Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 06 aug 2012, 12:31
Men härligt Du som tagit? Finns dom i högre upplösning? Maila gärna mig dom om du kan/vill. skogenracing@gmail.com
MasterDevil Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 635 Age : 35 Namn : Marcus Från : Voxnabruk Kör : Audi A4 1,8T 2004 Quattro | Audi A4 1,8T 1996 Quattro | VW Golf Diesel Registration date : 08-03-30
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 06 aug 2012, 13:18
Mikael skrev:
Men härligt Du som tagit? Finns dom i högre upplösning? Maila gärna mig dom om du kan/vill. skogenracing@gmail.com
Japp har några till me =) Skickar ett gäng i kväll ja =)
Fordpappa Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 358 Age : 40 Namn : Michael Från : Åland Kör : Sierra / Camaro / Impala Cab Registration date : 09-12-02
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 06 aug 2012, 23:31
rackarns nära hjullyft ser det ut som =) gryyymt
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 07 aug 2012, 06:49
Nya däck så går den i luften på riktigt tror jag
Liten kort racerapport, var till PPF på Tallhed i helgen och körde och blev 14 repor och ett tag körde jag runt runt bara men så svårt att sätta femmans växel och ligger runt 1.7 i 60fot hela tiden så blev ingen till nia men väl en 10.0015sek repa och 230 i slutfart. Bilen känns bra annars och tror det här blev sista körningen för i år. Det är dags att börja tänka på hur nästa år ska se ut vad jag ska göra om jag ska bygga om bilen eller åka vidare som den är osv
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 07 aug 2012, 09:43
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 07 aug 2012, 10:46
förbättra på caprin och så bygger du en riktigt ball bruksbil ist. någonting skoj som du inte behöver vara så seriös med bara det är ballt!
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 07 aug 2012, 12:22
Ja gatracen alltså Gillar ju att någongång kunna ta bilen till träffar osv.
Nja Jonny du ser ju hur det går för dig med att två bilar
Jag funderar någonting i banorna på att stoppa i bur och tagga till 8.5, det är inga större konstigheter. En lite starkare axel upphängd i bladfjädrarna så jag slipper kapa, kanske automatlåda för att få den jämnare och dessutom kan man ju cruisa då sen locka fram en 200hk till bara för att jag kan
Fordpappa Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 358 Age : 40 Namn : Michael Från : Åland Kör : Sierra / Camaro / Impala Cab Registration date : 09-12-02
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 07 aug 2012, 15:46
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 07 aug 2012, 18:04
Låter som en vettig och klart genomförbar plan med "små" medel. Just do it!
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 07 aug 2012, 19:08
Mikael skrev:
Ja gatracen alltså Gillar ju att någongång kunna ta bilen till träffar osv.
Nja Jonny du ser ju hur det går för dig med att två bilar
Jag funderar någonting i banorna på att stoppa i bur och tagga till 8.5, det är inga större konstigheter. En lite starkare axel upphängd i bladfjädrarna så jag slipper kapa, kanske automatlåda för att få den jämnare och dessutom kan man ju cruisa då sen locka fram en 200hk till bara för att jag kan
låter som en plan, Men de går inte å bygga nån form av brygga som du ex kan bulta i nå orig grejer å sen stegar?
Prozac Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 459 Age : 39 Namn : Claes Åström Från : Tierp Kör : Fodi Registration date : 08-04-21
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 07 aug 2012, 19:45
låter vettigt:) , men ja hade nog skitit i de 200 extra hk, om du inte kan locka fram dem utan att få sämre register? kan nog va jobbigt att få till en turbin som funkar bra ändå...
de skulle nog gå att bygga stegar väldigt enkelt, går nog att använda original främre bladfjäderinfästning, vet dock inte hur den sitter i höjd?
men blir fördelarna med stegar så stora på mikaels bil? när han har momentstagen och bladen?
stegar är ingen höjdare vid hårdcruising.. dem gillar inte krängning...
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 07 aug 2012, 22:41
Största problemet är väl frigången? Å en stege som är lite genomtänkt finns det en del å justera på. Men man vill väl helst bygga ihop deras infästning med buren iofs, å då kan man lika gärna bygga 4link vilket är lite synd på en sådan bil. Iofs så är den väl redan så pass moddad att den inte är ett samlar objekt längre..
Bygga ren racebil på nå annat, ev sämre Capri å smälla i en 2.9 f**d igen å ha denna å glida med?
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 08 aug 2012, 06:56
Vill nog inte ha en riktigt racebil tror jag, menar i år har jag åkt tre gånger på strippen och bygga bil för 100000-200000kr för att köra den 3-6 gånger per år är nog inte riktigt min melodi. Har kört Capri nära 100mil i år redan så den används faktiskt en del på gatan.
Antal inlägg : 459 Age : 39 Namn : Claes Åström Från : Tierp Kör : Fodi Registration date : 08-04-21
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 08 aug 2012, 08:25
i med automat och en 8,8" i bladen och inget mer.. din bakvagn har ju funkat riktigt bra hittils iaf, och den kommer säkert få det lite lugnare med automaten...
edit: och tagga 8,50
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 08 aug 2012, 11:21
Är inte det bortkassat igentligen? det finns ju ingen klass å tävla i mellan 10,10 pch 8,60, så är det inte isf bättre å ha den som den är? ja förstår ju iofs om du vill det skall hålla men de verkar den ju göra, eller har ja missat nått?
Veteranhenke Skogencrew
Antal inlägg : 1026 Age : 43 Namn : Direktörn Från : Gävle Kör : BMW 323 E21 2,8 turbo Registration date : 06-11-19
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 08 aug 2012, 12:11
Han kan ju börja köra Bracket
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 08 aug 2012, 12:27
Toffe skrev:
eller har ja missat nått?
Ja köra i klasser är trist..
Bygg som du själv vill ha bilen och kör test and tune och på gatan ända rätta..
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 08 aug 2012, 12:33
_-gniraz-_ skrev:
Toffe skrev:
eller har ja missat nått?
Ja köra i klasser är trist..
Bygg som du själv vill ha bilen och kör test and tune och på gatan ända rätta..
och vinna gatklassen på ppf varje år..:-)
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 08 aug 2012, 12:46
Toffe skrev:
Är inte det bortkassat igentligen? det finns ju ingen klass å tävla i mellan 10,10 pch 8,60, så är det inte isf bättre å ha den som den är? ja förstår ju iofs om du vill det skall hålla men de verkar den ju göra, eller har ja missat nått?
Går ju inte, räcker att det blir en liten medvindspust när man stormar fram i kvalet mot 10.10 så har man åkt 9.99 och då är det totalt körförbud på bilen resten av tävlingen. Hade klassindex varit 10.50 då hade det varit rimligt men idag ligger det endast en tiondels sekund ifrån säkerhetsbreakout och det är dömt att misslyckas. Dessutom vill jag som på t.ex PPF träffen kunna gasa ur bilen fullt och se vad den går. Idag håller drivaxlarna 6-8 repor sen måste dom bytas och vill inte ta risken att dom går av när det handlar om en viktig repa.
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 08 aug 2012, 13:07
Mikael skrev:
Toffe skrev:
Går ju inte, räcker att det blir en liten medvindspust när man stormar fram i kvalet mot 10.10 så har man åkt 9.99 och då är det totalt körförbud på bilen resten av tävlingen. Hade klassindex varit 10.50 då hade det varit rimligt men idag ligger det endast en tiondels sekund ifrån säkerhetsbreakout och det är dömt att misslyckas. Dessutom vill jag som på t.ex PPF träffen kunna gasa ur bilen fullt och se vad den går. Idag håller drivaxlarna 6-8 repor sen måste dom bytas och vill inte ta risken att dom går av när det handlar om en viktig repa.
Aaa, precis det ja missat! då förstår ja. ja ang break out i svelands cupen så är de rätt kasst, de skulle va som innan comp, super hi-tech med klass indelningen lite mera genom tänkt.
Dem skulle köra en cup på tallhed ist för å kuska runt på massa skit banor, finns ju ingen som håller måtet förutom vansbro rent prestanda messigt, men då har den en massa andra nackdelar.
en typ av comp fast med beakout på 7,50.
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 08 aug 2012, 16:14
Ja det behövs verkligen en uppstädningen där med svealandscuppen (ex MSDR). dom måste förändra sig för att få in nytt folk så sporten inte dör ut
Antal inlägg : 479 Namn : Oscar Från : Salbohed Kör : Bil? Registration date : 08-11-16
Rubrik: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit ons 08 aug 2012, 22:03
vorde de inte coolt å prova bakaxeldelars drivaxlar till volvo, finns det inte grövre där?
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 09 aug 2012, 08:20
Ogge:Igen mening då pinjongen inte håller.
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 20 aug 2012, 16:13
Race nummer 2
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 01 sep 2012, 14:55
Fick mina spacer av Prozac idag, flyttat ut 18mm runt om så nu sitter hjulen rätt i hjulhuset och då är det alltså bara att den är ett höghus kvar kvar att fixa och får bli i vinter
Sponsored content
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"
Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld"