Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Roos745
Skogenracing Small



Antal inlägg : 9
Namn : Mattias Roos
Från : GBG
Kör : Scorpio 2,9
Registration date : 07-10-06

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitimelör 06 okt 2007, 04:53

Har gett mig faan på att turbokonvertera min 2,9 litare bara för o spöa upp mina polare som är volvofiler. sen så e dewt ju jävligt manligt med v6 turbo oxå så klart. Alla mina planer och beräkningar verkar funka fin fint. men en detalj är fortfarande otydlig. luftmassemätare syns ej. antingen sitter den i spjällhuset, eller så existerar den inte. om den nu inte existerar, hur fungerar det då? kan man bara köra ladd rätt in i spjällhuset? är det då endast lambdan som tar hand om bränsleregleringen?
Till överst på sidan Gå ner
Tobbe H
Skogenracing Large
Tobbe H


Antal inlägg : 193
Namn : Tobias H
Från : Sundsvall
Kör : Sierra DOHC
Registration date : 07-01-16

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitimelör 06 okt 2007, 09:27

2.9 med EEC-IV har map sensor så den saknar MAF....
Till överst på sidan Gå ner
Roos745
Skogenracing Small



Antal inlägg : 9
Namn : Mattias Roos
Från : GBG
Kör : Scorpio 2,9
Registration date : 07-10-06

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitimelör 06 okt 2007, 12:05

Tobbe H skrev:
2.9 med EEC-IV har map sensor så den saknar MAF....


så du menar med andra ord att jag isåna fall får ta o inköpa mig megasquirt eller liknande för att få det o funka. funderade på om man kunde manipulera värdena från bränsletrycksregulatorn istället. så att man trycker istället för o suga men ändå få positiva värden.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitimelör 06 okt 2007, 17:07

Du får lura mapsensorn med ett t-kors, extrabränslet får du ordna med extrasprut eller en progressiv bränsletrycksregulator


Senast ändrad av den sön 07 okt 2007, 12:09, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Roos745
Skogenracing Small



Antal inlägg : 9
Namn : Mattias Roos
Från : GBG
Kör : Scorpio 2,9
Registration date : 07-10-06

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitimesön 07 okt 2007, 12:07

Mikael skrev:
Du får lura mapsensorn med ett t-kors, extrabränslet får du ordna med extrasprut eller en progressiv bränsletrycksregulator


Ok. Du har inget bra tips på var man får tag i dessa prylar o specifik information på hur det fungerar?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitimesön 07 okt 2007, 21:10

Du lurar mapsensorn genom att göra så här

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Luradmapsensor

Progrsesiv bränsletrycksregulator kan du köpa på www.misab.se t.ex, extrasprut finns det guide till hur man gör på teknikdelen här på sidan (klistrad tråd)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Roos745
Skogenracing Small



Antal inlägg : 9
Namn : Mattias Roos
Från : GBG
Kör : Scorpio 2,9
Registration date : 07-10-06

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitimefre 12 okt 2007, 01:27

Kalla Mig Trög. Men har jag förstått det rätt så måste jag ha tag i en mappsensor. lura den med ett t-kors som på bilden. koppla laddtryck mot en progressiv bränsle trycksregulator. Men är det allt. förutom mappning då så klart?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitimefre 12 okt 2007, 11:45

Roos745 skrev:
Kalla Mig Trög. Men har jag förstått det rätt så måste jag ha tag i en mappsensor. lura den med ett t-kors som på bilden. koppla laddtryck mot en progressiv bränsle trycksregulator. Men är det allt. förutom mappning då så klart?

Alltså befintliga mapsensorn du har i ditt sprut tål inte laddtryck därför måste man lura den. Finns ingen i sverige som kan mappa Fords system Så du får lösa det med nån av dessa grejer

1. Eftermarknadssprut
2. Progresiv bränsletrycksregulator
3. Extrasprut
4. Större spridare
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Tobbe H
Skogenracing Large
Tobbe H


Antal inlägg : 193
Namn : Tobias H
Från : Sundsvall
Kör : Sierra DOHC
Registration date : 07-01-16

2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitimelör 13 okt 2007, 13:25

Köp det här så är det fixat med turbosar, grenrör och vart extra spridarna ska sitta iallfall.

http://cgi.ebay.co.uk/Turbo-technics-twin-turbos_W0QQitemZ180168029378QQihZ008QQcategoryZ72205QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Empty
InläggRubrik: Sv: 2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering   2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
2,9 BRD block, tipps behövs på turbokonvertering
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Råd och tipps, svets-diffad bakaxel
» Tipps på bästa tänkbara topp packning till 2,9
» Behövs lambdasonden?
» hur nånga kallstartspridare behövs när man ska ladda 0.4 bar
» fråga om vad som behövs mer till Megasquirt 2 v3

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: