Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Pumpen får ingen ström - Sierra

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimemån 30 sep 2013, 09:26

Tjenare, i fredags var jag iväg till biltema och köpte färg och grejer till bilen för den skulle få ny lack nu i helgen, körde givetvis Sierran dit och den gick precis som den skulle, men igår (söndag) när vi monterat ihop allt som hade lackerats så ville den inte starta när jag skulle fara hemöver..
Det som kan konstateras är ju att pumpen får ingen ström när man vrider om nyckeln, men med direkt plus så gick den, så jorden var det ju inget fel på. Provade sen att trycka på krocksäkringen men den hade inte löst ut.. Så just nu funderar jag på om krocksäkringen har ergat inuti? För det regnade bra nog då på fredagen ner till Gävle, sen så stog bilen bara till igår.
Frågan är ju om man ska ta bort krocksäkringen eller om man ska dra ny el?
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimemån 30 sep 2013, 10:50

Ett tillägg, hur ska man isåfall dra ny el på för vis om detta nu inte är ett vanligt fel som går att lösa på annat sätt?
Till överst på sidan Gå ner
Fjellström
Skogenracing Large
Fjellström


Antal inlägg : 205
Age : 34
Namn : Per
Från : Strömsund
Kör : Ford Scorpio x2
Registration date : 11-09-13

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimemån 30 sep 2013, 12:28

Är väl bara att klippa kablarna till krockbrytaren och skarva ihop
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimemån 30 sep 2013, 13:15

Fjellström skrev:
Är väl bara att klippa kablarna till krockbrytaren och skarva ihop
Är ju bara en hypotes, tänkte mest kolla om det är ett vanligt bekymmer att dessa "går sönder".
Annars tänkte jag om någon annan har förslag på fel, känns ju lite att behöva åka nästan 5mil för att prova en svag lösning (bilen står just nu hos en kompis).
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimemån 30 sep 2013, 13:48

Annars kan du kolla matningen som kommer separat från batteriets pluspol, en tunn kabel. Har själv gjort en miss när jag bytte till batteri med vanlig pol att jag inte drog fast den kabeln riktigt vilket gjorde att den låg å glappade, trodde på ispropp först eftersom det var vinter å jag hade hål i tanken.

Den verkar även vara lite underdimensionerad, brukar vara rätt bränd å höljet blivit hårt å sprött. Bara för att fråga, har du kollat säkringen? jag antar att du gjort det :-)
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimemån 30 sep 2013, 14:58

Limpdjur skrev:
Annars kan du kolla matningen som kommer separat från batteriets pluspol, en tunn kabel. Har själv gjort en miss när jag bytte till batteri med vanlig pol att jag inte drog fast den kabeln riktigt vilket gjorde att den låg å glappade, trodde på ispropp först eftersom det var vinter å jag hade hål i tanken.

Den verkar även vara lite underdimensionerad, brukar vara rätt bränd å höljet blivit hårt å sprött. Bara för att fråga, har du kollat säkringen? jag antar att du gjort det :-)
vet inte vilken säkring specifikt som går till pumpen men jag har iallafall kollat så alla är hela, sen klickar ju relät men inte mer än så som sagt.
Men jag kom att tänka på det, den där kabeln som man kan felsöka med, ska dem sitta på minuspolen? För vad jag kommer ihåg så satte jag bara dit jorden till motorn och jorden från batteriet till karossen, kan det ha med saken att göra? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimemån 30 sep 2013, 20:41

Efter lite mekande ikväll så trodde jag vi löst problemet, men icke..
Till att börja med kollade jag kablarna på batteriet och dom satt ju som dom skulle och såg inte skadade ut, satte även dit jordkabeln som jag nämnde i föregående inlägg utan framgång.
sen provade vi att rucka och knacka på en massa relän, var på till slut så gick pumpen, provade att starta och den gick igång i 3sekunder sen var symptomen tillbaka...
Åkte då ca 7mil från kompisen för att hämta relän från en äldre reservdels bil jag har som också var en insprutare, men den hade ju bra 3st relän i säkringsboxen.

Det jag skulle vilja veta är, vilket relä som faktiskt är pump relät och vilken säkring som verkligen ska gå till pumpen.
Kan det vara så att det är strul med styrboxen också, eller är den fristående från detta?

Att nämna är ju också att det enda vi rörde med elen när vi lackerade var att lyfta av minuspolen när vi svetsade höger bakskärm.
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimetis 01 okt 2013, 17:42

Ingen som skulle kunna vara så vänlig att berätta vilket relä exakt som är till bränslepumpen?
har börjat misstänka att jag har kollat fel relän, men skulle vilja se om man kan bygla igång pumpen.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimetis 01 okt 2013, 17:48

Kolla i locket
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimetis 01 okt 2013, 18:18

Limpdjur skrev:
Kolla i locket
Det har jag gjort, men det enda som locket säger är t.ex XII, V XI osv.
Låter som rena grekiskan för mig.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimetis 01 okt 2013, 19:35

Skumt minns inte hur de är men är rätt säker de står där på min. Blir nog inge att ta sig till garaget den här veckan jobbar eftermiddag
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitimetis 01 okt 2013, 19:51

Limpdjur skrev:
Skumt minns inte hur de är men är rätt säker de står där på min. Blir nog inge att ta sig till garaget den här veckan jobbar eftermiddag
Hmm, det var ju lite tråkigt.
Men jag satt och funderade på om man ska dra helt ny el till pumpen och tänkte om man ska köpa ett K-jet relä och koppla det som "Magnus_H" beskriver?
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=766874&sid=bfe87bb154ead027085590fbb85bd882
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Pumpen får ingen ström - Sierra Empty
InläggRubrik: Sv: Pumpen får ingen ström - Sierra   Pumpen får ingen ström - Sierra Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Pumpen får ingen ström - Sierra
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» spridarna får en ström sierra 2.9 89
» Sierra pinto startar ej, Ingen gnista
» Ingen riktig värme i kupén sierra 2,0
» sierra dohc vägrar starta (får ingen gnista)
» vart ta ström till hallgivare?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: