Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort

Gå ner 
5 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimetor 12 nov 2009, 22:45

Lite skumt att bumpa sin tråd med en annonslänk,men det är här jag har filmen på hur bilen går..

http://www.blocket.se/vi/24636424.htm

Som en sa så verkar den gå fett,men hur kan jag åtgärda detta? Jag har inte gjort något ovanligt med motorn,mer än att jag dragit dit dubbla toppackningar. Ska väl inte behöva justera bränsleflödet då?

Men den läcker ju även in vatten i motorn,tack vare oplanad topp,och det kan väl hjälpa till en del.

SEN har jag inte heller låtit den stå och ställa in sig efter att batteriet varit urtaget. Vet dock inte hur mycket skillnad det gör,då min fars bil gick ändå utan att hacka så extremt som min gör.
Till överst på sidan Gå ner
Green
Skogenracing Medium
Green


Antal inlägg : 76
Age : 39
Namn : Simon Green
Från : Gävle på Söder & Sörby Urfjäll
Kör : Ford Sierra Cosworth RWD
Registration date : 09-09-16

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimetor 12 nov 2009, 23:03

Hmmm... kanske skulle köpa turbokittet och slänga i vintersläden?
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimetor 12 nov 2009, 23:04

Det tycker jag Garanterat Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimetis 01 dec 2009, 23:45

Ny topp ligger i mitt rum nu. Trycker dit den i helgen antar jag. Ljuddämpare och katalysator på G även. Vet dock inte om jag ska ha en vanlig kat,eller en Race. Får racekat för ca 200kr mer,fast det är fraktkostnad på den andras så det jämnar kanske ut sig?

Någon fördel?
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimelör 05 dec 2009, 22:04

Annan topp monterad nu samt andra kamaxlar. Hoppas på en lyckad uppstart nu.
Till överst på sidan Gå ner
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 34
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimesön 06 dec 2009, 16:21

inga orginal kammar? eller bara andra orginal kammar?
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimeons 09 dec 2009, 23:42

Har faktiskt ingen aning om vad det är för kammar. Såg lite ut som att det var lite annorlunda vinklar på dessa kammar än de jag hade innan.. Hur som helst så var dom rena gentemot det som satt i innan haha.
Till överst på sidan Gå ner
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 34
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimetor 10 dec 2009, 09:42

okej låter trevligt ju och få en annan karaktär
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimetor 10 dec 2009, 16:27

Mjo. Vet inte om jag får det,men det struntar jag i egentligen då jag enbart fixar bilen för att bli av med den. blir nästa åkare som isåfall får den förhoppningsvis roligare karaktären.
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimetor 07 jan 2010, 20:28

Var ut och tömde motor på olja och drog dit nytt oljefilter idag. Det gamla var inte så trevligt. Rinner olja Än ur motorn och då har jag haft oljepluggen borttagen 1timme ca. Imorgon blir det förmodligen en uppstart och då återstår att se om bilen ökar i intresse,eller om bilen sänks i pris.
Även katalysator har jag köpt,och ljuddämpare ligger utifall att det kan behövas Wink Inte helt hundra på att besiktningen godkänner ljudnivån som är nu.

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 7c201082704PM2e4b
Till överst på sidan Gå ner
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 34
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimefre 08 jan 2010, 11:33

ja körd med en simons lång rund 2.5" dämpare och en bytte liten i katten. katten kommer från en e30 så de e inte samma som du har men varje år säger dom att bilen e på gränsen att den ska gå igenom. hehe.
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitimefre 08 jan 2010, 11:49

haha hur vet du vad för katalyastor jag har? Razz

Nämen då vet jag det. Kanske går igenom utan problem då Smile Tycker dock att bilen låter alldeles för mycket.. Min ljuddämpare har urplockad insats så den låter för jävla högt. Har dock som sagt ljuddämpare ligger,men orkar inte hålla på och mixtra för att få dit den då jag inte har tillgång till svets hur som helst,och för det andra så är det väldigt trångt att svetsa i garaget :/ DEt får bli som det blir Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort   JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» ford sierra 2.0 DOHC topp ?
» Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;)
» ford sierra 2.0 dohc
» Ford Sierra DOHC -93 Startar ej
» Ford Sierra 2.0 Dohc Turbo CZ

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: