Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

ojämn tomgång sierra dohc

Gå ner 
FörfattareMeddelande
EMeizter
Skogenracing Large
EMeizter

Antal inlägg : 165
Namn : Elof
Från : örebro
Kör : de som finns tillgängligt
Registration date : 10-08-25

ojämn tomgång sierra dohc Empty
InläggRubrik: ojämn tomgång sierra dohc   ojämn tomgång sierra dohc Icon_minitimetis 13 dec 2011, 12:37

Mycket skumt fel, har bra tomgång när motorn är kall, när den börjar bli varm så går den ner på 500 varv, och ibland så dör den på grund av att varven sjunker så pass mycket, väldigt irriterande när man kör i stan då de blir mkt start och stopp... har prövat att byta tomgångs motorn, och även smörja upp den nya... har även bytt lamdasond nyligen...

jag har mina aningar om spjäll läges givaren, alt mapsensorn? för övrigt har jag för hög HC och CO halt oxå..

några tips?

/ Viktor
Till överst på sidan Gå ner
EMeizter
Skogenracing Large
EMeizter

Antal inlägg : 165
Namn : Elof
Från : örebro
Kör : de som finns tillgängligt
Registration date : 10-08-25

ojämn tomgång sierra dohc Empty
InläggRubrik: Sv: ojämn tomgång sierra dohc   ojämn tomgång sierra dohc Icon_minitimemån 19 dec 2011, 21:43

här om dagen började bilen skumma sig efter lite "hårdare" körning på snön, nu när motorn blir varm så hackar den vid jämn gas, både tomgång och körning är flyter på klockrent när motorn är kall, men så fort den blir varm svajjar tomgången och den hackar vid jämn gas, någon som råkat ut för detta tidigare?

tack på förhand!

/Viktor
Till överst på sidan Gå ner

ojämn tomgång sierra dohc
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Bmw 528 -99. Ojämn tomgång...
» Ojämn tomgång Golf MK2 1.8 Insprut.
» Sierra dohc ---> v6 2,9 12v
» Sierra dohc turbokonvertering.