740_klasson Skogenracing Large
Antal inlägg : 112 Age : 31 Namn : Joakim Klasson Från : Tidaholm Kör : fortare än dig :P Registration date : 10-01-13
| Rubrik: Motorn går baklänges mån 07 nov 2011, 12:55 | |
| Har fått ett ganska så jobbigt problem med min bil, Jag har en 740 -92, den har ett regina system och jag har bytt motorn i den till en B230F som har suttit i en 240 -89, Jag har bytt alla givare på motorn och även monterat en topp monterad fördelare, men när jag försöker starta den så går den först runt normalt som den skall göra men när den börjar tända till så tvärstannar motorn och den går baklänges, man ser på kamdrevet att det gör ungefär ett halvvarv bakåt sedan så fortsätter den åt rätt hål, detta gör den varje gång som den börjar tända till, jag har kollat så att tändföljden är rätt, jag har ställt in kamen och den står rätt, märkte att tändläges givaren om de kan vara den som spökar? Sedan så vet jag inte ifall jag ahr fått alla spridarkablar till rätt spridare.
Någon som har haft ett liknande problem?
MVH Joakim | |
|
E-Tech Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1584 Age : 43 Namn : Eric Från : Jästrikland Kör : 9,92sec 235kmh Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Motorn går baklänges mån 07 nov 2011, 13:25 | |
| - 740_klasson skrev:
- Har fått ett ganska så jobbigt problem med min bil, Jag har en 740 -92, den har ett regina system och jag har bytt motorn i den till en B230F som har suttit i en 240 -89, Jag har bytt alla givare på motorn och även monterat en topp monterad fördelare, men när jag försöker starta den så går den först runt normalt som den skall göra men när den börjar tända till så tvärstannar motorn och den går baklänges, man ser på kamdrevet att det gör ungefär ett halvvarv bakåt sedan så fortsätter den åt rätt hål, detta gör den varje gång som den börjar tända till, jag har kollat så att tändföljden är rätt, jag har ställt in kamen och den står rätt, märkte att tändläges givaren om de kan vara den som spökar? Sedan så vet jag inte ifall jag ahr fått alla spridarkablar till rätt spridare.
MVH Joakim ' har du tagit svänghjulet från "regina" motorn ? de har anorlunda trigger mot för vanliga bosch //E-Tech | |
|
Antal inlägg : 112 Age : 31 Namn : Joakim Klasson Från : Tidaholm Kör : fortare än dig :P Registration date : 10-01-13
| Rubrik: Sv: Motorn går baklänges mån 07 nov 2011, 21:17 | |
| - E-Tech skrev:
- 740_klasson skrev:
- Har fått ett ganska så jobbigt problem med min bil, Jag har en 740 -92, den har ett regina system och jag har bytt motorn i den till en B230F som har suttit i en 240 -89, Jag har bytt alla givare på motorn och även monterat en topp monterad fördelare, men när jag försöker starta den så går den först runt normalt som den skall göra men när den börjar tända till så tvärstannar motorn och den går baklänges, man ser på kamdrevet att det gör ungefär ett halvvarv bakåt sedan så fortsätter den åt rätt hål, detta gör den varje gång som den börjar tända till, jag har kollat så att tändföljden är rätt, jag har ställt in kamen och den står rätt, märkte att tändläges givaren om de kan vara den som spökar? Sedan så vet jag inte ifall jag ahr fått alla spridarkablar till rätt spridare.
MVH Joakim '
har du tagit svänghjulet från "regina" motorn ? de har anorlunda trigger mot för vanliga bosch //E-Tech Nej de har jag inte gjort, Tackar för svaret | |
|
Antal inlägg : 1584 Age : 43 Namn : Eric Från : Jästrikland Kör : 9,92sec 235kmh Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Motorn går baklänges tis 08 nov 2011, 11:34 | |
| de var så lite så //E-Tech | |
|
| Rubrik: Sv: Motorn går baklänges tis 08 nov 2011, 22:00 | |
| tänk på att sätta de rätt på vevaxeln också //E-Tech | |
|
| Rubrik: Sv: Motorn går baklänges tor 10 nov 2011, 00:21 | |
| - E-Tech skrev:
- tänk på att sätta de rätt på vevaxeln också //E-Tech
haha jo de visste ja men fick de ändå fel -.- men nu är det fixat å den startade direkt å gick hur fint som helst tackar en en gång för så snabbt svar | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Motorn går baklänges | |
| |
|