Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning

Gå ner 
+17
Grey
Nicklas-92
Hedin_
joppa
broddbyskogen
Anton
ToTTe
Henrik
JohanJ
SierraT
Combatbenke
Fiskargubbe
Ågren
alle_d
Bagge_Turbo
_-gniraz-_
Mikael
21 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
joppa
Skogenracing Small
joppa


Antal inlägg : 24
Namn : Stian
Från : Norge
Kör : Manta cosworth
Registration date : 08-01-20

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimesön 17 aug 2008, 22:14

triggerhjul kan kjöpas her. www.Triggerwheels.com universala saker men bör gå grejt och setta på de flesta motorer.

trenger inga magneter o styr, bare et stål hjul med 36-1 eller 60-2 tenner. samt en Vr trigger f.eks från cosworth. triggern plaseras ca 0,7-1mm från triggerhjulet,

det er iaf så det er på de flesta sprut inkl megasquirt. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 30 jun 2009, 23:48

En fråga...

Vart kan man köpa haltech. Såg att man kunde köpa på http://www.dalhems.com/electronics/haltech.html, finns det andra ställen?
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 30 jun 2009, 23:55

Toxxe skrev:
En fråga...

Vart kan man köpa haltech. Såg att man kunde köpa på http://www.dalhems.com/electronics/haltech.html, finns det andra ställen?

PBZ och ebay åtminstonde.
Till överst på sidan Gå ner
Nicklas-92
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 53
Age : 32
Namn : Nickas hjelm
Från : Bräcke
Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo
Registration date : 10-08-08

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 12:05

hej ska eventuellt köpa ett likadant Haltech motorstyrning som på första bilden. tänkte fråga om de är för högohm eller lågohm spridare den är byggd för?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 16:58

F9 och e6 klarar båda
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Nicklas-92
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 53
Age : 32
Namn : Nickas hjelm
Från : Bräcke
Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo
Registration date : 10-08-08

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 18:13

okej Razz behövs de motstånd till lågohm spridarna då?
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 21:22

Nicklas-92 skrev:
okej Razz behövs de motstånd till lågohm spridarna då?

Nää, kör med motståndet som finns inbyggt i kablarna. Det brukar räcka! Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Nicklas-92
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 53
Age : 32
Namn : Nickas hjelm
Från : Bräcke
Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo
Registration date : 10-08-08

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 21:38

hehe okej men bränner man inte lågohms spridaren då?
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 22:03

Nicklas-92 skrev:
hehe okej men bränner man inte lågohms spridaren då?

En liten fundering bara.
Vad var det du inte förstod?
Det med att "F9 och e6 klarar båda", dvs. att det funkar med både hög- eller låg-ohmiga spridare
eller
"kör med motståndet som finns inbyggt i kablarna" vilket betyder att det inte behövs något extra motstånd?

Skulle jag varit dig skulle jag börjat med att läsa hur MS fungerar (googla) å sedan köpt mig ett MS för att leka tills du förstår vad allt handlar om. Sen kan du fundera på att köpa ett Haltech.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Nicklas-92
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 53
Age : 32
Namn : Nickas hjelm
Från : Bräcke
Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo
Registration date : 10-08-08

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 22:07

okej nä vart lite brydd bara för de var en som jag ska köpa ett f9 Haltech system av som sa att han skulle leta motstånd till lågohms spridare. de var de jag inte riktigt förstog
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 22:10

Eller så kan man ladda ner haltechmanualen på haltechs hemsida eller läsa den medföljande till sprutet Smile Eftermarknadssprut kräver massor av läsande och tyvärr kommer man inte ifrån det

Ävet ett gammalt äckligt haltech från 90talet kan funka bättre än ett megasquirt. Jag kände direkt när jag gick från mitt F9 till MS att gången på motorn blev sämre. Dessutom kan man klanta till det mycket mer på ett haltech innan boxen brinner

Men för att svara på din fråga. Du kan precis som jag skrev i inlägget på förra sidan köra både och. Bra spridaresteg på Haltech så inga problem
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Nicklas-92
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 53
Age : 32
Namn : Nickas hjelm
Från : Bräcke
Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo
Registration date : 10-08-08

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 22:17

okej då ska jag försöka ladda hem manualen till den. just för att jag vill ha haltech F9 är för att slippa tändningen då jag är nybörjare på sånt här. ms värkar lite för mycket på en gång att lära sig. hur är kvaliten på haltech systemet typ inställningar och sånt?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 22:39

Du behöver inte använda tändning på MS heller om du så önskar. Bara koppla mot minus på tändspolen precis som på haltech.

Haltech är trixigare att mappa då man jobbar enbart i 2d fönster och jobbar i 500varv intervaller och det blir 18-20 sidor att gå igenom. Men när man lär sig det så funkar det bra. Fördelen som jag ser det är att det behövs ingen mus utan allt sköts via tangentbordet vilket underlättar vid mappning.

Väldigt lite funktioner i gamla haltech så blir inte mycket inställningar att hålla rätt på så man tappar inte bort sig i några menyer
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Nicklas-92
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 53
Age : 32
Namn : Nickas hjelm
Från : Bräcke
Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo
Registration date : 10-08-08

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 22:47

Okej Razz vad är de för pris skillnad på haltech F9 och ett ms om ma man ska ha med alla givare mappsensor osv ungefär. var lite tråkigt att höra att de var 2d och 18- 20 sidor och jobbar i 500 varv i intervaller. men de är bättre än till sprut iaf som jag bara har haft. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 22:52

om du lyckas hitta ett F9 till salu (ovanliga) så kan dom kosta från 2000kr -> 6000kr. Är så varierande då säljarna har så konstiga uppfattningar så går inte att säga säkert. Det du måste tänka på är att haltech kräver rätt givare. Går inte at bara plocka vaad som helst och saknar du nått så blir det oftast dyrt att komplettera uppp
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Nicklas-92
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 53
Age : 32
Namn : Nickas hjelm
Från : Bräcke
Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo
Registration date : 10-08-08

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 22:59

okej vet om ett som jag ska köpa för 2700 med alla givare och 2 bars mappsensor . okej de var bra att veta så jag hoppas allt är helt då för man är ju inte den rikaste:) försöker skramla ihop 2700 så man har råd. jag satt och funderade på en sak, går de inte att använda de som tillsprut så när den känner av lite ladd så ökar den soppan in till motorn? eller har jag helt fel:)
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetis 01 mar 2011, 23:07

2bar mappsensor räcker till 1bar ladd.

går att ha som extrasprut också givetvis
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Nicklas-92
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 53
Age : 32
Namn : Nickas hjelm
Från : Bräcke
Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo
Registration date : 10-08-08

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimeons 02 mar 2011, 00:04

okej. ja då blir de nog de i början tills nya motorn ska i bilen.
tack för alla snabba och bra svar:)
Till överst på sidan Gå ner
Micke.fr
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Age : 33
Namn : Micke
Från : laholm
Kör : volvo
Registration date : 12-02-01

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimeons 01 feb 2012, 23:25

Fick med ett haltech sprut te en bil jag köpte han som hade de trodde att det var kasst men är det någon som är lite haj på de och kan kolla på det, ifall de går att fixa eller om de är bara te å kasta?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetor 02 feb 2012, 06:50

Kan bli svårt, om det är komponentfel kanske någon "tv-reparatör" kan kika på det och mäta fram vilken som är trasig t.ex
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Micke.fr
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Age : 33
Namn : Micke
Från : laholm
Kör : volvo
Registration date : 12-02-01

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetor 02 feb 2012, 10:06

okej men hur går jag lättast te väga, kan man ge den 12v och jord sedan koppla upp de te datan ,och på så vis se ifall de e kast eller inte?
Till överst på sidan Gå ner
nitro
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 40
Namn : Gunay
Från : Malmö
Kör : bmw 535 turbo
Registration date : 12-12-27

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetor 27 dec 2012, 11:31

bilder funkar ej =(
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimetor 27 dec 2012, 12:16

Nej dom har gått ur tiden, denna tråd har jag glömt bort att ta ta ner. Det är knappt ingen idag som håller på med gamla Haltech
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mickewoch
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 29
Namn : Micke
Från : Uppsala
Kör : Volvo 940
Registration date : 16-10-19

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimeons 19 okt 2016, 23:51

Varför kan man ej se bilder?:/
Till överst på sidan Gå ner
RuneDK
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 55
Age : 37
Namn : Rune
Från : Danmark
Kör : Før 316iT - snart 325iT
Registration date : 14-11-09

Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitimelör 22 okt 2016, 09:33

Kanske fordi emnet er fra 2007
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning   Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» hjälp med att koppla/mappa haltech e6k bmw m50b25 gävleborg
» 2.9 Cologne frågor och fundering kring motor, motorstyrning, turboval och v-ban
» haltech e6x
» Startmapp Haltech F9A Pinto
» Problem med Haltech E8 tändning.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: