| Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" | |
|
+115johnny Str8-6 hasse the man Xeper Fadde_e30 JH Kanto PatrikH Fordpappa Svintoleffe matsin Scherp danneeee m5micke Jimmy Daniel Mattz Larsson Flexenan F-Jansson JohanJ Tommysundberg Reaper Mange SierraTimpa Groda incon92 cyberfalcon Hedin_ Lindskog ///markus Catling werd deshi Mäki 328Rikard MrIcka CarCass Holmqvistarn sonaxvax DPDP XeroZ TommyW ricze Bennybira Andy_B Jeppo ropa Booghteck 633csi Steve zorbit Ekkin BoltOn E-Tech Nordhmedh bear houk Haggen stoffe T5Tim Kickan Björsby tuning Henka_ nygge Crisse Schimpy Mese_Jonas hockne ghettojonny Hamster JElfgren Fernis Off3r Cecil _Andersson_ Coffeboy KNACKAN thaaaune MasterDevil mombyracing Joel bosse Holme Prozac ogge MrB Sköld _Macce_ Sten Puttee Jättemackan Veteranhenke Ågren JBlom Limpdjur Rama Liljan Affe E Eriksson Blöjan _-gniraz-_ Crille tjernell nicke blom Håcke palten PLO Grey Fiechen Bruntis Kjelle.G Toffe Wike Golden Boy Henrik Mikael 119 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" sön 27 nov 2011, 22:10 | |
| Skulle aldrig sätta en sån i Caprin men varit inne på det förr i en annan bil, dom låter gött men är ju väldigt mycket kompromisser på en sådan motor | |
|
| |
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" sön 27 nov 2011, 22:17 | |
| aha , håller själv på o bygga på en sån , lite svårt bara med framhjulsdriften i golfen =) svårt när det bara spinner , så funderar på o stoppa in en sån motor i sierran men får väl se, bilen jag köpte turbó kittet ifrån hade 420 driftsäkrsa whp och det enda som var gjort åt motorn i stort va att den hade arp bultar och svarvade original kolvar, men bmw motorn din vet man iaf att den funkar =) jevlit fränt bygge btw blir lika häpen varje gång du tar till kapmaskin och börjar trixa o mixa ! lycka till! | |
|
| |
Sten Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 28 nov 2011, 09:32 | |
| - Mikael skrev:
- Ja det blev så nu, extremt bra pris också sen enklare att göra iordning med bränslesystemet och slipper problem med skottad motor om ena pumpen ger upp
Ok,ja det är ju en risk med flera pumpar. Hur långt räcker den på E85? Kör du AN10 soppa matning? | |
|
| |
Joel Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 533 Age : 35 Namn : Joel Från : Norrhult, Småland Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88 Registration date : 10-03-06
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 28 nov 2011, 19:11 | |
| Gillar den nya motorn samt kul att du äntligen testar något lite mer avancerat än MS1. Ska bli intressant att se vad du tycker om den nya för MS2 har du väl inte använt själv eller mappat åt andra eller? | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 28 nov 2011, 22:03 | |
| - Joel skrev:
- Gillar den nya motorn samt kul att du äntligen testar något lite mer avancerat än MS1. Ska bli intressant att se vad du tycker om den nya för MS2 har du väl inte använt själv eller mappat åt andra eller?
Det är en MS3 box med extramonterat kretskort för mer "lull lull",ms2 är numera stenåldern | |
|
| |
Joel Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 533 Age : 35 Namn : Joel Från : Norrhult, Småland Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88 Registration date : 10-03-06
| |
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 28 nov 2011, 22:25 | |
| Eller jag som läser som en kråka men iaf | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" mån 28 nov 2011, 22:38 | |
| - bosse skrev:
- aha , håller själv på o bygga på en sån , lite svårt bara med framhjulsdriften i golfen =) svårt när det bara spinner , så funderar på o stoppa in en sån motor i sierran men får väl se, bilen jag köpte turbó kittet ifrån hade 420 driftsäkrsa whp och det enda som var gjort åt motorn i stort va att den hade arp bultar och svarvade original kolvar, men bmw motorn din vet man iaf att den funkar =)
jevlit fränt bygge btw blir lika häpen varje gång du tar till kapmaskin och börjar trixa o mixa ! lycka till! Ja det tycker jag du ska göra, skulle sitta fint i en sierra ihop med en BMW låda! - Sten skrev:
- Mikael skrev:
- Ja det blev så nu, extremt bra pris också sen enklare att göra iordning med bränslesystemet och slipper problem med skottad motor om ena pumpen ger upp
Ok,ja det är ju en risk med flera pumpar. Hur långt räcker den på E85? Kör du AN10 soppa matning? Knackan här på forumet bromsade ur 744whp hos ppf med en sådan pump, jag kommer köra med halvtums kopplingar, osäker på vad det är i AN - Joel skrev:
- Gillar den nya motorn samt kul att du äntligen testar något lite mer avancerat än MS1. Ska bli intressant att se vad du tycker om den nya för MS2 har du väl inte använt själv eller mappat åt andra eller?
Ja precis, aldrig rört ms2. Det jag är ute efter är att kunna logga utan dator, absolut viktigaste till varför det blev ett MS3. Sekvensiellt och sådant bryr jag mig inte om. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 30 nov 2011, 20:39 | |
|
Senast ändrad av Mikael den sön 29 apr 2012, 22:03, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 30 nov 2011, 20:43 | |
| Blir riktigt bra iallafall. | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 30 nov 2011, 20:52 | |
| Duttig! Halvbur antar jag att de blir så du kan kliva in o ur bilen smidigt Förresten, har du nå papper på hur stora osv boxarna måste vara lr räknar du bara på 120cm2? Måste man även ha boxar? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 30 nov 2011, 21:00 | |
| Japp det blir båge, ser inte lika tattigt ut som en bur. Jag kan ha klantat mig en aning då det får vara maximalt 152mm från huvudbågen till hjälmen. Ska mäta imorgon men är avståndet fel så löser jag det genom att förlänga på pedalerna och rattfästet lite istället då jag inte vill ha bågen synlig i alla fall Man måste tänka på att det kan skilja lite på hur det ska göras beroende på om det är båge eller bur. Allt står på www.sbf.se sen får man undersöka vad för motorsport man ska bygga mot. Skiljer sig säkerligen | |
|
| |
mombyracing Skogenracing Medium
Antal inlägg : 66 Namn : Roger Från : Kungsgården Kör : 240 Grön Registration date : 07-06-27
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 30 nov 2011, 21:37 | |
| Det är för att du åker med bur, blir annat då | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 30 nov 2011, 23:42 | |
| stiligt med bågen. blir lite mindre dötsfälla | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" ons 30 nov 2011, 23:53 | |
| Härligt | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 01 dec 2011, 13:09 | |
| De där med bultarna är inget ja nånsint förstått mig på, måste va de dumaste hittils.
En sak som är smidigt är att i "boxen" du byggt så lämnar man "locket" löst, tar en hålsåg å gör hål under bågen så den går att skjuta ner där. mkt enkelt så man ska svetsa baksträvorna + att du slipper elda innertak och lack. | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 01 dec 2011, 20:59 | |
| Här händer det grejjor som vanligt! Funderar själv på nån form av båge så man vågar ha en rallystol å riktiga bälten i, har inte bestämt mig vad fan man skall ha igentligen, man vill ju inte komma på i ett senare skede att man valde fel å inte får åka. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| |
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 01 dec 2011, 21:05 | |
| Ser bra ut. Lite färg på det där sen bara. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 01 dec 2011, 21:06 | |
| | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 01 dec 2011, 21:11 | |
| Börjar ju ta sig nu Tycker svart heller riktigt mörk grå skulle passa bra. | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 01 dec 2011, 21:34 | |
| Ser bra ut som vanligt, svart eller samma färg som bilen givetvis... | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 01 dec 2011, 21:51 | |
| Svart, finns inget alternativ! | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 01 dec 2011, 22:13 | |
| helt klart svart! syns minst och är cleant. bra jobbat mäster | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" | |
|