Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012

Gå ner 
+28
sjöblom!
xepez
Streetlover
Fordpappa
328Rikard
okkarakka
CCM
Jättemackan
Wike
matsin
Almgren
maranello
Eriksson
Blöjan
Jeppo
JohanJ
Crille
Mese_Jonas
_-gniraz-_
Henrik
Öbbe
Mikael
lilljels
TICSierra
Ågren
JBlom
jonasahman
Haggen
32 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
FörfattareMeddelande
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimesön 25 okt 2009, 10:14

Nu i helgen tyckte jag att jag kunde ta på mig att göra ett komptest på motorn fast det nu inte var alltför givande att börja på med. men först när jag testade fick jag detta resultat

1. 100
2. 100
3. 120
4. 100

Men då kom jag på att jag fick högre värde om jag drog runt några varv så då med detta resultat

1. 140
2. 145

men då sket det sig Very Happy 4 hade jag fått 145 en gång tidigare också. men hur som helst är de ju väldigt lika till värde. men förstås kom jag på att det blivit en liten miss. glömde en viss detalj att hålla ner gasen Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Doh Så då skulle jag försöka göra om det men det ville sig inte mera fick bara skit värden än hur jag gjorde så ja tror min mätare fick något fel och slutade fungera. sedan värde 140 är ungefär = 10bar det är vel kpa som det är mätt i...

Så jag tyckte nu det verkade bra så har nog varit ut å kört hela kvällen igår sladda på lite Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Rita och den bara går och går så det är kul Smile men när jag hade en till med som satt i baksätet och jag vek ut på full gas small det till en gång och sen hänge avgasröret efter Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Doh så då bar det hem till garaget igen... Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Jobbar5 såå det blir nog att bygga om så det kommer högre upp...
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimeons 30 dec 2009, 12:24

Ja här händer nog inte mycket annat än att jag kör med bilen tog en bild häromdagen faktist

Man skulle nog borda ha lite ordning på sladdarna tror jag
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 1098464

Men annars planerar jag nog inför framtiden och fantiserar men jag har nu inte några pengar men fick veta att jag nog har jobb när jag kommer ur armen här i början av januari så det kan nog hända att det börjar hända grejjer Smile Sedan går nog motorn på sista versen för den ryker som fan själv ur vevhusventilation blev tvungen att dra en slang ut på sidan av bilen för jag fick hela kupen full me rök om jag stod stilla Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimeons 13 jan 2010, 14:21

Nu har jag funderat rätt länge på vad jag skall göra åt bilen och tror jag har börjat få något slags mål såhär ser det ut just idag men det kan ju bra hända att det ändras!

Skall bygga en ordentlig bottendel med:
(nya) kolvar möjligen cossie kolvar så om någon sitter och ruvar på några sådana som de vill slippa är det bara att höra av sig Wink
Möjligen cossie stakar också lika med dem bara att höra av sig!
Nya lager och packningar
kanske en högtrycksoljepump
pinbultat topplock

Sedan blir det att köra med MS styrning :
givare som hör dit
spridare storlek är jag osäker på har tänkt mig en 250-300hk så tar gärna emot förslag på storlek som skulle vara lämplig kan ju också hända man vill höja på effekten senare
Större bränslepump

Sedan är lamellen helt slut så en helt ny av annan modell elr nya belägg.
Behöver också en ny växellåda eftersom givaren åt hastighätsmätarn är pajj så får den inte besiktad

kanske man också skaffar en ny turbo men det beror helt på hur långt pengarna räcker är inte ens säkert att de räcker till allt detta hlr...
Till överst på sidan Gå ner
328Rikard
Skogenracing Sponsor
328Rikard


Antal inlägg : 603
Age : 36
Namn : Rikard
Från : Gävle
Kör : E36 328 Coupe, E36 328 Touring & El Camino -69
Registration date : 08-03-22

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimeons 13 jan 2010, 16:07

Soppa inne i kupen ? ^^
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimeons 13 jan 2010, 17:40

Näe det är mottryckstyrning till wg! Smile men säkert kan de fort vara bensin i slangen pga extrasprutet Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimetor 21 jan 2010, 19:50

Nåhja nu har jag planerna för blocket rätt klart

Det kommer att borras upp så det passar smidda mahle kolvar på 92mm och de sitter på cossie stakar med arp bultar. Det kommer också att komma nya lager i maskin och packningar. Firman som skall borra skulle också se över veven om den var i bra skick eller om det behövs några ingrepp på den Smile Kan också hända att det kommer en högtrycks oljepump men ännu osäkert är det att rekommendera?

Kolvarna och stakarna kommer att hämtas så fort jag och säljare får det att passa ihop Very Happy motorn kommer också att tas ur och skruvas sönder så den är klar att skicka på borrning sedan är det bara att börja vänta på lön så man kan skicka dit den och komma vidare lär väl bli mycket väntande pga pengar framöver misstänker jag!

Har också fått skaffat mig en kompressor så nu ska det väl bli lite enklare att skruva och grejja på här hemma Smile fast ännu har jag inget att använda till den men det kommer nog också att komma!

Tänkte också ta isär gamla växellådan och se om det är möjligt att få bort hastighetsgivaren där så att jag skulle kunna flytta över den i den jag har nu så jag inte behöver köpa ännu en ny låda? är det någon som vet om detta är möjligt så jag slipper besväret att testa ifall de inte går?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimefre 22 jan 2010, 16:15

Vet någon annars var man kan få tag i billiga pinbultar till topplocket bara några i 12,9 kvalite eller arp... ?
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimefre 22 jan 2010, 16:18

bara arp? stor prisskillnad på arp o 12:9..
Kollat med KL eller TG racing(alutech.se)? annars din lokala bultleverantör för 12:9..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimefre 22 jan 2010, 22:55

alltså jag menade att endera 12,9 kvalite eller arps bultar.. skicka nog något mail åt tg men har inte fått svar skall också kunna skicka till kl.. Nåhja försökte handla bultar men sådana fanns inte iaf nåja klart det fanns men de var så kort gängade så blev osäker på om det skulle fungera. Men kanske det går att lösa på annat sätt har inte kollat upp det kanske det finns pinbultar att köpa i olika längder eller måste man kapa till själv.. har ärligt sagt noll koll på de området. Gav liksom upp då förra gången och köpte bara detdär original streckbult sättet...
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimelör 23 jan 2010, 00:04

Billiga arp finns på ebay ca90-115€ hemma. Vet dock inte hur mycket dom kostar "lokalt" . Sen finns ju autoracing, heter tydligen http://www.usparts.fi/ nu dom hade ju åtminstone hurmycket som helt till Fordar och speciellt pinto/cosworth
Har du nått ställe som säljer bult nära dig bör dom få tag på 12:9 i olika längder. Är dom för långa så lägg en lämplig bricka under. Är dom för korta så bör de ju teoretiskt hålla sämre och sen blir de väl problem med vilket moment dom ska dras med ?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimelör 23 jan 2010, 09:32

Okäjj! Finns nog att få tag på nya arp för cirka 140€ nya dock inte hemma... Nåhja nog har jag rätt nära ca. 40km bort finns en del firmor. Har nog varit där och kollat men bultar som blir sådär långa är väldigt kort gängade inte alls lika långt som original bultarna. Så jag blev rädd för om det skulle hålla när det var så kort gängat kan ju vara att bultarna håller men kanske man kan dra sönder gängorna i blocket om det vill sig illa inte vet jag heller men fick en underlig känsla bara att det antagligen inte var så bra.
Till överst på sidan Gå ner
okkarakka
Skogenracing Large
okkarakka


Antal inlägg : 162
Namn : oskar
Från : finland
Kör : ford
Registration date : 07-02-02

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimelör 23 jan 2010, 11:26

köp 12.9 bult kostar ca 1 euro styck, tamed orginal bult och så går du inn till nån skruv handlare .. etra megacenter har i lager vet jag..
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimelör 23 jan 2010, 19:00

Joh jag testade nog mig på det men de var så kort gängade mot original bultarna och de påstod att det inte fanns att få med längre gängning så jag vet inte riktit då om man kan använda sådana iaf eller om man behöver ha samma läng på gängningen. om det kan bli för svagt på något sätt?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimetis 26 jan 2010, 19:20

Nåhja i lördags var jag och köpte lite delar åt bilen så något har ju hänt iaf!

Så fick ju lite motivation att börja skruva då också så nu har jag bort plockat allting runtom motorn blev nyfiken också på att se hur det såg ut så jag rev av toppen men där såg man nu inget speciellt så jag antar det är någon kolvring som gått eftersom den går så jekla dåligt...

Det här var jag då efter smidda mahle kolvar 92mm på cossie stakar med arp bult Smile
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 1108441
Till överst på sidan Gå ner
Jättemackan
Skogencrew
Jättemackan


Antal inlägg : 1564
Age : 47
Namn : Marcus
Från : Karlholmsbruk
Kör : 1 Bil + 1 Fård..
Registration date : 09-05-10

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimetis 26 jan 2010, 19:41

Gött å se!! Hur pass med mos blir det i spisen?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimetis 26 jan 2010, 19:58

Tackar Smile jaa-a du jag är inte helt säker men jag har tänkt mig en 250-300hk nu att börja med fast det brukar ju ha en tendens att spåra ur Very Happy Men skall väl nog hålla mig där någonstans tror jag annars lär det nog börja gå sönder saker skulle jag tippa på!
Till överst på sidan Gå ner
Fordpappa
Skogenracing Extreme
Fordpappa


Antal inlägg : 358
Age : 39
Namn : Michael
Från : Åland
Kör : Sierra / Camaro / Impala Cab
Registration date : 09-12-02

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimetis 26 jan 2010, 23:14

Det blir nog najs det där när d blir klart skulle jag tro =) btw lite offtopic här men såg att du e tsm med en tjej jag känner så du får väll be henne att du ska bli runt visad på åland när bilen din är färdig så får man se den =)
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimeons 27 jan 2010, 14:26

Ah vi får hoppas på det Smile

heh jo jag vet nog det, hade nog tänkt säga något men har nu inte kommit mig för bara! Får väl ta å göra de Wink
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimesön 31 jan 2010, 11:37

Har inte hänt något här på ett tag nu men har nog skruvat lite ändå! Har gjort allt klart för att lyfta ur motorn så idag skall den ur är det meningen så länge traktorn startar lär det väl gå bra Smile

Blir det väl till att skruva sönder den då också och se om man hittar något intressant kanske inte idag men säkert en ny dag..

Kommer väl att skicka blocket på borrning då endera den här veckan eller nästa vecka Wink
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimesön 31 jan 2010, 17:25

Gick riktigt fint att lyfta ur maskin så det var fort gjort gick helt smärtfritt brukar nästan alltid va något man glömt eller något som ska jävlas Very Happy

Fast en sak som jag märkte som inte var så värst bra var att det har i något skede slirat rätt rejält på kopplingen för både svänghjul och tryckplattan var helt blå och repig lamellen var lite blåaktig också men har bara slirat på lite mindre än halva och där på inre sidan där det är lite smalare belägg... Undrar just varför det har slirat där och inte på hela :/ ska den ha kunnat va så ojämn eller va kan de bero på tro...

Sedan hann jag också med att plocka sönder motorn lite tog iaf ur kolvarna. Direkt när jag tagit bort oljetråget möttes jag av kolvdelar och kolvringar Very Happy Så det var 3ans kolv som hade farit hade lossnat en stor bit av den delen där kolvringarna sitter. Så inte är det ju konstigt att den inte gick så bra Very Happy

Men ska väl nog ta någon bild på både kopplingen och kolven antar jag Wink har dock inga bilder alls i nuläget
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimetor 04 feb 2010, 11:38

Såhär ser planen ut för tillfället

Blocket:
borrat till 92mm
Smidda mahle kolvar
cosworth stakar med arp bult
nya lager, packningar
högtryck/högflödes pump
Annan axel till pumpen
12.9 kvalite topplocksbultar
arp bultar till svänghjulet

Insprut:
MS 1 v.3
630cc spridare
Större soppa pump

Koppling/lådan:
Shortshift set till växellådan
ny lamell till kopplingen
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimemån 08 feb 2010, 19:41

Nåja nu har jag tagit lite kort på lite bedrövliga saker!

Kanske inte konstigt motorn gick lite dåligt
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 1111799

Tryckplatta, lamell, svänghjul har slirat på den längst in så den är blå och repig
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 1111801

Här ser man tydligare vad som har hänt
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 1111802
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimeons 17 feb 2010, 22:25

Nåja nu har det hänt lite här också fast inga bilder än så länge tyvärr tänkte ta lite när jag får hem motorn..

Har iväg blocket skickat på borrning väntar bara på att de skall höra av sig men antar det är väntan på lager och sådant det hänger upp sig på! Sedan har jag målat ventilkåpan och oljetråget svart precis som förut!

Var också iväg till bilen en sväng idag och hämtade hem en massa saker att putsa och sätta lite färg på! tog också loss avgasröret från bilen var rätt kämpigt när jag hade spänt det så hårt så fast man släppte klämmorna fick man slå rätt länge med en mindre slägga förrän det släppte! Very Happy Sedan har jag också slitit bort alla kablar som hörde till extrasprutet tog också loss bränslefiltret för tänkte jag skulle byta det också om man nu en gång sätter ny pump och allt är det väl lite dumt att köra med ett vem vet hur gammalt filter Very Happy

Har också försökt lösa biten med hastighetsmätaren som inte fungerat sedan jag bytte v-lådan! Konstaterade att man nog kunde byta själva axeln som drar vajern i lådan har en sådan lös nu bara att byta men när jag kollade på lådan idag så snurrade den nog och vad jag vet är också vajern hel som sitter där fungerade väldigt fint före jag bytte låda! Men kan va det också att där vajern går in i axeln på lådan är det så nött så den bara slirar där! hade inte ljus nog idag för att se så måste granska det närmare vid ett senare tillfälle!

Så är det lönedag nu denna fredag så blir väl till att göra en lite större beställning från burtonpower då och när man fått allting därifrån har jag allting för att skruva ihop själva motorn och släppa ner den i bilen Smile
Till överst på sidan Gå ner
Fordpappa
Skogenracing Extreme
Fordpappa


Antal inlägg : 358
Age : 39
Namn : Michael
Från : Åland
Kör : Sierra / Camaro / Impala Cab
Registration date : 09-12-02

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimetor 18 feb 2010, 09:29

hadde samma bekymmer på en sierra förut då hastighetsmätaren gav upp fast först var det vajjern som var slut så var å köpte ny sådan men då när ja la den på plats så funkka inte hastighetsmätaren fortfarande! och det visade sig att plattan som sitter på vajjern mot lådan var alldeles för tjock så fick slipa ner den till ca 1mm för att få den att fungera igen,
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitimetor 18 feb 2010, 09:49

Ja inte är det alltid så enkelt! Fast grejjen är liksom den att min vajer är i princip ny köpte den när jag började köra med bilen. Fast uppe vid mätarn har det släppt själva plastbiten eller stoppen på vajern har brustit där så den slipper att åka iväg uppåt så kan ju va att när man lägger i den i lådan far den bara iväg och inte dit den ska... Men jag tycker att om man har i den uppe vid mätarn så borde den väl inte slippa någon väg? fast kanske den gör det i alla fall :/ åker längre in i mätarn än vad den borde eller något och då lämnar det inget där nere.. Min platta på vajern tror jag nog inte är mera än 1mm tjock som det är. Men kan ju va det att jag skulle borda köpa en ny vajer
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 7 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012
Till överst på sidan 
Sida 7 av 11Gå till sida : Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: