Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Sierra går knepigt!

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Sierra går knepigt! Empty
InläggRubrik: Sierra går knepigt!   Sierra går knepigt! Icon_minitimefre 11 maj 2007, 19:11

Hej!

Har i min ägo en röd ford sierra årsomdell 88 med kat.

Har dock dragits med ett problem sen jag köpte den. När bilen börjar komma upp i temp (halvvarm) så börjar den gå kast, svarar inte på gasen. Trycker man fullt så är det ungefär detsamma som att motorbromsa. Har borrat lufftburken så man har ju att moton suger i sig gott med luft men den är helt orkeslös.

Bilen drar friskt med soppa dessutom. Hade igår kört 43 mil och tankade skiten och fick i 53 liter. Så den snittar ju typ 1.2 eller nått i den stilen.

Saken e den att om man, när bilen börjar gå dåligt kopplar-stänger av- sen startar bilen i farten så att säga, då går den riktigt igen. Därför har jag inte brytt mig så mycket om det. Men när det nu ska på en turbo på maskien så vill jag gärna ha detta löst. Har ägt en sierra innan och vill nog minas att den hade liknande strul. Inte så grova som den här. Den missar dessutom en del när man ger fullgas. mmmm bom mmmm mmm bom typ Very Happy

Nån som varit med om detta innan och löst det?

P.s Har bytt tändstift, tändkablar och tämpgivaren till styrboxen. D.s

TAck på förhand Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
 
Sierra går knepigt!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
» sierra 2,9 -90 varvräknarproblem
» handbromsproblem sierra
» xr4 or better sierra 2.0i CLX
» ABS på sierra?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: