Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
marntell
Skogenracing Small



Antal inlägg : 17
Age : 28
Namn : oskar
Från : småland
Kör : bilar
Registration date : 13-08-04

Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Empty
InläggRubrik: Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.   Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Icon_minitimelör 08 nov 2014, 21:23

Hej. Som rubriken lyder undrar jag ifall det går bra att ha som i mitt fall ett ms1v3 med 4 tändsteg och varje tändsteg driver 2 spolar i wasted spark. Kommer tändstegen orka med det? Går det att ställa in i tunerstudio?
Om detta inte fungerar vad rekomderas då för setup för att komma billigt undan?

mvh
Till överst på sidan Gå ner
marntell
Skogenracing Small



Antal inlägg : 17
Age : 28
Namn : oskar
Från : småland
Kör : bilar
Registration date : 13-08-04

Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Empty
InläggRubrik: Sv: Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.   Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Icon_minitimelör 08 nov 2014, 22:12

Var kanske lite otydlig. Menar två vanliga tändspolar på ett tändsteg men bara en cylinder i kompressionsfasen förstås blir ju som wasted spark spole nästan. Vet att det hade fungerat med riktig wastedspark spole men eftersom det redan sitter 8 spolar så vill jag helst inte det.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Empty
InläggRubrik: Sv: Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.   Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Icon_minitimesön 09 nov 2014, 09:27

Så brukar man koppla en wastefire spole och ser egentligen inga problem att koppla så på lösa spolar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
marntell
Skogenracing Small



Antal inlägg : 17
Age : 28
Namn : oskar
Från : småland
Kör : bilar
Registration date : 13-08-04

Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Empty
InläggRubrik: Sv: Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.   Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Icon_minitimesön 09 nov 2014, 18:02

okej. det enda jag tänker att en wastedspark spole är endast en spole som delas upp till två stift. medans så jag tänkt måste två spolar laddas upp. Hittar inte direkt något om det. Får väll pröva så får man veta.
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Empty
InläggRubrik: Sv: Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.   Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Icon_minitimesön 09 nov 2014, 19:27

Har du en extra kontakt för detta typ db15? Är inte rekommenderat att köra 4st tändsignaler igenom db37 kontakten plus att jorden inte är tänkt för detta. Så är väldigt troligt du kommer ha störningar.
Till överst på sidan Gå ner
marntell
Skogenracing Small



Antal inlägg : 17
Age : 28
Namn : oskar
Från : småland
Kör : bilar
Registration date : 13-08-04

Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Empty
InläggRubrik: Sv: Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.   Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Icon_minitimesön 09 nov 2014, 20:01

Okej. Tanken var att beställa ms1v3 färdigt med 4steg från protoparts. Har dock inte kollat hur de löser det. Men gissar att de kör allt igenom db37 för att det är enklast för dem.Men du avråder mig från detta då? Har du något annat förslag på lösning? Men om man kör det igenom egen kontakt klarar det av det då?
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Empty
InläggRubrik: Sv: Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.   Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Icon_minitimelör 15 nov 2014, 16:56

Jag har kollat lite mer på detta och det går inte att driva 8 spolar med endast 4 tändsteg.
Det är möjligt att driva 8 spolar med 4 tändutgångar i wastefire men varje spole behöver ett tändsteg.
Alltås att en tändutgång kör 2 tändsteg. Det är möjligt men jag skulle inte göra detta. Du behöver en egen kontakt för alla tändutgångarna och och eftersom varje spole behöver ett eget tändsteg så räcker inte ens db15 kontakten som man brukar använda. Den har bara plats för 6 tändutgångar(nja 7 men det används inte).
Dessutom är inte MS designat för detta så kommer troligen vara störningar som satan av 8 tändsteg i boxen.

Tror inte protoparts kör det igenom db37 kontakten för det är fel med 4 tändutångar.
Antingen köper du wastefire spolar eller ett sprut som klarar 8 spolar.
Till överst på sidan Gå ner
marntell
Skogenracing Small



Antal inlägg : 17
Age : 28
Namn : oskar
Från : småland
Kör : bilar
Registration date : 13-08-04

Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Empty
InläggRubrik: Sv: Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.   Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Icon_minitimelör 15 nov 2014, 17:28

Okej tack så jätte mycket! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Empty
InläggRubrik: Sv: Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.   Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Driva 8spolar med 4tändsteg i wasted spark.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» F: Days well wasted
» Driva tändspolen direkt med megasquirt och TFI som lägesgivare?
» Spark plug gap
» B Skumma roliga fordon, texR1 Spark
» Pinto double spark plug head

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: