Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
PintoTurbina
Skogenracing Medium

Antal inlägg : 51
Namn : Jonas
Från : Sjöbo
Kör : Ford Sierra Turbo Pinto
Registration date : 11-09-24

Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH Empty
InläggRubrik: Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH   Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH Icon_minitimeons 01 feb 2012, 09:45

Tjena.

Jag körde av vägen i helgen med min Sierra och så fort jag lämnade vägen och "föll" ner på åkern så dog bilen.
Min första tanke var ju att den här krock/volt brytaren som bryter som hade slåt ifrån men jag kollade i reservhjulsbaljan på Sierran för den har suttit där på mina andra Sierror men där satt ingen sån på denna (Sierra Doch GT års 93 ) Så tänkte höra med er om den sitter nån annanstans eller om ni har någon aning om vad det annars kan vara?

Mvh Jonas
Till överst på sidan Gå ner
EMeizter
Skogenracing Large
EMeizter

Antal inlägg : 165
Namn : Elof
Från : örebro
Kör : de som finns tillgängligt
Registration date : 10-08-25

InläggRubrik: Sv: Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH   Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH Icon_minitimeons 01 feb 2012, 11:48

Jag har oxå kikat i baljan på min gamla gt, lika så där, ingen brytare.. men när jag tog ner tanken så hade jag en kabel som var iträdd i en pigg som satt på tanken som jag antog gick till någon typ av brytare, kanske likadant på din? följ denna kabel isåfall så borde du hitta problemet!

combatkit
Skogenracing Large

Antal inlägg : 105
Namn : Daniell Toft
Från : Norge
Kör : Bmw E38 with S62B50 engine
Registration date : 08-06-24

InläggRubrik: Sv: Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH   Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH Icon_minitimeons 01 feb 2012, 16:15

jeg har sett den brytaren fremme, bak venstre kickpanel fremme ved clutch pedal.
Grey
Skogencrew
Grey

Antal inlägg : 2023
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

InläggRubrik: Sv: Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH   Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH Icon_minitimetor 02 feb 2012, 20:42

PintoTurbina skrev:
Tjena.

Jag körde av vägen i helgen med min Sierra och så fort jag lämnade vägen och "föll" ner på åkern så dog bilen.
Min första tanke var ju att den här krock/volt brytaren som bryter som hade slåt ifrån men jag kollade i reservhjulsbaljan på Sierran för den har suttit där på mina andra Sierror men där satt ingen sån på denna (Sierra Doch GT års 93 ) Så tänkte höra med er om den sitter nån annanstans eller om ni har någon aning om vad det annars kan vara?

Mvh Jonas

På kombin sitter den under "serviceluckan" på vänster sidopanel i bagageutrymmet.
http://www.racemovie.se
PintoTurbina
Skogenracing Medium

Antal inlägg : 51
Namn : Jonas
Från : Sjöbo
Kör : Ford Sierra Turbo Pinto
Registration date : 11-09-24

InläggRubrik: Sv: Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH   Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH Icon_minitimefre 03 feb 2012, 04:43

combatkit skrev:
jeg har sett den brytaren fremme, bak venstre kickpanel fremme ved clutch pedal.

Stort tack för all hjälp.
Satt fram vid kopplingspedalen.

Satt och kollade i en Haynes bok som påstod att den skulle sitta på passargerarsidans vänstra sida, kunde inte hitta den så slutade med att jag drog isönder hela mattan men kunde ändå inte hitta den.
Satte mig sedan vid datan och såg Combatkits svar och rev då ur mattan på förarsidan och jo visst där satt den. cheers

Lite senare efter lite tänkande så kom jag och tänka på att Haynes är väl engelskt alltså högerstyrt alltså passagerarsidan på vänster sida scratch Haha Very Happy

Tack för all hjälp iaf!
Bennybira
Skogenracing Large

Antal inlägg : 132
Namn : Benjamin
Från : Ängelholm
Kör : volvo 245 - fiat 127
Registration date : 11-10-12

InläggRubrik: Sv: Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH   Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH Icon_minitimefre 03 feb 2012, 08:48

Var nära att skriva att du nog borde kika på vänstersidan Wink
Vi engelsmänn är lite knepigare, men svenskarna som översätter haynesböckern är knepigare!
combatkit
Skogenracing Large

Antal inlägg : 105
Namn : Daniell Toft
Från : Norge
Kör : Bmw E38 with S62B50 engine
Registration date : 08-06-24

InläggRubrik: Sv: Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH   Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH Icon_minitimefre 03 feb 2012, 14:10

bara kul att hjelpa Smile
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH   Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH Icon_minitime

Bränslebrytare på Ford Sierr 2.0 DOCH
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ford sierra 4x4 doch vs 2.9l?!
» Ford sierra DOCH startar ej! ;/
» Ford sierra 2.0 doch problem
» Ford Sierra Doch startar inte!
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: