Hej allihopa!
Har en Sierra 2.0 8v Pinto 101 hk,
motorn är även utrustad med de såkallade pulsair systemet,
så dum som jag är så tänkte jag när jag monterade öppet luftfilter att "äh ja kan ta bort de här
också och plugga systemet och låta vevhusventen bara hänga lös" t.ex och lite sånt, men nu går biljäveln fett som ja vvet inte vad, kört 4 mil och den har dragit ca 15-20 liter och de smäller hela tiden, bilen vill inte gå fint vid gaspådrag utan de e allt eller inget helt plötsligt, och man kan även se hur orginal luftslangen (svarta böjda intill insugs spjället) typ stryps vid gas på t.ex tomgång sen ibland så verkar de som LMM'en öppnas och då suger den som fan, men den dör helt ibland och sen rätt som de e får den sprutt och suger satan, går inte köra fint me den , de e allt eller inget typ och de smäller hela tiden när ja kör och ryker svart haha, så vaar de inte innan.
Jag har nu monterat tillbaks pulsair systemet förutom en slang som ska gå in i luftburken, den låter jag just nu hänga lös i luften istället och suga luft till grenröret.
Här är lite bilder, vad tror ni det kan varA? kan det vara LMM'en som strular eller som pajjat eller nåt? måste den hänga rakt/upponer eller nåt? just nu hänger den lite skeft med strajps som lösning tills jag bygger ett fäste så den sitter stumt.
RÖD:
Denna slangen hänger nu rätt ner i backen, inte så den skrapar i alltså,
men istället för in i luftburken så hänger den bara där.
LILA:
Är det okej att LMM'en hänger lite snett såhär? Kan det vara att den
reagerar på fel sätt för dne inte sitte rrakt och typ stumt?
TURKOSA:
Här satt de en lite nventil innan, typ en backventil som jag slängde när jag röck
även denna slang och satte en slang med plugg i innan, men nu e de tillbaksmonterat,
undrar om de kan vara för backventilen inte sitter där so mde fettar
på som fan? Ingen aning vad för signal denna ger, sitter inkopplad
på toppen till en annan sak som jag visar på nästa bild.
TURKOSA:
Här är slangen som jag visade på tidigare bild kopplad till.
LIMEGRÖN:
Denna slangen satt in i orginal luftburk innan men hänger ut i luften
nu för jag inte har någon anslutning att montera den på nu när jag har öppet filter,
men de lär ju inte göra nånting den suger ju ändå luft till grenröret?
De suger massa luft där när bilen är igång.
"BABYGRÖN"
Här sitter en gummitutte som bara pluggar igen anslutningen där,
så satt den innan också när den gick fint så där har jag inte rört nåt.
LJUSBLÅ:
Denna slangen är kopplad rakt till en rund svart boll som sedan
e kopplad till ett "Y" rör som går till grenröret 1,4 och andra till 2,3
och skickar in luft.
Någon som vet vad som kan gått snett? Säkert nåt jättefel ja gjort här o nu som jag beskrivit men inte fattar själv. Jätttteeee jätte tacksam för all hjälp ja kan få, för just nu är de dyrt som satan att köra den hahah
MVH Emil