Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Fråga ang bränsletryckregultor.

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Fråga ang bränsletryckregultor. Empty
InläggRubrik: Fråga ang bränsletryckregultor.   Fråga ang bränsletryckregultor. Icon_minitimeons 26 dec 2007, 10:48

God Fortsättning på er alla!

Har nu teststartat Sierran med mitt egenbyggda insug. Funkade fint. Beställde ju hem lite godis från klracing för nån månad sen som ska på maskinen till våren. Beställde bla en progresiv btr. Har ingen aning om det går att köra med en sådan men tyckte den var så pass billig så tog en iaf. Lägger upp en filmsnutt på mätaren när bilen är igång.

Film--> [URL="http://tinypic.com/player.php?v=6tvf1j4&s=1"]View My Video[/URL]

Min fråga är om den verkligen ska bete sig som den gör? Är det när spridarna öppnar som det blir sån trycksänkning så att den pulsar så satan? Trodde den skulle reda ut att hålla ett jämnt å fint tryck. Sen när du drar på tändning å soppapumpen går i nån sekund så visslar och slår det som fan i regulatorn.
Kan knappast vara normalt?

Tänkte att om bränsletrycket höjs linjärt med laddtrycket så kanske man inte behöver ha så jättestora spridare till extrasprutet?

Tack på förhand.

// Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Fråga ang bränsletryckregultor. Empty
InläggRubrik: Sv: Fråga ang bränsletryckregultor.   Fråga ang bränsletryckregultor. Icon_minitimeons 26 dec 2007, 10:50

Bah, ni får klippa å klistra in filmlänken i addressfältet. Lyckades visst inte reda ut det där. Kan tillägga att det är filmat med en mobil så formatet kan vara lite knasigt. Alla kanske inte kan se.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Fråga ang bränsletryckregultor. Empty
InläggRubrik: Sv: Fråga ang bränsletryckregultor.   Fråga ang bränsletryckregultor. Icon_minitimeons 26 dec 2007, 10:59

NupPaN skrev:
God Fortsättning på er alla!

Har nu teststartat Sierran med mitt egenbyggda insug. Funkade fint. Beställde ju hem lite godis från klracing för nån månad sen som ska på maskinen till våren. Beställde bla en progresiv btr. Har ingen aning om det går att köra med en sådan men tyckte den var så pass billig så tog en iaf. Lägger upp en filmsnutt på mätaren när bilen är igång.

Film--> [URL="http://tinypic.com/player.php?v=6tvf1j4&s=1"]View My Video[/URL]

Min fråga är om den verkligen ska bete sig som den gör? Är det när spridarna öppnar som det blir sån trycksänkning så att den pulsar så satan? Trodde den skulle reda ut att hålla ett jämnt å fint tryck. Sen när du drar på tändning å soppapumpen går i nån sekund så visslar och slår det som fan i regulatorn.
Kan knappast vara normalt?

Tänkte att om bränsletrycket höjs linjärt med laddtrycket så kanske man inte behöver ha så jättestora spridare till extrasprutet?

Tack på förhand.

// Jimmy

Verkar vara lite olika beroende på bil det där. Men så mycket ska det inte pulsera. Troligtvis en dålig mätare på den där. har för mig att gniraz har just en sån där, han kanske tittar in och svarar hur den uppträder på hans
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Fråga ang bränsletryckregultor. Empty
InläggRubrik: Sv: Fråga ang bränsletryckregultor.   Fråga ang bränsletryckregultor. Icon_minitimeons 26 dec 2007, 14:01

Mätaren är ju intergrerad i BTR:en. Jag har ju inte provat att köra bilen med övertryck utan har ju bara stått på tomgång å gasat lite. Även om bilen går likadant som med original regulatorn så känns det inte rätt. Får se om gniraz kan klargöra lite mer eller om hans också beter sig så.

// Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Fråga ang bränsletryckregultor. Empty
InläggRubrik: Sv: Fråga ang bränsletryckregultor.   Fråga ang bränsletryckregultor. Icon_minitimefre 28 dec 2007, 18:32

Tjo... ser ut på filmen som du inte har någon vaccum slang till den...??? skulle börja där ja... Verkar vara lika som den ja använt och min gick fint på tomgång och när ja bara stog och varva. På ladd så kan ja inte svara då ja aldrig fick min att gå som den skulle p.g.a egentillverkat extrasprut som inte ville funka något vidare...
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Fråga ang bränsletryckregultor. Empty
InläggRubrik: Sv: Fråga ang bränsletryckregultor.   Fråga ang bränsletryckregultor. Icon_minitimefre 28 dec 2007, 20:03

Spelade ingen roll om jag hade vakuumslangen inkopplad eller inte. Men om din funkade som den skulle så börjar jag misstänka att min är paj....
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Fråga ang bränsletryckregultor. Empty
InläggRubrik: Sv: Fråga ang bränsletryckregultor.   Fråga ang bränsletryckregultor. Icon_minitimefre 28 dec 2007, 20:03

Spelade ingen roll om jag hade vakuumslangen inkopplad eller inte. Men om din funkade som den skulle så börjar jag misstänka att min är paj....
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Fråga ang bränsletryckregultor. Empty
InläggRubrik: Sv: Fråga ang bränsletryckregultor.   Fråga ang bränsletryckregultor. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Fråga ang bränsletryckregultor.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Fråga ang BMW 320/325 e36
» TPS fråga
» Fråga et
» ET fråga.
» spridar fråga?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: