Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?

Gå ner 
+5
henke_92
Nordhmedh
jol
Henrik
SierraTimpa
9 posters
FörfattareMeddelande
SierraTimpa
Skogenracing Large
SierraTimpa


Antal inlägg : 166
Age : 30
Namn : Tim
Från : Jönköping
Kör : Gott och blandat.
Registration date : 11-05-02

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimetis 07 feb 2012, 20:46

Tjena!
Undrar ifall ni har någon erfarenhet med dom lite billigare stolarna som säljs ifrån tex stylingbutiken, går det att sitta i dom eller är dom jätte obekväma? tänkte på dom med fällbar rygg förövrigt. Jag menar det att nått måste ju skilja om man jämnför med en tex sparco stol som kostar det tredubbla?
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimetis 07 feb 2012, 20:54

De riktigt billiga stolarna är oftast väldigt jobbiga att sitta länge i. I en busbil kanske de inte spelar någon roll men tänker du på en bruksbilen så har jag erfarenheten att de bara blir jobbigt i längden. De gäller dock stela stolar. Finns såklart hårda och obekväma märkes stolar med så provsitt före köp om du kan.
Till överst på sidan Gå ner
SierraTimpa
Skogenracing Large
SierraTimpa


Antal inlägg : 166
Age : 30
Namn : Tim
Från : Jönköping
Kör : Gott och blandat.
Registration date : 11-05-02

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimetis 07 feb 2012, 21:33

Hade tänkt ha dom i vinter/lek bilen, så vill gärna ha nått lite mer skålat så att man sitter still. Därav vill jag inte heller köpa några jätte dyra för tillfället. Provsittning blir nog svårt här i närheten men man får väll chansa. Åkte med cosworth recaro stolar ifrån en sierra innan och dom var ju inte dirrekt "mjuka". Ingen som har några tips på några stolar till vettigt pris?
Till överst på sidan Gå ner
jol
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 40
Namn : Peter Strandberg
Från : Mellansel/Luleå
Kör : Alfa!
Registration date : 09-10-30

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimetis 07 feb 2012, 21:54

Har suttit i fällbara budgetstolar och det var helt bortkastat enligt mig, skeva och sviktade.

Golf 3(2-3-4) gti har recaro, Lancia och alfa har momo (och sabelt-bälten Very Happy)
Till överst på sidan Gå ner
Nordhmedh
Skogenracing Large
Nordhmedh


Antal inlägg : 102
Age : 32
Namn : Victor Nordh
Från : Västland
Kör : Volvo 745 Om606 Volvo V70D5 Audi 200TQ RWD
Registration date : 11-05-31

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimetis 07 feb 2012, 22:09

Stolarna som finns på ridetech.se dom med fällbar rygg ''Evo'' är riktigt bekväma vad jag tycker och inte farliga i pris! Smile
Till överst på sidan Gå ner
SierraTimpa
Skogenracing Large
SierraTimpa


Antal inlägg : 166
Age : 30
Namn : Tim
Från : Jönköping
Kör : Gott och blandat.
Registration date : 11-05-02

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimetis 07 feb 2012, 22:12

Får kolla in dom på ridetech! är ju inte livsviktigt med komforten men man man börjar ju undra för 2000kr paret låter jävligt billigt så nått måste ju vara sämre när det gäller kvalitén! Man brukar ju få vad man betalar för Wink
Till överst på sidan Gå ner
Nordhmedh
Skogenracing Large
Nordhmedh


Antal inlägg : 102
Age : 32
Namn : Victor Nordh
Från : Västland
Kör : Volvo 745 Om606 Volvo V70D5 Audi 200TQ RWD
Registration date : 11-05-31

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimetis 07 feb 2012, 22:31

ja så är det ju! Smile
Till överst på sidan Gå ner
henke_92
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 32
Namn : Henric Swanson
Från : Malmö
Kör : Volvo sivenfardy turbo
Registration date : 12-03-07

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimeons 07 mar 2012, 06:02

köpte såna stolar ala' fjortiskvallitet...vill inte ens montera dom, det är som en dödsfälla, krockar du så kommer glasfiberryggen knäckas direkt och bältena kommer trycka ihop ryggraden på dig (dåligt förklarat, använd fantasin), ska helt klart fixa stolar med rör ram först så inte bältena gör mos av mej
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimeons 07 mar 2012, 06:54

Nu surrar du, moderna racingstolar idag är så kallade skalstolar även dyra som billiga. Jämför man en billig stol från t.ex sportstolen.se mot en recaro så är det i huvudsaken kvaliten och hur bekväma dom är men dom byggs efter samma princip. Montera bältena rätt så kommer inte stolarna knäckas, det är inte tanken att stolen ska ta upp den typen av kraft i en krock.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimeons 07 mar 2012, 21:31

Så du tror inte att det finns billiga skit stolar som är farliga? Men jag håller med om att det är viktigt med hur man monterar bältena. Jag skulle inte köpa något som inte är F.I.A godkännt iaf. Finns för under 3000 kr. Kolla rallyshop.se dom har flera märken.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimeons 07 mar 2012, 21:35

Klart det finns stolar av sämre kvalite men inget fel på dom som finns att köpa på flera ställen. Jag och crille åker själv med billiga stolar och funkar bra med mina 110kilo utan att kännas rappliga
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
SierraTimpa
Skogenracing Large
SierraTimpa


Antal inlägg : 166
Age : 30
Namn : Tim
Från : Jönköping
Kör : Gott och blandat.
Registration date : 11-05-02

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimefre 09 mar 2012, 18:46

Antar att ni åker med 4-punkts bälten? hur ska man göra om man vill åka 3-punkt? måste man ha fällbara då? eftersom annars sitter ju inte bältet emot midjan?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimefre 09 mar 2012, 21:45

Jag har inte det problemet pga av min storlek så inte tänkt på det men går väl att peta i bältena i öglorna som finns i sidorna på stolen?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimefre 09 mar 2012, 22:04

Jag är jättenöjd med stolen jag köpte från just Stylingbutiken för 2-3 år sen.
Den är av stel typ, och var den billigaste varianten.

Tycker hållbarheten och bekvämligheten är på topp!
hade stolen i vinterbilen hela förra vintern och använde den dagligen, den ser fort ut som ny.

Jag slarvade lite och monterade den lite halvt galet på original skenorna, så stolen hamna lite för mycket bakåtlutad, trots detta hade jag aldrig problem med att den skulle vara obekväm och skapa besvär, det ända som blev jobbigt i längden var att kliva ur och in i bilen Very Happy

Såhär ser den ut
"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Img6446z

Ska du ha fällbar stol kommer den antagligen vara snäppen bekvämare än denna oxå
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
SierraTimpa
Skogenracing Large
SierraTimpa


Antal inlägg : 166
Age : 30
Namn : Tim
Från : Jönköping
Kör : Gott och blandat.
Registration date : 11-05-02

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimefre 09 mar 2012, 22:58

Frågan är ju om man ska satsa på en Sparco Sprint eller nått istället för nån billig, svårt att säga men man vill ju inte snåla in på säkerheten... har även sneglat lite på dessa iförsig http://www.stylingbutiken.se/comfort-racing-ii-2st-svart/1683-0
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimefre 09 mar 2012, 23:01

Med sparco sprint får du ju ej fällbart, måste du ha det?

Jag hade kört på stylingbutikens i vilket fall... om det inte handlar om nått dyrt finbygge dom ska sitta i
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
SierraTimpa
Skogenracing Large
SierraTimpa


Antal inlägg : 166
Age : 30
Namn : Tim
Från : Jönköping
Kör : Gott och blandat.
Registration date : 11-05-02

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimefre 09 mar 2012, 23:13

Tanken var att ha stolarna lite i Saaben nu eftersom det är mest aktuellt med bankörningar nu och sen använda dom i Sierran som bara kommer vara en lekbil. Så är ju inga super seriösa bilar nån av dom men jag försöker hålla utkik efter ett par beiga pilot stolar att ha i Saaben men verkar dött med dom just nu... så tänkte att det verkade bra att köpa ett par att använda lite i saaben först isåfall Smile blev rörigt men du fattar nog Razz
Till överst på sidan Gå ner
SierraTimpa
Skogenracing Large
SierraTimpa


Antal inlägg : 166
Age : 30
Namn : Tim
Från : Jönköping
Kör : Gott och blandat.
Registration date : 11-05-02

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimefre 09 mar 2012, 23:16

Aa juste! anledningen att jag vill ha fällbara är ju att bältet hamnar rätt om man kör med org bältena Smile
Till överst på sidan Gå ner
Wike
Skogenracing Supreme
Wike


Antal inlägg : 664
Age : 33
Namn : Wike
Från : Gävle
Kör : Kanske inte som alla andra?
Registration date : 08-07-02

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimelör 10 mar 2012, 01:08

Går ju att få till original bältena hyffsat i stolar med stel rygg också, lite mer krångel bara Wink
Till överst på sidan Gå ner
henke_92
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 32
Namn : Henric Swanson
Från : Malmö
Kör : Volvo sivenfardy turbo
Registration date : 12-03-07

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimelör 10 mar 2012, 05:23

Trodde bara vi snacka säkerhets kvalitet... Men klart dom e sköna osv även om priset e lågt... Menar mer att jag vill hällregn lägga livet i en lite dyrare sparco eller nått som är beprövat och används i rally sen en tid tillbaka.. Har billiga stolar i min Volvo (typ 1900:- 2st stolar) och sen har min polare sparcos finaste model för 2 år sen (3000:- 1st) och efter den prov turen i hans så har jag bestämt mig för att satsa på dyrar stolar, inte bara säkrare utan SJUKT mynt skönare än mina iaf :p
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimelör 10 mar 2012, 10:08

Montera vad du vill men att häva ur sig att det är fjorttisstolar och kommer knäckas vid en krock kommer bara irritera folk, dessutom stämmer det inte heller. Det här sättet att såga saker på verkar vara ett ganska nytt påfund. Folk kläcker ur sig det ena och det andra utan att igentligen ha så mycket kött på benen.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
SierraTimpa
Skogenracing Large
SierraTimpa


Antal inlägg : 166
Age : 30
Namn : Tim
Från : Jönköping
Kör : Gott och blandat.
Registration date : 11-05-02

"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitimelör 10 mar 2012, 21:29

Håller med dig till 100% Mikael, är väldigt mycket folk utan någon kunskap eller erfarenhet som yttrar sig på nätet!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





"Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Empty
InläggRubrik: Sv: "Racingstolar" billiga och dyra skillnad?   "Racingstolar" billiga och dyra skillnad? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
"Racingstolar" billiga och dyra skillnad?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vad e för skillnad på en sierra 2,0i och en 2,0is..?
» Spridar skillnad.
» Skillnad på kardan????
» Tips från chefen, ett varnings finger (billiga mätare)
» Skillnad på GLX och CLX?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: