyttat upp själva pinnen på bromspedalen 20mm för att få mer kraft och blev bättre men tycker fortfarande jag inte får distinkta bromsar med bra grepp. Att jag måste trampa hårdare är jag medveten om men känns som att det inte vettigt grepp i dom alls nu.

Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 27 apr 2012, 14:49

Gå upp i cylinderstorlek eller kanske byta pedalställ där du har 2 cylindrar till bromsarna, en för fram och bak för att få ut mer kraft utan bromsservo?
Till överst på sidan Gå ner
Prozac
Skogenracing Extreme
Prozac


Antal inlägg : 459
Age : 39
Namn : Claes Åström
Från : Tierp
Kör : Fodi
Registration date : 08-04-21

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 27 apr 2012, 14:50

mindre huvudcylinder... jag har en ny 19mm hemma som du skulle kunna testa med...
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 27 apr 2012, 15:04

Joel skrev:
Gå upp i cylinderstorlek eller kanske byta pedalställ där du har 2 cylindrar till bromsarna, en för fram och bak för att få ut mer kraft utan bromsservo?

Jag tar tillbaka det jag sa. Hittade uträkningar på kolvarea i ok och huvudcylinder i en bok hemma nu och så enkelt var det inte.
Till överst på sidan Gå ner
Bruntis
Skogenracing Extreme
Bruntis


Antal inlägg : 310
Age : 38
Namn : Tobbe
Från : Tierp
Kör : V70 D2 Volvo 142
Registration date : 07-01-10

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 27 apr 2012, 15:37

Lagom Vikt Smile 1275 kg med förare allså haha Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nudack.se
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 27 apr 2012, 15:49

Uträkning av erforderlig kolvarea i ok och huvudcylinder.
Vi kalkylerar med faktorn 0,25 för beräkning av förhållandet pedal-bilvikt. Vår bil
väger 1000 kg. 1000*0,25=250. Utväxlingsförhållandet pedal-caliper blir 250:1.

Pedalarmen är 300 mm och stötstången till cylindern sitter 60mm från upphängningen.
Det blir 300/60=5. Förhållandet pedal-stötstång blir 5:1.

Totalen 250 dividerad med 5=50. 50:1 blir då utväxlingsförhållandet mellan
huvudcylindrarna och caliprarna för att man med en pedalhävarm på 5, ska få ett
rimligt pedaltryck för att bromsa en 1000 kg tung bil.

Själva kolvarean (ytan), beräknas Y=r*r*3,14. En kolv som är 44mm i diameter
får då ytan 22*22*3,14=1520mm2.

Själva Hc=huvudcylinder arean blev 50 ggr i caliperarean. Ca = 50*Hc.
Om huvudcylindrarna består av 2 st 3/4 tums, så har vi 570mm2 total Hc area.
570 x 50 = 28500 mm2 total Ca, caliper area.

Vår "mittmotorbil" väger 60% bak och 40% fram. Men under inbromsning får vi
55% fram och 45% bak. 55% av 28500 = 15675mm2 fram och
45% av 28500 = 12825mm2 bak.
Detta betyder:
Huvud cylindrar 2 st 3/4 cylindrar.
Fram fyrkolvsok på 7837 mm2 per st. = fyra 49,9 mm kolvar. = 2 tums kolvar.
Bak fyrkolvsok på 6412 mm2 per st. = fyra 45,2 mm kolvar. = 1, 3/4 tums kolvar.

Eller,
Huvud cylindrar 2 st 5/8 cylindrar.
Fram fyrkolvsok på 5440 mm2. = fyra 41,6 mm kolvar, = 1, 8/8 tums kolvar.
Bak fyrkolvsok på 4451 mm2. = fyra 37,6 mm kolvar, = 1, 1/2 kolvar.

Taget ur "Banbilsboken av Göran Malmberg"
Finns otroligt mycket att läsa och lära i den boken.
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimefre 27 apr 2012, 18:31

Har du koll på vad en helt standard capri med 4a väger ?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Håcke
Skogencrew
Håcke


Antal inlägg : 1091
Age : 52
Namn : Håkan
Från : Gävle
Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T
Registration date : 06-10-14

Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitimelör 28 apr 2012, 07:37

Enligt papperen har min en tjänstevikt på 1170....
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"   Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit  "Såld" - Sida 28 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"
Till överst på sidan 
Sida 28 av 44Gå till sida : Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 36 ... 44  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Mikael - Ford Capri Turbo
» Mikael - Ford Capri 2.9 turbo X-pack: haveri..
» Mikael - Ford Capri 2.9 V6 Turbo: 535hk och 760nm på Alkohol
» Mikael - Ford Capri V6 GT40 Turbo: Börjar om på ny tråd
» Grey/Mikael - Ford Sierra Pinto turbo "Most bang for the buck" Såld

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: