Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Vart kan man köpa en billig svets?

Gå ner 
+8
Pearly
Ravall
Joel
Henrik
Bennybira
Fotis
_-gniraz-_
PintoTurbina
12 posters
FörfattareMeddelande
PintoTurbina
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 51
Age : 33
Namn : Jonas
Från : Sjöbo
Kör : Ford Sierra Turbo Pinto
Registration date : 11-09-24

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 13 jan 2012, 09:19

Tjena grabbar!

Nu ska jag fan ta mig införskaffa en svets..
Men var ska man köpa och vad ska man köpa för någon?
Ska ha den till att svetsa lite rost, lite fästen till olika saker och diffen Very Happy
sen blir det säkert mer såklart..
Gärna så billig som möjligt men inget jävla piss..

Kollade lite på biltemas är det något som funkar?

mvh Jonas
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 13 jan 2012, 10:36

PintoTurbina skrev:

Gärna så billig som möjligt men inget jävla piss..

Kollade lite på biltemas är det något som funkar?

mvh Jonas



scratch
Till överst på sidan Gå ner
PintoTurbina
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 51
Age : 33
Namn : Jonas
Från : Sjöbo
Kör : Ford Sierra Turbo Pinto
Registration date : 11-09-24

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 13 jan 2012, 15:32

_-gniraz-_ skrev:
PintoTurbina skrev:

Gärna så billig som möjligt men inget jävla piss..

Kollade lite på biltemas är det något som funkar?

mvh Jonas



scratch


Haha Very Happy ja det gick kanske inte ihop Vart kan man köpa en billig svets? Kopfkrat
Till överst på sidan Gå ner
Fotis
Skogenracing Large



Antal inlägg : 208
Age : 48
Namn : Fredrik F
Från : Sandviken
Kör : Bmw 325 -93, Chevrolett transport -02
Registration date : 09-05-23

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 13 jan 2012, 15:50

Jag köpte den som kostade 1999:- på biltema. Jag blev ganska imponerad av resultaten med den svets. Hade räknat med att det inte skulle bli bra, men som sagt så blev jag glatt överaskad. Det går även att koppla in en gastub till den. Jag kör gaslöst nu, men skall skaffa mig en tub. Men självklart så kan man ej jämföra med dom dyra. Men den var prisvärd tycker jag.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/?car=144802
Bennybira
Skogenracing Large



Antal inlägg : 132
Age : 35
Namn : Benjamin
Från : Ängelholm
Kör : volvo 245 - fiat 127
Registration date : 11-10-12

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 13 jan 2012, 16:20

biltemas grejjer är inte så jävla piss som folk vill få det till.
Jag suger på att svetsa.. och det har inget med svetsen att göra.

Har provat alla deras svetsar.. och till små skitjobb som att punkta och dra korta strängar funkar t.om deras gaslösa...

"a bad workman always blames his tools" <--- Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 13 jan 2012, 19:00

Haft en Telwin, deras dyraste enfasare och efter att ha pillat lite på trådmatningen så funkade den riktigt bra med gas, tills kretskortet och lite till brann... Också kört med ett par andra "noname" svetsar och de flesta funkar bra med gas så länge du kan svetsa och inte ska köra grövre än 3-4mm max. Kört med ett par dyrare Kemppi och Esab svetsar och dom var riktigt lätta och roliga att svetsa med även fast skillnaden mot de billigare inte är som natt och dag. Migatronic har också endel fina svetsar till överkomligt pris. Speciellt om du kan köra med 3-fas. Att svetsa tunnplåt utan gas speciellt med nån skräp svets är bara värdelöst. Skulle jag vara dig skulle jag leta begagnade märkes svetsar Smile
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 13 jan 2012, 22:49

Eller köp en riktig direkt, jag hade först en enfas svets och ja den tyckte jag funkade bra men sen gick skiten sönder.. 3000 kr på Jula, den har utgått men det är en liknande som dom säljer nu med. Tog senare och köpte mig en 3-fas svets för ca 8000 kr vilket är ett jävligt bra pris för en ny märkes svets. Bästa köpet jag gjort helt klart! Sen svetsar jag med C02 (kolsyra) i en brandsläckartub som är väldigt billig att fylla på och räcker länge.

Migsvets Easymig 238
http://www.duabhuset.se/showProduct.php?id=352
Till överst på sidan Gå ner
Ravall
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 33
Namn : Rasmus
Från : Västerås
Kör : Subaru Impreza STi
Registration date : 11-12-30

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimemån 30 jan 2012, 15:56

Jag köpte Biltemas lite dyrare svets, (3000-4000) och den funkar kanon bra, kör gaslöst i dagsläget och köper man bara tråden av lite finare sort så blir det kanon, duger nog till många. Har svetsat 0,9 plåt-4mm och tycker det går bra med bra genombränning.

Dock så är det klart att märkes svetsar är bättre men för hobby rekomderar jag verkligen biltema. Oftast handlar det om vem som håller i grejerna. Razz Hör av dej för bilder på fogar eller mer info om svetsen.
Till överst på sidan Gå ner
Pearly
Skogenracing Supreme
Pearly


Antal inlägg : 604
Age : 35
Namn : Pär
Från : Sandviken
Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800
Registration date : 09-02-14

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimetis 31 jan 2012, 17:06

köp en riktig 3-fas som joel säger! är bara bortkastat att köpa nå annat än 3-fas tycker jag..
Till överst på sidan Gå ner
mod
Skogenracing Large



Antal inlägg : 108
Age : 38
Namn : Kenny
Från : Gävle
Kör : V40 T4 -99 . 940T+ -92. etc.
Registration date : 10-02-07

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimeons 01 feb 2012, 19:37

Köp en begagnad ESAB Miggy 125 3fas,
http://www.blocket.se/dalarna/ESAB_svetsar_38052757.htm?ca=5&w=2&last=1

har en sån och är hur nöjd som hellst, vet inte hur enfasarna är, men 3fas:en är riktigt stabil.. så pass bra svets att jag skulle kunna köpa en bara för att ha utifall att Razz
Till överst på sidan Gå ner
Maruder
Skogenracing Small



Antal inlägg : 18
Age : 36
Namn : Robin
Från : Gävle
Kör : 139 på 80 väg
Registration date : 09-12-10

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 03 feb 2012, 14:25

Ska man svetsa vanlig bilplåt finns det ingen som helst anledning till att köpa 3fas. Börjar man komma över 4mm gods så är det dock dags för det..

Jag gillar Kemppi starkt, men dom är för det mesta apdyra. Ibland dyker det dock upp nåt begagnat till rätt kurs..

(Jo, jag är utbildad bilplåtis..)
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 03 feb 2012, 15:37

Jo visst så tänkte jag med i början att jag inte kommer svetsa i tjockare material så en 1-fas duger men NEJ så fel. Sen har du ju Intermittens med att tänka på. Har du en 3-fas så kan du svetsa i tunn bilplåt hur jävla länge som helst nonstop utan att den blir överhettad.

Jag var rätt nöjd när jag hade min 1-fas men fan så mkt mer nöjd med 3-fasen.
Till överst på sidan Gå ner
Andy_B
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 1237
Age : 38
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 03 feb 2012, 16:29

glöm 1fas jag har haft flera
du kommer bara bli missnöjd
ska du svetsa i mer en 1mm plåt så gåt du bet. en diff är bara att glömma

kika blocket ofta. ibland kommer det ut en beggad 3fas för bra pris och ofta med tub

och ja jag arbetar som svetsare Smile
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitimefre 03 feb 2012, 23:58

Kompisen har en sån här http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=179795 1fas 200A dock faller det väll på billig... verkar gå fint iaf.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vart kan man köpa en billig svets? Empty
InläggRubrik: Sv: Vart kan man köpa en billig svets?   Vart kan man köpa en billig svets? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Vart kan man köpa en billig svets?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» bra/billig leverantör av stolar?
» Bästa/billig bil att trimma?
» TIG-svets från verktygsboden
» Råd och tipps, svets-diffad bakaxel
» Tips på billig och bra lackerare?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: