Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Wastegate till kkk k27?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
sjöblom!
Skogenracing Large



Antal inlägg : 251
Age : 32
Namn : philip sjöblom
Från : Sandared
Kör : Audi A6 2.7t, Opel omega 3000T, Beach buggy
Registration date : 09-10-25

Wastegate till kkk k27? Empty
InläggRubrik: Wastegate till kkk k27?   Wastegate till kkk k27? Icon_minitimemån 30 jul 2012, 17:32

tjenare!
Har en KKK K27 turbo på min omega med inbyggd WG, har en WG från en volvo 940turbo men den är för kort i "armen" så att säga. Den kan inte öppna fullt så kan inte få lägre ladd än ca 1.1 bar. Så vad ska man ha för WG klocka som kan röra sig längre? är ca 0.5-1cm det handlar om..

mvh
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Wastegate till kkk k27? Empty
InläggRubrik: Sv: Wastegate till kkk k27?   Wastegate till kkk k27? Icon_minitimemån 30 jul 2012, 20:04

Säkert på att det är slaglängden som är problemet? Lastbilsturbos har i regel för litet flöde genom wg hålet så går inte att reglera ner laddet hur mycket som helst
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
sjöblom!
Skogenracing Large



Antal inlägg : 251
Age : 32
Namn : philip sjöblom
Från : Sandared
Kör : Audi A6 2.7t, Opel omega 3000T, Beach buggy
Registration date : 09-10-25

Wastegate till kkk k27? Empty
InläggRubrik: Sv: Wastegate till kkk k27?   Wastegate till kkk k27? Icon_minitimemån 30 jul 2012, 21:26

tanken har slagit mig med.. Men Kan röra wg axeln på turbon längre än vad klockans arm kan skjuta ut så att säga, har för mig att han som hade turbon före mig sa att han kunde åka 0.8 iallafall. Dock inte samma WG klocka då!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Wastegate till kkk k27? Empty
InläggRubrik: Sv: Wastegate till kkk k27?   Wastegate till kkk k27? Icon_minitimemån 30 jul 2012, 22:32

Frågan är om det flödar mer för att du öppnar den mer? Ladd kan vara olika beroende på motortyr och grenrör
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Wastegate till kkk k27? Empty
InläggRubrik: Sv: Wastegate till kkk k27?   Wastegate till kkk k27? Icon_minitimemån 30 jul 2012, 22:44

har du portat upp hålet så mycket det går? kan underlätta
Till överst på sidan Gå ner
sjöblom!
Skogenracing Large



Antal inlägg : 251
Age : 32
Namn : philip sjöblom
Från : Sandared
Kör : Audi A6 2.7t, Opel omega 3000T, Beach buggy
Registration date : 09-10-25

Wastegate till kkk k27? Empty
InläggRubrik: Sv: Wastegate till kkk k27?   Wastegate till kkk k27? Icon_minitimemån 30 jul 2012, 22:58

För att förtydliga så har både turbo och grenrör gått på en likadan motor innan fast med lägre grundladd (har jag för mig att han körde 0.8 somsagt). Det fladdrar även lite tycker jag, ska dock testa ordentligt imorn då kopplingen slirat på högre växlar och se vad den laddar lite mer exakt. Vill gärna inte att den laddar över 1bar...

Men det är sant, även om den skulle öppna mer så kanske inte laddet sänks? Ska kolla över slangen med, såg nyss att en slangklämma vart lös så kanske sugit luft där.

Turbon är helt orörd!
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Wastegate till kkk k27? Empty
InläggRubrik: Sv: Wastegate till kkk k27?   Wastegate till kkk k27? Icon_minitimetis 31 jul 2012, 23:09

tar du trycket till klockan från anslutningen på kompressorhuset? det kan bli lite högre tryck annars in du tar från insuget då du har tryckfall över ic och spjäll så du får ett lägre "styrtryck" till klockan vilket ger högre ladd. Hur har du annars sjusterat in armen till klockan? hur är den att hänga på armen så att säga?
Till överst på sidan Gå ner
sjöblom!
Skogenracing Large



Antal inlägg : 251
Age : 32
Namn : philip sjöblom
Från : Sandared
Kör : Audi A6 2.7t, Opel omega 3000T, Beach buggy
Registration date : 09-10-25

Wastegate till kkk k27? Empty
InläggRubrik: Sv: Wastegate till kkk k27?   Wastegate till kkk k27? Icon_minitimeons 01 aug 2012, 00:17

trycket tar jag från kompressorhuset!

Ska kika på justeringen, eller ja. Jag ska svetsa om så att jag kan justera Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Wastegate till kkk k27? Empty
InläggRubrik: Sv: Wastegate till kkk k27?   Wastegate till kkk k27? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Wastegate till kkk k27?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: