Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Startproblem volvo 740

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Greven68
Skogenracing Small



Antal inlägg : 4
Age : 56
Namn : Tony
Från : Arboga
Kör : volvo 740 GL -90
Registration date : 11-12-04

Startproblem volvo 740 Empty
InläggRubrik: Startproblem volvo 740   Startproblem volvo 740 Icon_minitimesön 04 dec 2011, 15:07

Hej, min bil startar ej varken kall eller varm och inte ens med hjälp av startkablar, men det går att bogsera igång den och det funkar även med hjälp av startgas.
Bilen går perfekt när den är igång men stänger jag av den så startar den inte utan hjälp med startgas eller bogsering.

Båda bensin pumparna + filter och bränsletrycksregulatorn är bytt, det är bra tryck i bränslesystemet, vi hade isär kallstartsventilen och skulle kolla om den funkade, det verkar inte finnas ström fram till kallstartsventilen enligt testet vi gjorde med hjälp av gör-det-själv-handboken så nu funderar vi på om det kan vara något relä som styr det hela?
Det sitter 2 st relä på expansionsburken till kylarsystemet, har hört att det ena relät kan orsaka startproblem om det är trasigt så jag ska prova att byta det.

Någon av er därute som kan ha en aning vad som annars är orsaken till detta startproblem?
Till överst på sidan Gå ner
E-Tech
Skogenracing Elite
E-Tech


Antal inlägg : 1584
Age : 43
Namn : Eric
Från : Jästrikland
Kör : 9,92sec 235kmh
Registration date : 06-10-13

Startproblem volvo 740 Empty
InläggRubrik: Sv: Startproblem volvo 740   Startproblem volvo 740 Icon_minitimesön 04 dec 2011, 17:38

Greven68 skrev:
Hej, min bil startar ej varken kall eller varm och inte ens med hjälp av startkablar, men det går att bogsera igång den och det funkar även med hjälp av startgas.
Bilen går perfekt när den är igång men stänger jag av den så startar den inte utan hjälp med startgas eller bogsering.

Båda bensin pumparna + filter och bränsletrycksregulatorn är bytt, det är bra tryck i bränslesystemet, vi hade isär kallstartsventilen och skulle kolla om den funkade, det verkar inte finnas ström fram till kallstartsventilen enligt testet vi gjorde med hjälp av gör-det-själv-handboken så nu funderar vi på om det kan vara något relä som styr det hela?
Det sitter 2 st relä på expansionsburken till kylarsystemet, har hört att det ena relät kan orsaka startproblem om det är trasigt så jag ska prova att byta det.

Någon av er därute som kan ha en aning vad som annars är orsaken till detta startproblem?
reläet du pratar om ger ström till spridarna ! vad är det för årsmodell, motor, bosch eller regina sprut ? //E-Tech
Till överst på sidan Gå ner
Greven68
Skogenracing Small



Antal inlägg : 4
Age : 56
Namn : Tony
Från : Arboga
Kör : volvo 740 GL -90
Registration date : 11-12-04

Startproblem volvo 740 Empty
InläggRubrik: Sv: Startproblem volvo 740   Startproblem volvo 740 Icon_minitimesön 04 dec 2011, 19:51

ok, tack. det är en 90 årsmodell och det är boschsystem med B230F motor .
Till överst på sidan Gå ner
E-Tech
Skogenracing Elite
E-Tech


Antal inlägg : 1584
Age : 43
Namn : Eric
Från : Jästrikland
Kör : 9,92sec 235kmh
Registration date : 06-10-13

Startproblem volvo 740 Empty
InläggRubrik: Sv: Startproblem volvo 740   Startproblem volvo 740 Icon_minitimesön 04 dec 2011, 20:22

flyttade detta till teknik avdelningen....

har du kollat om du har några felkoder ? kollat jord till motor ? //E-Tech
Till överst på sidan Gå ner
Greven68
Skogenracing Small



Antal inlägg : 4
Age : 56
Namn : Tony
Från : Arboga
Kör : volvo 740 GL -90
Registration date : 11-12-04

Startproblem volvo 740 Empty
InläggRubrik: Sv: Startproblem volvo 740   Startproblem volvo 740 Icon_minitimesön 04 dec 2011, 20:31

ja, vi har kollat jord till motor, och felkoden sa att det är för låg/högt bränsletryck, jag ska prova att byta detta relä i morn så får vi se.
Till överst på sidan Gå ner
Greven68
Skogenracing Small



Antal inlägg : 4
Age : 56
Namn : Tony
Från : Arboga
Kör : volvo 740 GL -90
Registration date : 11-12-04

Startproblem volvo 740 Empty
InläggRubrik: Sv: Startproblem volvo 740   Startproblem volvo 740 Icon_minitimetis 06 dec 2011, 08:42

Nu startar bilen utan att jag har bytt relä, det måste vara allt som vi har bytt som gjorde susen, båda pumpar, filter, bränsletrycksregulator och putsade rent alla jordytor.

tack för de svar jag har fått. /Greven68
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Startproblem volvo 740 Empty
InläggRubrik: Sv: Startproblem volvo 740   Startproblem volvo 740 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Startproblem volvo 740
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» bmw 325 e36... startproblem!
» Startproblem Polo -98
» hjälp med spridare till volvo 398 volvo topp
» F: Volvo 240 e85
» F: volvo med mos i

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: