Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Fordpappa
Skogenracing Extreme
Fordpappa

Antal inlägg : 358
Namn : Michael
Från : Åland
Kör : Sierra / Camaro / Impala Cab
Registration date : 09-12-02

B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga) Empty
InläggRubrik: B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga)   B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga) Icon_minitimemån 05 nov 2012, 20:01

fick turbo konverteringen färdig på min b230fb som sitter i en 940 92:a

var ut och provkörde lite med 0.3-0.4bars ladd och allt fungerade perfekt tills jag svängde ut från en korsning och kastade i 2an och fick brehäng till varvstopp sen dog den helt och hållet å började lukta bränsle någge fruktansvärt.

när ja fick hem bilen (bogserad) så kollade ja under ifall d sku va nån bränsleslang som farit då d luktade så mycket bränsle, då upptäckte jag att det droppade massor av bränsle ur alla avgasskarver, så skruvade ur stiften å blåste ur cyllindrarna och lät stå över natten, så idag så provade jag först med att blåsa ur lite extra ur cyllindrarna med tryckluft sedan så skruvade jag i stiften och provade starta och den startade gick dåligt på tomgång men fint på gas sen så dog den igen å började lukta bränsle igen, började nu misstänka att BTR:en skulle ha något fel, så bytte den till orginal och bytte även till orginal (gula) spridarna igen (hadde gröna turbo spridare i före)
och fortfarande samma fel.

Diagnoskontakten visar 1-1-1 dvs inga fel både på bränsle å tändning.
har hur bra gnista som helst.

sitter LH 2.4 systemet på den.

någon som har haft samma bekymmer?

Senast ändrad av Fordpappa den mån 05 nov 2012, 22:12, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Fordpappa
Skogenracing Extreme
Fordpappa

InläggRubrik: Sv: B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga)   B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga) Icon_minitimemån 05 nov 2012, 22:11

har nog hittat felet nu, då jag monterade dom gröna turbo spridarna visste jag inte om att dom var lågohmiga och orginal spridarna högohmiga vilket resulterade i att databoxen antagligen är dödad.

nu till en annan fråga vilka databoxar passar från lh 2.4 systemet?
på orginal boxen är det detta nummer BOSCH 0 280 000 595 och 3 531 657
mod
Skogenracing Large

Antal inlägg : 108
Namn : Kenny
Från : Gävle
Kör : V40 T4 -99 . 940T+ -92. etc.
Registration date : 10-02-07

InläggRubrik: Sv: B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga)   B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga) Icon_minitimetor 08 nov 2012, 23:04

http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=list&searchmode=3&page=1&query=0 280 000 595

den dyraste av dem, så kan du lika gärna koppla in MS1 .. och roligare
jag har en såndär och körde ett tag (till bes) med ms1 och den blev märkbart piggare..

tillbaka till din fråga, nu vet jag inte om dem där styrboxarna, men jag har plockat imellan olika årsmodeller och bosch nummer mellan 740's en GL 1988 och en annan GL 1987 (första modellen med lambda) och det funkade fint, bilen blev piggare av bytet då 1988ans box gjorde 1987an piggare Smile
så det är alltså inte helt osannorlikt att det skulle fungera med andra boxar

hoppas de hjälpt något iaf, och hoppas ännumer på att du redan fixat felet Smile
Fordpappa
Skogenracing Extreme
Fordpappa

InläggRubrik: Sv: B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga)   B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga) Icon_minitimetor 08 nov 2012, 23:09

mod skrev:
http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=list&searchmode=3&page=1&query=0 280 000 595

den dyraste av dem, så kan du lika gärna koppla in MS1 .. och roligare
jag har en såndär och körde ett tag (till bes) med ms1 och den blev märkbart piggare..

tillbaka till din fråga, nu vet jag inte om dem där styrboxarna, men jag har plockat imellan olika årsmodeller och bosch nummer mellan 740's en GL 1988 och en annan GL 1987 (första modellen med lambda) och det funkade fint, bilen blev piggare av bytet då 1988ans box gjorde 1987an piggare Smile
så det är alltså inte helt osannorlikt att det skulle fungera med andra boxar

hoppas de hjälpt något iaf, och hoppas ännumer på att du redan fixat felet Smile

fick en box på lån av en polare från en 745a -91a vet dock inte från vilken motor eller liknande men bilen går ju nu iaf =) men hugger lite nu och då mest då laddet börjar byggas upp, kan va att den får på tok för lite bränsle så man måste vrida upp trycket lite grann, men i övrigt går den riktigt fint faktiskt
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga)   B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga) Icon_minitime

B230FB flödar in bränsle (fel hittat ny fråga)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ang bränsle på E46 turbo...
» Haggen - Ford Sierra 2.0 tic Har äntligen hittat kolvar men är de något att ha?
» mer bränsle 325 e36?
» bränsle pump
» Sierra Pinto får för mycket bränsle!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: