| Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" | |
|
+115johnny Str8-6 hasse the man Xeper Fadde_e30 JH Kanto PatrikH Fordpappa Svintoleffe matsin Scherp danneeee m5micke Jimmy Daniel Mattz Larsson Flexenan F-Jansson JohanJ Tommysundberg Reaper Mange SierraTimpa Groda incon92 cyberfalcon Hedin_ Lindskog ///markus Catling werd deshi Mäki 328Rikard MrIcka CarCass Holmqvistarn sonaxvax DPDP XeroZ TommyW ricze Bennybira Andy_B Jeppo ropa Booghteck 633csi Steve zorbit Ekkin BoltOn E-Tech Nordhmedh bear houk Haggen stoffe T5Tim Kickan Björsby tuning Henka_ nygge Crisse Schimpy Mese_Jonas hockne ghettojonny Hamster JElfgren Fernis Off3r Cecil _Andersson_ Coffeboy KNACKAN thaaaune MasterDevil mombyracing Joel bosse Holme Prozac ogge MrB Sköld _Macce_ Sten Puttee Jättemackan Veteranhenke Ågren JBlom Limpdjur Rama Liljan Affe E Eriksson Blöjan _-gniraz-_ Crille tjernell nicke blom Håcke palten PLO Grey Fiechen Bruntis Kjelle.G Toffe Wike Golden Boy Henrik Mikael 119 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 12:23 | |
| Haha är väl bara be han tala tydligt det så löser det sig. Är ju båda delarna det där. Att se hur en svensk sköter bilen kontra att knappt se en norrman göra det. Kör svensken bara sönder den är det ju tråkigt att se men det kanske du inte gör ifall norrmannen gör det. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 13:41 | |
| Har inget måste att sälja, blir den såld så blir den, prutar inget och tycker väl att det ska vara någon här i Sverige som är intresserad av den. Men samtidigt skulle det för en gång skull vara det trevligt att någon som faktiskt använder bilen köper den. Har sålt så mycket bilar och turbokit till höger och vänster och man ser aldrig något av det.
Han får börja med att skicka mail istället så slipper jag telefonkontakten till att börja med | |
|
| |
houk Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 596 Age : 47 Namn : Håkan Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95 Registration date : 11-02-18
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 18:05 | |
| Har du tröttnat helt eller vill du bara gå vidare med nåt nytt?
Jag undrar också, kör du med oljekyl? hur har du kopplat in dig i så fall? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 18:28 | |
| Vet inte riktigt. Pga av skoteråkningen är så mycket intressante kanske Kör inte med oljekyl, så krångligt och jag åker inte på banträffar eller sladdar långa stunder så känns inte så nödvändigt. Provade mäta på Sierra M50 jag hade och oljetempen var låg och stabil på den utan oljekylare
Senast ändrad av Mikael den lör 23 mar 2013, 19:08, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Antal inlägg : 596 Age : 47 Namn : Håkan Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95 Registration date : 11-02-18
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 19:05 | |
| Ok bra att veta, jag kör ju heller inte med det men har funderat lite eftersom kolvarna e oljekylda samt att jag kyler turbon med enbart oljan, och jag har inte nån oljetemp inkopplad.
Har fått tag på en splitt ny Schwitzer 300 med 60mm in och 65mm ut A/R 0.83 på avgashuset som jag tänkt byta till, den e dock vattenkyld så det sparar väl värmen till oljan lite, så då kör jag som jag gjort innan utan kyl.
Vad tror du föresten om turbon? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 19:08 | |
| Turbon blir nog riktigt bra, lika storlek ungefär som stora HX40:in | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 19:24 | |
| Ser riktigt galet ut! Men hur faan fixar du att inte slå runt bakåt? Bromsar? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 19:26 | |
| Ja och släppa gasen funkar också för det mesta. Har väl slagit runt nån gång men brukar gå ganska bra | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 20:28 | |
| Har du turbo på Skotern, annars e ju de nåt kul att bygga Såg en turbo från en Caddy 1.9 tdi eller va de nu va (riktigt liten rackare), den gav ju många tankar på vad man kan turbo ladda kanske en liten 4taktare på en flakmoped, fyrhjuling. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 21:02 | |
| Självklart turbo En mitsubishi 16t från volvo 850t5 så ingen liten plutt heller. Just nu bara 180hk men blir uppgraderat till 270hk till nästa säsong | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 21:12 | |
| Ok va fräckt! då vill vi se en tråd om den med, finns inget med motor som ia fall jag inte tycker e kul att se | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 21:13 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" lör 23 mar 2013, 22:33 | |
| Äh inte så mycket att ha tråd om. Jag fuskade och köpte färdigt. Är en svensk firma som heter mcxpress som är enormt stora på turbokit till fyrtakts skotrar/mc osv. Dom har utvecklat ett helt eget styrsystem som dom säljer med i kittetn som faktiskt använder Megatune för mappning.
Det är lite pyssligt att mappa en skoter och kitten är utvecklade för att justera laddtryck efter altitud. Även om jag skulle kunna göra det själv så är det rätt prisvärt att köpa färdigt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 28 mar 2013, 22:22 | |
| Händer väl lite bakom kulisserna. Eftersom den är ute på annons så har jag tagit mig tid att fixa bränslesystemet. Pga av lite problem med filter så strök pump och spridare med förra sommaren och eftersom Aeromotive A1000 är på gränsen fick det bli två Bosch 044 istället, spridarna är dock samma så slipper krångla med mappning. Tyvärr blev det inte alls så fint som det var med gamla pumpen men kan inte hjälpas. Svårt att få till något snyggt med flera pumpar Sen förbereder jag mig lite lätt om det blir så att ingen köper bilen. GZracing har tagit fram en fin liten turbo, en slags GT35 kopia fast med en vettig lagerdel. Måttmässigt på impellrar är den större än min HX40 men ganska litet avgashus (0.82) så lite orolig att den inte riktigt ska pumpa lika mycket effekt som gamla Holset snurran. Vad tror ni andra? Den är grymt smidig och väger mindre än hälften TG Racing säljer ultrafina Turbosmart och var bara tvungen att slå till en 45mm wastegate. Halva storleken motför motsvarande kinagrej och känns riktigt gedigen, dock dyyyr Börjat måtta upp nytt grenrör | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 28 mar 2013, 22:25 | |
| ja du kan väl göra klar grenröret iaf och om bilen skulle bli såld kan dom få köpa med det eller så säljer du iväg det bara. kör på! | |
|
| |
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 28 mar 2013, 22:28 | |
| Tror den blir kvar ja... | |
|
| |
nygge Skogenracing Medium
Antal inlägg : 60 Registration date : 06-12-29
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 29 mar 2013, 13:48 | |
| Hej fint repotage i bilsport hoppas den blir kvar, hur har du dina 2 soppapumpar kopplade elmässigt?//Erik | |
|
| |
palten Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 29 mar 2013, 15:03 | |
| jaha. Men då blir det att ändra i annonsen nudå? Den där turbon bottnar väl rätt tidigt?
Är det en såndär 62in 62,5 ut? T3fläns? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 29 mar 2013, 15:18 | |
| | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 29 mar 2013, 15:25 | |
| - palten skrev:
- jaha. Men då blir det att ändra i annonsen nudå?
Den där turbon bottnar väl rätt tidigt?
Är det en såndär 62in 62,5 ut? T3fläns? På en effektiv motor så ska den klara mer än 600hk men man vet ju aldrig vart det tar stopp. För att förtydliga så är den inspirerad av Garrett GT3582R. Kompressorhus och avgashus påminner om GT3582R men mycket energi är lagt på lagerhuset så där finns det väldigt få likheter med orginalet, det behövs till exempel ingen reducering för oljan till turbon. Alla delar är noggrant balanserade för mycket god hållbarhet. 62mm inducer och 82mm exducer på kompressorn. 68mm inducer och 62mm exducer på turbin. T3 fläns. Den heter GZ-2045 med vanliga glidlager och GZ-2045R med kullager. | |
|
| |
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 29 mar 2013, 15:30 | |
| OK. Det va ett intressant aggregat. Om det är bra pris på dom ?kan det bli en storsäljare. Men jag tror fortfarande Mikael lär ändra i annonsen | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 29 mar 2013, 15:45 | |
| Du tror alltså det är avgashuset som avgör? Större kompressor etc på den här mot för gamla HX40:in sen modernare såklart. Jag ser det som att det funkar med PT aggregaten med små avgashus så bör funka här men vågar inte riktigt prova. Men låter som det är en köpare på gång nu så det får vi nog aldrig veta | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" fre 29 mar 2013, 15:48 | |
| - palten skrev:
- OK. Det va ett intressant aggregat.
Om det är bra pris på dom ?kan det bli en storsäljare. Men jag tror fortfarande Mikael lär ändra i annonsen 4995:- för vanliga, 6800:- för kulor. +195:- för anti surge. 2 års garanti på slitdelarna. Håller med men som mikal skriver så kanske den försvinner snart. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 04 apr 2013, 01:25 | |
| Grattis och jag beklagar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" tor 04 apr 2013, 01:28 | |
| Så nu väntar man på en svettsierra med minst 6tillskottsspridare <3 | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Capri 2.8 turbo: Push it to the limit "Såld" | |
|