| Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" | |
|
+115johnny Str8-6 hasse the man Xeper Fadde_e30 JH Kanto PatrikH Fordpappa Svintoleffe matsin Scherp danneeee m5micke Jimmy Daniel Mattz Larsson Flexenan F-Jansson JohanJ Tommysundberg Reaper Mange SierraTimpa Groda incon92 cyberfalcon Hedin_ Lindskog ///markus Catling werd deshi Mäki 328Rikard MrIcka CarCass Holmqvistarn sonaxvax DPDP XeroZ TommyW ricze Bennybira Andy_B Jeppo ropa Booghteck 633csi Steve zorbit Ekkin BoltOn E-Tech Nordhmedh bear houk Haggen stoffe T5Tim Kickan Björsby tuning Henka_ nygge Crisse Schimpy Mese_Jonas hockne ghettojonny Hamster JElfgren Fernis Off3r Cecil _Andersson_ Coffeboy KNACKAN thaaaune MasterDevil mombyracing Joel bosse Holme Prozac ogge MrB Sköld _Macce_ Sten Puttee Jättemackan Veteranhenke Ågren JBlom Limpdjur Rama Liljan Affe E Eriksson Blöjan _-gniraz-_ Crille tjernell nicke blom Håcke palten PLO Grey Fiechen Bruntis Kjelle.G Toffe Wike Golden Boy Henrik Mikael 119 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
TommyW Skogenracing Small
Antal inlägg : 49 Age : 38 Namn : Tommy Från : Finland Kör : Fort Registration date : 12-03-10
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 22 mar 2012, 13:22 | |
| | |
|
| |
Björsby tuning Skogenracing Large
Antal inlägg : 244 Age : 33 Namn : Jesper Karlsson Från : Åland Kör : Sierra Turbo/Bmw Registration date : 10-12-17
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 22 mar 2012, 16:36 | |
| snart upp start då? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 22 mar 2012, 18:03 | |
| Tack! Uppstart snart ja, hur snart kan jag inte säga dock | |
|
| |
nicke blom Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 538 Namn : Nicke Från : Månkarbo Kör : inte alls enligt skogsberg! Registration date : 08-03-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 22 mar 2012, 18:31 | |
| | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 22 mar 2012, 22:34 | |
| Ser ju snabb ut redan i garaget! | |
|
| |
MrB Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Age : 56 Namn : Björn Från : Borlänge Kör : Capri RS Clone Registration date : 10-09-17
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 23 mar 2012, 08:58 | |
| | |
|
| |
Fernis Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 315 Age : 35 Namn : Joakim Fernis Från : Märsta Kör : BMW E21 m50 turbo Registration date : 10-07-01
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 23 mar 2012, 14:46 | |
| | |
|
| |
MrIcka Skogenracing Medium
Antal inlägg : 75 Namn : Micke Från : GÄVLE Kör : VW Typ 1 71'a Registration date : 08-02-28
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 23 mar 2012, 22:52 | |
| - Mikael skrev:
Bränsleslangarna helt klart, fick backa av och använda vinklar tyvärr men ingen större fara för flödet motför en Banjo t.ex
Vart köpte du en sådan vinkel? | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 23 mar 2012, 23:42 | |
| Ja här har man legat i ide och så tittar man in och ser allt det här! Bra jobbat Micke, och som alltid fin finish och stilrent byggt. Stor eloge | |
|
| |
E-Tech Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1584 Age : 43 Namn : Eric Från : Jästrikland Kör : 9,92sec 235kmh Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 24 mar 2012, 00:54 | |
| - MrIcka skrev:
- Mikael skrev:
Bränsleslangarna helt klart, fick backa av och använda vinklar tyvärr men ingen större fara för flödet motför en Banjo t.ex
Vart köpte du en sådan vinkel? Hydroscand //E | |
|
| |
Sten Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" sön 25 mar 2012, 13:56 | |
| - Mikael skrev:
- Monterat startmotor och lite el samt rör till vattnet sen fortsatte jag med en elfläkt, blev lite mycket kablar på pluspolen på startmotorn så ser lite fult ut så ska försöka fixa det på nått sätt.
Håller på att sätta en M50B25 turbo motor i en 240 och undrar vad jag ska ha för kablar till generator och startmotor? Ska väl vara en grov från batteriet till startmotorn och en styrström till nyckeln men sen är jag lite vilsen. Mycket tacksam för svar,mvh/Morgan.
Senast ändrad av Sten den sön 25 mar 2012, 14:01, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Bruntis Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 310 Age : 39 Namn : Tobbe Från : Tierp Kör : V70 D2 Volvo 142 Registration date : 07-01-10
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" sön 25 mar 2012, 13:59 | |
| De är vackert så man blir tårögd | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" sön 25 mar 2012, 19:40 | |
| Med verktyget så blir ventilerna ställda så dom öppnar 0.5mm på avgas och insug (sexans cylinder) vid öd
Från batteriet till startmotorn sen en från tändningslåset till stift 50 på startmotorn när du vrider till startläge. Ska batteriet vara bak ska även grovkablarna från generatorn flyttas över till startmotorn och sen ska en 6-10mm2 kabel dras från generatorn till batteriet för att motorn ska kunna gå att stänga av på huvudströmbrytaren, detta om du vill kunna testa den på bana/strippen alltså
Senast ändrad av Mikael den lör 10 nov 2012, 21:47, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
palten Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" sön 25 mar 2012, 22:37 | |
| rekomenderar dom inte 1mm på båda?
| |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" sön 25 mar 2012, 23:16 | |
| Jovisst, så ställde jag på min förra sierra men upplever 0.5 som bättre genom att titta på hur bra Erics har funkat | |
|
| |
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" sön 25 mar 2012, 23:55 | |
| - Mikael skrev:
- Jovisst, så ställde jag på min förra sierra men upplever 0.5 som bättre genom att titta på hur bra Erics har funkat
Du vill flytta upp registret lite alltså? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 26 mar 2012, 11:27 | |
| - palten skrev:
- Mikael skrev:
- Jovisst, så ställde jag på min förra sierra men upplever 0.5 som bättre genom att titta på hur bra Erics har funkat
Du vill flytta upp registret lite alltså? Jag är för dålig på kamjusteringar tyvärr så vet inte vad skillnaden gör med mer eller mindre öppet vid öd. Men jag upplevde faktiskt det som tvärtom på sierran med 1mm. Den blev lite oroligare och kom ganska sent. Erics smällde bara till och drog fint från början. Ärtan skriver så här på PPF - Bmwandreas skrev:
- Har nog provat det flesta inställningar i bänken.
Ställer man kammen på mer lyft i öd så blir det mycket kort register.
Senast ändrad av Mikael den lör 10 nov 2012, 21:47, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 26 mar 2012, 17:34 | |
| - Mikael skrev:
- Från batteriet till startmotorn sen en från tändningslåset till stift 50 på startmotorn när du vrider till startläge. Ska batteriet vara bak ska även grovkablarna från generatorn flyttas över till startmotorn och sen ska en 6-10mm2 kabel dras från generatorn till batteriet för att motorn ska kunna gå att stänga av på huvudströmbrytaren, detta om du vill kunna testa den på bana/strippen alltså
Om jag inte ska ha batteriet bak så ska jag alltså ha grovkabel från generatorn till batteriet och en kabel till laddningslampan,eller? Men inget mer,jord eller nått?! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 26 mar 2012, 21:40 | |
| Har inte uppdaterat på flera dagar då jag varit och busat med Yamahan lite Men har fortsatt idag med elen, fixade till så det är en separat kabel till generatorn och börjat med elhärvan, bara tändspolarna kvar där sen är insprutet klart också ----------------- - Sten skrev:
- Om jag inte ska ha batteriet bak så ska jag alltså ha grovkabel från generatorn till batteriet och en kabel till laddningslampan,eller? Men inget mer,jord eller nått?!
Du ska ha grovkabeln från batteriet till startmotorn, sen från startmotorn till generator och där räcker det med 6-10mm2. Generatorn sitter skruvad i motorn utan gummibussningar så det räcker med att jorda motorn mot kaross
Senast ändrad av Mikael den sön 29 apr 2012, 22:28, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 27 mar 2012, 09:12 | |
| Ok,tackar!
Gött med turbo Yamaha! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 27 mar 2012, 11:42 | |
| Allra bäst vore ju om man hade råd med lite kamjusteringar vid bromsningen. Min ruppade igång igår när får vi höra sången från dig då? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 27 mar 2012, 12:12 | |
| Ja sant, är ju ganska krångligt på dom här också. Får se när jag startar | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 27 mar 2012, 21:19 | |
| - palten skrev:
- Allra bäst vore ju om man hade råd med lite kamjusteringar vid bromsningen.
Min ruppade igång igår när får vi höra sången från dig då? Mikal startar bara då den är klar... | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tis 27 mar 2012, 21:33 | |
|
Senast ändrad av Mikael den sön 29 apr 2012, 22:28, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" | |
|